Binda utanför affären
Hej
Var och handlade nyss och när jag kom ut från affären så stod en liten mopsvalp bunden utanför
Kändes lite som "Hej kom och ta min hund", speciellt med en sån liten ras och valp dessutom..
Brukar ni binda era hundar utanför affären?
Nej, verkligen inte. Idioter finns det alldeles för gott om, så jag håller mina hundar under uppsyn på allmänna platser.
Ja, under korta stunder så gör jag det ibland, dock endast då jag vet att det är snabba ärenden som skall uträttas…
Jag försöker leva enligt principen att vi måste kunna lita på våra medmänniskor, och hittentills har det aldrig varit några problem.
Dom enda gångerna jag bundit fast min hund är utanför macken när jag ska in och hämta post, då kan jag titta ut genom fönstret.
Annars skulle jag aldrig lämna henne utanför en affär.
- Mvh Emma
Ne, jag anser att det inte är tryggt o binda sin hund utanför en affär.
ALDRIG, ALDRIG , ALDRIG !!!
Jag brukar absolut inte binda hundarna utanför en affär.
Dock har jag gjort det. Senast i höstas så jag bara skulle springa in på pressbyrån för att köpa busskort(hade glömt det dagen innan och jag hade tagit bussen dit så jag hade ingenstans att göra av Tinka), det var ingen kö och jag hade full uppsikt utåt genom de stora glasrutorna. Det var inget folk ute direkt heller vid den tiden. ÄNDÅ stod det en idiot där och lät sin hund hälsa på min bundna hund så fort jag vände ryggen tikll rutan för att betala. Dumt av mig att tro att folk kan låta bli andras hundar. Jag blev så förbannad på att en annan hundägare kunde vara så dum, och det fick han höra… Jag har inget emot människor, men jag tycker inte om folk!
Kommer aldrig göra så med min valp!
Har aldrig gjort det och kommer aldrig göra!
Nej har aldrig gjort det. Och skulle nog heller aldrig göra det.
Däremot har jag när jag var i stan med Valle och var tvungen att handla en sak, istället för att binda fast Valle utanför. Så frågade jag en medelålders kvinna som stod utanför affären som såg vänlig och pålitlig ut, att hålla i Valle en stund medans jag gick in i butiken (tog max 2 minuter) och hon tyckte bara det var roligt och tyckte att Valle var helt bedårande
Hellre det än att binda fast honom och lämna honom utan nån som helst uppsikt mitt i stan. Skulle aldrig lämna honom till vem som helst, men i det här fallet så kändes det bra.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag kommer ALDRIG lämna min hund utanför en affär, inte ens korta stunder.
Min sambo lämnade vår hund i 2 minuter för att springa in och hämta ett paket, och det stod typ 5 personer runt vår hund när han kom ut… nu är hon ju snäll, men man vet ju aldirg om människorna är snälla…
Har en kompis som lämnade sin hund och en tant stod och fifflade med kopplet när hn kom ut för att hunden "såg ensam ut".
Min mammas hund (detta hände innan jag föddes) blev trakasserade av ungar när hon kom ut från affären,
En jag träffade hade fått sin folkilskna amstaff (den var ilsken mot främmande människor) stulen utanför affären…
Allt detta gör att jag inte vågar lämna m in hund. Jag skulle aldrig låta min hund bli stulen bara för att försöka visa att man ska lita på andra människor…
Sen är det inte bara stöld risken, ungar som är elaka, eller vuxna människor för den delen… andra hundar som folk inte har koll på. Man sätter hunden i en väldigt utsatt situation. Jag tycker det är väldigt ansvarslöst
Skulle aldrig lämna min ögonsten utanför affären!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Nej.
≧◔◡◔≦
Nej, aldrig!
En jag känner band fast sin hund medan hon gick in och handlade. En hund som gick förbi attackerade den och släppte inte fören en person kom och slog den med en stekpanna. Hunden klarade sig i alla fall.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Förr gjorde jag det. Idag skulle jag inte göra det. Det har blivit ett annat samhälle.
Har aldrig och kommer aldrig att göra det! Vad som helst kan hända!
Nej jag skulle aldrig gjort det. Det är vääääldigt sällan jag ser en hund som står bunden utanför en affär. Men i våras så såg jag en liten blandis som stod utanför en liten livsmedelsaffär.
Jag tänkte att nu ska jag lära ägaren en läxa!
Jag ställde mig brevid hunden tills ägaren kom ut. Hon tittade förvånat på mig. Då sa jag: **"Tänk på att inte binda hunden där du inte har uppsikt. Har var en berusad man som försökte lossa upp kopplet men jag såg att hunden inte verkade känna igen honom så jag frågade om det var hans hund men då gick han sin väg"
**Såklart hade det inte hänt. Men hon tackade mig djupt för att jag hade stannat hos hunden och sa att hon aldrig mer skulle binda honom/henne utan uppsikt.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vi gjorde för några år sen ute på landet vid den lilla butiken men nu på senare tid skulle jag aldrig binda mina hundar utanför en affär (spelar ingen roll vart) Man har läst/hört om så många skräckexempel där hundar blivit stulna! :(
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Har bara gjort det en gång och då skyndade jag mig. Det var innan jag visste att det var ganska "vanligt" med såna här hemska saker. Sist jag skulle handla tog jag med lillebrorsan så satt jag utanför så handlade han. Han var himla stolt över att han klarat det själv. Skulle nu aldrig lämna honom utanför ens för en sekund. Det finns altför många som går fram och hälsar även när jag är med. Vad som kan hända om jag inte är med är för skrämande att ens tänka på. Han är för söt för sitt eget bästa.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Aldrig, av många orsaker. Antingen så stannar hunden i bilen, eller så stannar den hemma, punkt.
Nej, skulle aldrig våga det. Risk för stöld, risk för att han blir trakasserad av människor och/eller andra hundar. Och hittills har det aldrig varit något tillfälle där det verkligen var det enda valet att antingen binda honom utanför affären eller inte få mat den dagen så att säga. =P Hellre får han sitta hemma där det är tryggare.
//Lina
Min hund attackerar dom som försöker ta henne.
Men jag skulle ändå inte sätta min hund utanför affären.
Nej aldrig.
Det är en väldigt utsatt sitution att sätta sin hund i.
Som många ovan skriver finns det massor med hemskt som kan hända och i mitt område särskilt.
Här finns gott om människor som går fram till min hund, släpper fram sina egna hundar ich beter sig hur som helst mot mig och min hund när jag är med. Så jag vill inte tänka på vad som skulle kunna hända om jag lämnade min hund själv utan att kunna försvara henne eller ge henne en chans att fly.
Tyvärr ser jag uppbundna hundar, små som stora, nästan varje gång jag är och handlar, både på närbutiken och stora ICA.
Har även sett, och sagt till, folk som går fram till eller låter sin egna hund gå fram till uppbundna stackare.

Har dilemmat funnits att jag behövt handla och varit själv med hunden har jag gått hem och lämnat henne först och sen tillbaka till affären.
Någon gång har jag behövt busskort och glömt köpa det innan jag gick iväg med hunden med mig. Men då har jag helt enkelt fått lösa det med sms-biljett eller visakort-biljett.
Har aldrig bundit fast min hund utanför affären. Tror inte att någon vill stjäla 60 kg Grand danois. Men man vet som sagt aldrig vem som vill "låna" ens hund, om det kommer en lös hund, etc. etc. Sen vet man dessutom aldrig hur lång tid det där "snabbärendet" tar.
Jag skulle dessutom heller aldrig lämna honom i bilen istället för att binda fast honom. Hunden stannar hemma när jag handlar, eller så går vi två till affären och en stannar ute med hunden.
Om ni tittat på 112 på liv och död så kanske ni såg avsnittet när någon bundit fast sin hund utanför ett köpcentrum, sedan glömt hunden där (mitt i vintern) och gått hem. Efter x antal timmar tillkallades polis som tog med sig hunden, och ägaren slapp en anmälan för djurplågeri… Detta hör till en annan tråd men jag förstår inte vad som klassas som djurplågeri om inte det?
Jag skulle aldrig binda min hund utanför en affär. På sommaren är bakluckan öppen till bilen och har då ett lås på buren som jag låser så ingen ens då kan någon ta honom.
När han är ute på tomten så är vi alltid med även om det är en bit ifrån ibland, men koll har vi vart hunden är.
Det finns varningar på Facebook att det kommer folk i en skåpbil och tar hundar från tomten, utanför affärer mm. Hundarna säljs utomlands. Jag undrar till vad? Är det till mat, vissa länder äter ju hundar eller blir de slaktade till pälsar?
Har också hört att en del mindre hundar hängs upp i träd för att kamphundar ska "öva sig" på dem. Detta händer i Sverige.
Man kan börja undra vad det är för ena som håller på med sådana ruttna saker som att ta hundar till olika otäcka ändamål, det måste vara samhällsfarliga personer överhuvudtaget. Straffet för djurplågeri ska vara så högt att ingen skulle ens våga tänka tanken till att göra något mot djuren.

#16 Mycket bra gjort! I sånna lägen är det tillåtet att ljuga så mycket som är nödvändigt för att skrämma upp folk så dom aldrig gör om det!!!
Jag skulle aldrig våga lämna mina hundar så!
Skulle aldrig lämna min hund själv utanför affären. Visserligen kan ingen stjäla henne men finns ju idioter som låter hundar gå fram och hälsa eller som har hundar lösa. Plus att min hund är osäker så inte så bra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Japp det händer då och då. Iofs tror jag inte någon skulle våga sig fram till våra hundar och skulle dom det skulle dom förmodligen få en rejäl utskällning om dom kom alldeles för nära.
Sen bor vi i ett ganska litet samhälle så jag litar på att ingen rör våra hundar om jag lämnar dem ett par minuter utanför affären.
#21 Om någon går fram till din bundna hund och blir biten så är du ansvarig för olyckan och det kan sluta med att du får avliva din hund. Nu såg jag att du skrev att du aldrig binder din hund utanför affären, men ville bara påpeka det ändå :)
#27 det behöver inte vara de som bor i samhället som tar hundar utan det kan vara någon/några som åker förbi samhället som ser dina hundar.
Detta hände för flera år sedan då jag bodde i Solna. Jag hade två stycken schäfrar i volvon jag ägde då, bilen var låst. Stod parkerad utanför stormarknaden i Bromma, någon/några gick in i bilen fast hundarna var där och tog saker. Tjuvarna var inte rädda av sig förmodligen var de hundvana eller drogade så de inte hade vett att vara rädda. Nu ska jag tillägga att hundarna var i en stor bur i kombiutrymmet.
Skyress; du kan även bli påkörd av en bil när du går över gatan, tror att den procentuella risken för detta är större än att någon skulle åka runt med en skåpbil för att stjäla hundar…
Har du en argsint eller lättskrämd hund så är det givetvis en dum idé att lämna den! Min hund är lugn, och älskar människor, men vet samtidigt väl vart den hör hemma och skulle inte frivilligt följa med en okänd människa, därmed känner jag mig trygg med att lämna den korta stunder.
Om alla små risker i livet skall elimineras så känns det som om många i detta forum lever enormt omständliga liv…

#29 Näe jag tänkte mer på att de flesta vet vem jag är med mina hundar och hästar så sitter mina hundar utanför affären här så vet de att det är mina hundar.
Å alla känner alla här så skulle någon försöka själa mina hundar så skulle förmodligen någon av de på orten stoppa det. Det finns ju alltid någon människa i närheten som ser.
Men jag tänker inte så. Skulle jag gå och tänka på att någon kan sno min hund så skulle jag inte ens kunna lämna dem inne med olåst dörr när jag går ner till tvättstugan. Det kan lika gärna vara någon som tar dem då.
Eller tar dem när de går lösa utanför stallet.
Nja då har jag annat för mig än att gå runt och vara nojjig..
Jag brukade lämna min hund utanför affären om det bara var ett snabbt besök in, men det slutade jag med i och med att jag blev så orolig och inte vågade längre. Dels pga rädslan att han skulle bli stulen, och sedan även det om något barn eller någon annan med mindre förstånd skulle försöka klappa honom, så tror jag säkert han skulle säga ifrån rejält (reserverad mot främlingar), så vågar inte tänka på vilka konsekvenser något sådant skulle kunna ha.
Jag har aldrig gjort det och jag vågar inte. Skulle ALDRIG förlåta mig själv om något hände, sen är det så som folk har sagt innan: min hund mitt ansvar :)

Man kan givetvis inte jämföra att binda hunden utanför affären och att lämna den hemma i en olåst lägenhet när man springer ner till tvättstugan. Att lämna den utanför affären är ju som att lägga plånboken utanför affären medans man går in och handlar- Där ser alla hundarna, det finns många som passerar och som kan stjäla hundarna, släppa dom lösa eller vad som helst. Att lika många skulle se möjligheterna att stjäla hundarna inne i en lägenhet är ganska befängt och går inte att jämföra med!
Ketang; att ta en plånbok som ligger utanför en affär för egen vinning är ett brott, i mildaste fall begår du en fyndförseelse. Varför utgå från tanken att alla människor är onda och ute efter att skada?
#35 Ja, det är ett brott att ta någons hund också, det betyder ju inte att det inte händer?
- Mvh Emma
KvirrZ; min poäng var det att långt ifrån alla människor skulle ha tagit din plånbok om du tappat/lämnat den utanför affären, ännu färre skulle stjäla någons hund.
Nej de finns nog jävligt många som faktist skulle ta plånboken om dom såg den ligga, människor e egoistiska och visst finns de dom som skulle leta efter ägaren o lämna tillbax den men majoriteten skulle nog ta den ;-)o
Arrowhead; där är jag 100 % övertygad om att du har fel. Marjoriteten skulle antingen ringa upp ägaren (om t.ex. legitimation fanns i plånboken) eller lämna in den i butiken den återfanns utanför.
Jag kan inte säga en enda person som jag känner som skulle behålla en upphittad plånbok…
Jag vet en massssa, jag bor i bro föfan ;-) men aa, jag vet många som har hittat tappade plånböcker.. dom har kollat efter pengar.. finns de så tar dom de o lämnar plånboken där den ligger, jag har sj gjort så när jag va mindre så^^
#30 en del kan anses omständiga, en del anses ta livet med en klackspark och tro att det aldrig händer dem något, som du gör. Jag är varken omständig eller tror att det händer inte mig. Jag har alldeles för mycket erfarenhet för att fatta dåliga beslut.
#38 jag tror som du.

Ja alla ser vi olika på saker och ting. Våra hundar sitter ofta i buren i bilen med bagageluckan öppen mitt inne i stan men ingen snor dem där heller.. Som sagt jag har annat för mig än att gå runt och tänka att någon kan sno min hund om jag lämnar den ett par minuter här eller där.
#42 ÄN. Ingen har snott den än.

Absolut kan det ske! Men man kan ju inte gå runt och tänka att det ska hända. För då lär det absolut hända!
om man inte värdesätter sin hund och dess mående särskilt högt, så kan man nog lämna den bunden utanför affären…. så tänker jag.

#45 Fast våra hundar betyder väldigt mycket för oss! Inte betyder det att man inte värdesätter sin hund lika mycket för att man lämnar den bunden utanför affären medans man springer in å köper mjölk!
Håller med #45. Skulle aldrig lämna hund utanför, man vet aldrig vad det finns för idioter överallt. Skulle aldrig lämna i bilen heller om det itne är låst vill säga.
Låter alla ni i detta forum era barn vistas ute ensamma? På lekplatser, på vägen till/från skola och skolbuss? Hur tänker ni då kring värdesättandet av era barn? De kan väl inte vara så värdefulla, med tanke på risker för pedofiler eller mördare…
Värdesätter man inte sitt liv om man ägnar sig åt hästsporten? I stall är det flest fritidsrelaterade skador som uppstår, alltså utsätter man sig medvetet för en stor risk.
#48 Jag vet inte hur gammal du är, men på ditt resonemang låter det som att du är yngre.
Jag tror att de flesta föräldrar inte låter små barn vara ensamma på lekplats, nej. Jag tror att de flesta föräldrar försöker lära sina barn, tex att aldrig följa främmande människor.
Om man själv väljer att syssla med en sport som innebär risker, så väljer man själv.
Att binda en hund utanför en affär, är, enligt mig, att utsätta den för risken att bli skrämd eller stulen. Alltför många hundar stjäls varje år, utanför affärer, och JAG är åtminstone av den åsikten att jag varken tänkt sätta mig i DEN situationen, ELLER i den situationen att min hund blivit skrämd av någon/något. Jag ser i dina tidigare inlägg att du tror människor om gott i de flesta fall….. och det är väl lovvärt… men tro mig… människan ÄR inte så god.
#49 Håller med dig till fullo!
Jag tycker också att det är riskabelt när man binder sin hund ute på stan. Men jag undrar ändå, hur gör ni när ni måste in någonstans och man inte får ta med sig hunden?
Skulle gärna vilja veta för jag vill nämligen inte lämna min hund ute bland skumma människor.
#51 Planera, är mitt tips. Sätt dig inte i den situationen att du MÅSTE in någonstans, när du har hunden med dig, och ingen kompis som kan hjälpa.
#52 Ja det är nog så, man ser alltför många som lämnar sina hundar, och alldeles för länge..
Jo det är tyvärr så. För några veckor sedan när jag stod och väntade på bussen var det en hund som stod och skällde och ylade i säkert 20min. Jag höll på att bli tokig. Vem är så dum att h*n lämnar en sån hund ensam ute.
Maja2; då är ju följdfrågan vad som anses vara mindre barn? Om man grundar sig på nyhetsinslagen om barn som har farliga vägar att korsa till skolskjutsen så verkar majoriteten av barnen gå ensamma. När jag var yngre lekte jag alltid ute själv, jag växte dock upp på landet. (Jag är 23 år om detta nu var viktigt i diskussionen.)
Att barn inte ensamma ute och leker på innegårdar är ganska lätt att motbevisa, gå ut och se efter någon dag? Barn gör ju inte heller alltid som man säger som du säkert känner till…
Jag jämför varför en risk är så mycket värre att ta än andra, det är hela mitt resonemang i förra inlägget, jag hade kunnat ta något annat exempel men kände att detta låg nära tillhands. Självklart förespråkar jag inte att någon skall lämna sin hund ensam ute utan tillsyn under längre perioder! Däremot anser jag att man inte kan se sina medmänniskor som onda människor som alltid är ute efter att orsaka största möjliga skada.
Jag tror inte att en hund mår dåligt av att lämnas utanför en affär under en kort period, förutsatt att hunden mår bra, ej är aggressiv eller har svårt för okända människor. Känner man att hunden har svårt för detta så självfallet lämna den inte!
Ja det gör jag. Men däremot är jag inte en "oansvarig idiot" osv 
Efter att bl.a läst om hunden Lucinda, Hunden Sassa och många andra så skulle jag inte ens binda en repstump utanför affären. Nu är det def. inte något min stressade vovve behöver men oavsett hund eller situation så är detta något man inte har kontroll över.
Jag skulle aldrig få för mig att göra det! Finns ingen som helst anledning till att utsätta mitt djur för helt meningslösa risker. Risker som är verkliga i i allra högsta grad.
Handlar inte om att jag går runt och tror att mina medmänniskor är onda, för som tur är finns det flest av oss goda Handlar bara om att jag vet att det finns rötägg där ute, och de rötäggen ska inte få chansen att göra något ont mot mitt djur.
Har sett barn kasta småsten på en hund utanför affären. Sett barn stå och skrika på och irritera hundar osv. Det finns andra faror än hundnappning.
Och jag har aldrig sett någon ge en bra för klaring till varför man väljer att utsätta sitt djur för dessa risker.
Nej det skulle jag aldrig göra. Tycker om min hund alldeles för mycket för att chansa om någon tar honom eller inte.

Jag tycker att #59 har en mycket bra poäng! Älskar man sina djur så utsätter man dom inte för risken att bli stulna så uppenbart som det är att binda dom utanför affären. Att lämna dom i en olåst bilbur med backluckan öppen är även en sån sak. Och det är inte bara pga stöldrisken, det finns knarkare/alkisar/barn/ungdommar OCH vuxna som kan skada/skrämma hunden. VARFÖR utsätta hunden för en så uppenbar risk undrar ju jag. Då kan man in mina ögon inte tänka på sin hund i första hand utan att det är smidigast att ta med hunden och binda den utanför i stället för att gå med hunden en separat promenad! "Det händer aldrig mig" tänket gör mig otroligt förbannad i vissa lägen!
#55 Jag tror att vi får nöja oss med att gå tillbaka till TS ursprungsfråga. Jag svarar Nej Aldrig. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Du tycker att det är ok. Så, då var det färdigdiskuterat :)
#51 jag går ut med hunden först och går ärenden sen när hunden är hemma :)
Skulle aldrig komma på tanken, finns inte i min värld ens..
Jag har aldrig varit med om att jag måste sätta min hund utanför en butik eller liknande. Jag har verkligen försökt komma på en situation där jag skulle vara tvungen men kan inte komma på någon.
Därför har jag svårt att förstå av vilken anleding man skulle tvigas lämna sin hund utan för affären…
#64 håller fullkomligt med dig det finns ingen anledning att binda en hund utanför en affär.
På ett litet ögonblick kan saker hända med hunden/hundarna att de upplever något som får dem att må dåligt resten av sitt liv.
Skulle aldrig göra det och kommer aldrig att göra! Om man utsätter sin hund för en så onödig och korkad risk så kan den inte betyda särskilt mycket för den personen. Skulle inte ens gjort det om jag verkligen var tvungen! Som t.ex. att jag tappat mitt busskort och måste ha ett nytt för att komma hem, hunden får helt enkelt följa med in oavsett om dom i butiken gillar det eller ej! Och även om jag var en av dom oansvariga hundägarna som gör det så skulle jag inte ens kunna det, då min nuvarande hund tuggar sig loss på mindre än 1 minut, så hon skulle ju kunna vara varsomhelst när jag är klar.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
aldrig
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Skulle aldrig göra det, då går jag hellre en extra promenad för att gå och handla och sen går med hundarna. Även om det inte är ofta en hund blir utsatt för något så finns ändå risken och jag tycker det är onödigt att riskera sina ögonstenar. Dessutom är min tik osäker bland främmande hundar och skulle förmodligen skälla och göra utfall om det gick förbi en hund. Med mig är hon oftast lugn men tror nog hon skulle bli väldigt stressad om hon var uppbunden själv och det kom en hund. Det vill jag absolut inte utsätta henne för.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Nej. Skulle aldrig komma på frågan.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Ni vet att tråden är från 2011 va?! 😎
Nix pix, inga hundar utanför affärer eller liknande.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag såg en liten Staffeliknande valp utanför affären igår.. Den var högst 10 vekor. Den var underbart knubbig och stog och viftade på svansen och gnällde. Det var nästan så jag "råkade" gå förbi och stoppa ner den i påsen.. 😞
Jag satte Mixa utanför förut, dock bara när jag skulle in snabbt i bara några minuter, och då gjorde jag världens mest komplicerade knut. Tills en dag då jag kom ut efter att ha varit i affären i högst en minut och en fyllegubbe hade tagit henne och gått iväg några meter för att "träna" henne.
Där lärde jag mig en läxa, och jag har otrolig tur att det gick så snabbt i affären, annars hade hon varit borta. ALDRIG kommer jag att lämna henne utanför affären igen. Om ens några sekunder. Nu får någon följa med mig till affäören om Mixa ska med så får den eller jag stå utanför med hunden och vänta. Jag kan inte förstå att jag ens lämnade henne utanför förut. HUR kunde jag göra det?
Gammal tråd, vet..
Men, Jag har lämnat mina hundar utanför affären flera gånger när jag varit in lite snabbt och typ bara köpt godis eller något sånt.
Här är det faktiskt ganska vanligt att det sitter hundar utanför affärerna🤔
Men oftast så tar jag med mig lillasyster så att hon får stå ute med dom. Eller så nästan springer jag omkring i affären och tar det jag ska ha och tänker "Jag har hundarna utanför, Jag har hundarna utanför, Jag har hundarna utanför"😇
Dessutom så skäller/gnäller dom oftast då jag lämnar dom själva utanför affären, Så vill helst inte göra det.
Usch, när det sker så många hundstölder. Inte ens ens egen trädgård kan vara säker.
Boris😕