Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1865 ggr
[Raquel.asplund]
0

Nyttig godis?

Hej! Jag har börjat läsa med om hundfoder och vad det innehåller och innebär. Så som jag förstår det är spannmål inte så bra, stämmer det? 

Jag ger min hund frolic för hon älskar det verkligen men jag har hört så många som säger att det inte är så bra. Så jag undrar, är det dåligt att ge frolic? Finns det någon nyttigare hundgodis? Antar att leversnittarna inte är så onyttiga men jag vet inte.

sasha_setter
0

Frolic har inte dem bästa ingredienserna, men en då och då är inga problem! Ett nyttigare godis är skinka utan kryddor o dylikt. Mycket uppskattat!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[Raquel.asplund]
0

har inte det mycket salt? alltså menar du skinsa som man har som pålägg?

sasha_setter
0

Jo, det kanske det har.. Har aldrig tänkt på det, men nu när du säger det så… Annars brukar vi köpa oxhjärta & sådant och det känns inte som om det är så mycket onyttigt i det.

Em_
0

Köttfärs och lever använder jag ibland, men oftast blir det torrfoder av någon annan sort än huvudmåltiderna. Korv och mjukost på tub är också populärt, men det kan de ju vara lite vad som helst i.

[Raquel.asplund]
0

jag antar att så länge de hålls i små mängder så borde det inte vara så farligt

Pennybus
0

Ost. ost ftw. Annars torkad blodpudding, börjat spåna lite på Ziwi Peaks torrfoder, något att använda som godis? 250kr(c.) för 1kg känns lite mycket, men superbra foder, som kan användas till godis.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Raquel.asplund]
0

nja det är kanske lite väl dyr godis =P

Tjelsi
0

Blodpudding säger jag.

Skär dom i små bitar, in i ugnen i 10 min 200 grader.

Låt svalna.

Fenix_Chicci
0

Om man är lite pysslig kan man ju alltid torka kött själv. Då vet man exakt vad det är i och är garanterat uppskattat av vovven. Jag gjorde det förut några gånger, har dock inte blivit av på länge då hundmaten tar en del tid att fixa. Blodpudding innehåller massa kryddor så är knappast nyttigt. Och lever är jag försiktig med då en överdosering inte är bra och ibland blir det ju en del godis när man tränar.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Timantis]
0

Godis är väl sånt man ger tex vid träning. så massor av det ges väl knappast. vi äter ju godis som "godis" o det är ju knappast nyttigt heller. Några onyttiga men goda gobitar till hundarna ibland kan knappast skada.  Det är väl meningen att godis just ska vara godis?

Ninya
0

Finns ju faktiskt massor av grönsaker och frukter som är nyttiga även för hundar. Jag kör med äppelbitar när jag tränar mina, mycket populärt! En rå morot då och då är bra till att rensa tänderna! Ångkokta morotsbitar eller broccoli bitar är också poppis här hemma.

mikkan01
0

Leverpastej och torkad blodpudding eller hemmagjort godis öht. får mina att vilja jobba lite extra…=)

~mikkan

[Raquel.asplund]
0

#11 är inte äpple dåligt för hundar?

sasha_setter
0

#13 Nej, det tror jag inte…

LinaK
2

Detta godis som det är 100% tonfisk i är jätte bra, mina hundar älskar det och det är inga onödiga tillsatser. Mjuka bitar som är lätt att dela. Finns även andra bra godissorter från planet pet som är av naturliga ingredienser.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[jenny-]1
0

Kokt/ugnstekt kyckling utan salt! Fettsnålt, "nyttigt" kött och snällt mot magen (hos de flesta hundar). :) Superlätt att fixa själv!

LostMySelf
0

#15: Planet Pet och Let's Bite är två kanonmärken.

LinaK
1

#17 Ja Let´s Bite är också toppen, köper bara godis av dom märkena (på gekås har dom bra pris också på detta 🙂)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Raquel.asplund]
0

okej tack för så många tips! ska se vad jag hittar på =)

[Bullen300]
0

våra får godis från planet pet,är super nöjd med det!

jonnson
0

Jag brukar växla vad mina får för godis, så jag har det alltid blandat lite hur som i godisväskorna och burkarna. Tycker dom jobbar bättre då, när dom aldrig vet när favoriten kommer. Men jag ger bla planet pet's tuna bites, kycklingbitarna och anka från let's bite, egentorkad blodpudding. Torkad lever, lunga, hjärta och tunga från lamm, nöt och hjort som jag köper i lösvikt på MyDog. Ibland blandar jag i hotdog och köttbullar också - mindre nyttigt men mina hundar är galna i det eftersom dom får det så sällan, så det blir vid tillfällen där dom behöver större motivation, som vid stor störning tex.

[Lilla_Myy]
1

#21 bra tips =)