Personlig tränare
Behöver avreagera mig lite. Har anlitat en personlig tränare för min hund. 3 gr (1 h/gång) för nästan 2000:-
Jag känner mig besviken för hittils har vi bara hållt på & smådaltat utan att komma till det riktiga problemet. Det känns som att tränaren inte lyssnar på mig utan bildar sin egen uppfattning utifrån hunden, och det förstår jag. Däremot så har jag levt med min hund i flera år och jag VET hur han fungerar och vet att vi inte tar oss någonstans på det träningssättet som tränaren hittils har presenterat för oss. Jag behöver något nytt, något mer! Det jag inte förstår är hur tränaren kan tro att jag har fått ut någonting av träningen utan att ens ha snuddat vid problemet. Min hund har skött sig exemplariskt hittils, men det är ju för att vi inte har kommit ens i närheten av vårat riktiga problem. Nu har vi 1 timme kvar totalt tillsammans, och jag börjar bli väldigt irriterad att jag slängt ut pengar på något som jag inte fått ut någonting alls av hittils. Det som vi hittils har gjort har jag sysslat med i flera år, jag och min hund har kommit längre i våran träning än så och jag tvivlar på att tränaren kan hjälpa mig längre än vad jag själv har tagit oss.
Har ni varit med om detta? Nu har jag sagt ifrån till tränaren i följd av en gudanådande predikan om att träningsättet visst funkar för hunden har ju betett sig SÅÅÅÅÅ jävla bra. Det är klart att han beter sig bra när det handlar om vardagsmat!
Någon som har tips på en as bra tränare som vet vad den sysslar med? :) Som lyssnar på sin kund och kan tänka utanför den så strikta köttbulle linjen? En tränare som har tränat hundar som är osäkra på människor ska det vara.
I have no sympathy for people without empathy
Har också varit med om det :( hoppade av istället och struntade i sista gången..
Du borde ha satt ner foten redan i början, så fort du kände att det inte gav något. Så fort magkänslan sa att det var meningslöst, så fort något bara känns fel ska man säga till.
Jag har hört av många att man inte riktigt blir hjälpt av personliga tränare?:/