Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 699 ggr
johan
0

Offpist-hundar

Här i Riksgränsen är det många som har hunden med sig på skidturen. Hundarna ser ut att ha så kul! De springer upp och ned för bergssluttningarna och runt husse och matte.

Idag såg vi till och med hundar som var med och åkte offpist. De sprang ned för backen i djupsnön och när de sprang ifrån matte så vände dom och sprang upp dig för att möta matte. Sedan ned igen. Såg riktigt mysigt ut.

På trappan utanför vårt enkla hotellrum låg i morse en hund och vilade. Hon hade ett halsband med texten "Wanja - Heli-dog". Ni ska få se bilder på The Heli-dog när jag kommer hem. :)

Hur mycket brukar hundar gilla att vara ute och sporta egentligen? De vovvar jag sett här verkar ha oändlig kondition.

Mvh // Johan

Pia
0

Låter jättemysigt! Det är så skönt när man kan låta hunden rasa av sig fritt, vilket inte går så särdeles ofta i tättbebyggt område och med tanke på koppeltvång.

Min lilla jycke har oändlig kondition om han får springa löst, men när han är kopplad kan han få lite ynklig andnöd och te sig helt utmattad när vi varit ute ett tag, bara för att man skall tycka lite synd…:)

KerstinP
0

Det låter kul att åka skidor med hundarna. Utför kan man ju ha en chans att komma i kapp dem, inte så lätt annars.Ser fram emot bilder på hunden Wanja m.m.

johan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden på Wanja.

Mvh // Johan

ThereseW
0

Vi hade ofta med den golden familjen hade förr och även min Frodo till slalombacken på vintrarna. De tyckte verkligen att det var kanonkul, dels att jaga liftarna uppför och sedan att rusa i full fart bredvid oss :)

Pia
0

# 3 Vilken liten tussis, ser lite grå om nosen ut…:) Var hon en eftersökshund? Vad mysigt att hitta en sådan lite filur på trappen en morgon!

johan
0

#5: Jag frågade om hon var en eftersökshund, men hon svarade inte. Rätt oartig hund faktiskt. Men bli klappad hade hon inget emot.. :)

Mvh // Johan

Pia
0

Ja så är de minsann, jyckarna, tar bara för givet…:)

Faxlin
0

#6: Va? Svarade hon inte? Så oartigt av henne, och du som inte har lärt dig att läsa tankar än heller. Eller? Flört

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Va gott hon ligger och solar sig. Lite kort koppel bara.