Äntligen!
ikväll smäller det! då bestämmer vi slutgiltligt om en omplaceringshund som vi var och tittade på igår. en helt underbar liten tik på 6 månader. både jag och sambon smalt totalt när hon började pussas och krumbukta sig. idag har jag varit i kontakt med uppfödaren för att få lite kompletterande info, och allt känns bra. nu skulle jag vilja ha lite erfarenheter från andra som tagit en omplacering, kanske i samma ålder. det är ju en liten tonåring man får hem… vi har två katter sedan tidigare, och den här hunden är inte riktigt van vid att bo med katter. planen är att stänga av delar av lägenheten så katterna kan komma undan. har någon annan erfaranhet av katter och lite äldre valp?
Grattis vill jag först om främst säga 😃🥳
Men jag vet tyvär inte hur det är med det andra för har inte haft en äldre valp och två katter.
Den enklaste valp/hund jag haft köpte jag när den var 6 månader🙂
Gud vad kul! Vad är det för ras? :) (sry för lite OT men nyfiken)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Att stänga av en del av lägenheten är en väldigt bra ide. Något annat du behöver göra är att ha stenkoll på katterna och hunden i början. Om hunden börjar leka hårdhänt eller jaga katterna avbryt direkt med ett bestämt nej.

ja, vi får se, vi har inte bestämt oss riktigt än. sista jag ska göra idag innan vi tar ett beslut är att hälsa på ett hunddagis som vi fått plats på efter sommaren. ser det bra ut och personalen och allt känns bra kör vi. vi vill ha koll på allt innan vi tackar ja :)
det är en pinschertik. possitiv, glad, öppen och helt perfekt! väldigt fina gener som passar oss bra med rätt temperament. ingen hund som kräver 100%hela tiden, men som gärna hänger med på allt. jag är helt såld.
tanken är att köket och badrummet ska vara frizon för katterna. äta och gå på lådan ifred känns primärt viktigt för deras skull. eventuellt kommer vi även att stänga av en del av sovrummet (typ halva) under nätterna och ha hunden på ena sidan och katterna på andra. mina katter är mer vana vid hund, och det är två väldigt enkla katter som går med på det mesta, så där är jag inte speciellt rädd. avbryta och neja ska vi absolut göra. är det en tanke att avleda, eller kommer hon bara koppla katterna till att det händer annat kul?
vi kommer ha två månader nu när dom inte lämnas ensamma med varandra men "umgås" dagligen. efter det börjar vi inskola henne på dagis ett par dagar i veckan är det tänkt.