Hund som inte vill tugga?
Hej alla!
Jag har testat mycket på Inez inom ben riktiga som ''fake''.
Men hon verkar aldrig vilja tugga på ben… en socka ja men ben verkar inte vara lika bra??
Nu har jag blivit så desperat att jag nu köpte dentastix för de tuggar hon som bara den på! Märben osv är bara slikpinnar XD
Tänker liksom på tandsten osv då tugga ben hjälper ju mot de.
Ge gärna förslag mot min lilla envisa töss …. :P
Storlek o ålder på hunden?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hon är snart 7 månader och liten liten hund
Borstar du tänder på henne? Om hon inte är en tugg-hund och du är rädd för tandsten så får du helt enkelt börja borsta tänderna 2 gånger/dag (vilket jag anser man ska sköta regelbundet oavsett) om du inte redan gör det.
De gör vi redan :) men de är så svårt att komma in i hennes lilla mun längstbak så de känns ju skönt om hon tuggar också är min känsla.
#4 Bra :) Gillar när folk tar hand om sina fyrbenta vänner!
Ja, hon är ju så liten så kan tänka mig att munnen är mega-liten, haha.
Har ni provat ben med smak på? Alltså fake-ben dvs råhudsben. Finns med bacon smak och allt möjligt. Kanske är något? Kanske inte det nyttigaste men det får man nog bortse ifrån i sådana här lägen.
En liten liten hund kan inte tugga på märgben, de går ju inte ens in i det lilla gapet. Prova med undre delen av en kycklingvinge, gärna fryst. Håll emot. Ge inte för ofta innan magen har vant sig o var inte orolig det är bara brosk.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

#6 mina älskar sina märgben, dem blir rejält åtgånga. Och jag har småhundar, 2,6/4kg. Och det tar tandstenen och håller tänderna vita och fina.
jag hoppas det bara beror på banan att få ben. Har inte haft problem med att benen verkar för stora….