Halt hund
Opsis som kom hem igår haltade lite lätt imorse och det blev värre nu, han vill inte stödja på tassen alls. De slutsatser vi har kommit fram till är att han halkat i trappan, trampat på brännässla, hummla eller geting. Vad kan jag göra för honom? Vad tycker ni är bäst, upp i skogen eller vägkantspromemad/asfaltspromenad för kisserunda/lösspring, eller kan man fortfarande ta långpromenader? Jag har aldrig varit med om haltande på hund, så är lite förvirrad.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Har hunden haltat från igår, så är det inte insektsbett eller brännässlor (är väldigt tveksam om en hund med den pälsen ens märker av brännässlor). Bistick brukar klinga av inom max en timma. Enbart korta kiss och bajsrundor i koppel och avvakta tills imorgon. Är hunden fortfarande halt då, så bör ni ringa veterinär.
Kolla även om hunden är svullen någonstans på benet och/eller verkar smärtpåverkad. Stödjer den över huvudtaget inte alls på benet och har varit halt sedan igår så kanske ni behöver söka veterinär redan idag.
#1 Han började halta lite lätt imorse vid kisspromenaden, och så tog vi en sovmorgon och nu när vi vaknade förut haltade han mer. Glömde nämna att han slickade sig frenetiskt runt tassen och mellan trampdynorna. Om han haltar imorgon åker vi till vet.
Slickar han så på tassen, så kolla igenom ordentligt mellan tårna väldigt noga så ingen tagg eller liknande sitter där. Klipp ner pälsen mellan trampdynorna om det är svårt att se🙂
OT
Vilken läckerbit!😍
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#5, Han är så snygg. Man vill bara kapa varje tråd med honom och skriva hur läcker han är!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#5 Visst är han ;) #6 Lika snabb, mysig och lyhörd som snygg! :)
#7 låter underbart. Jag vet inte var ni bor, men passerar ni Stockholm någon dag får han gärna hälsa på och stojsa med Fidel (när benet är läkt, såklart). Ursäkta OT.
#8 Självklar! :D ____________________ Vi har precis varit hoss veterinären(Tack gode gud för den on/off knappen han har) och han ska ha en inflamation/infektion vid klon som är riktigt svullen, så antibiotika och någon annan medicin(spruta) på Mel- något är vad han ska få i 10 dagar.
Ursch, så tråkigt sätt att börja sitt hundägande på. Men bra att de hittade felet i alla fall, det värsta som finns är att veta att något är fel utan att hitta vad.
Metacam? Smärtstillande o febernedsättande ungefär som Magnecyl/Voltaren etc.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#10 Jo, men vi har ett så härligt band så det kvittar :) Ser redan framsteg, han städjer lite på benet redan nu! #11 Metacam ja!