Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 812 ggr
[0tyg]
0

Tror SAS att hundar + bur är tallkottar?

Jag ska snart åka flyg med min hund. Läser på hemsidan hos SAS där det står: "Burens mått får inte överstiga 40x25x23 cm (16x10x9 tum). Vikten för djuret och buren får vara max 8 kg. Överskrids vikten får djuret fraktas i lastutrymmet." Vilken bur med hund/katt kan följa med på en maxvikt av 8 kg!? Eller är det jag som är helt ute och cyklar? =S

[Raquel.asplund]
0

chiuauas och liknade små hundar kan åka i en sån bur men jag tror jag inte har förstått det du menar.

sunnys
0

Det där gäller väl bara om hunden ska åka i kabinen? Det står ju att om hunden är större får den åka i lastutrymmet.

Roxie
0

Ja alltså om hunden är under 8kg och buren inte överstiger måtten du angav så får hunden åka med inne i flygplanet. Annars får den alltså åka i lastutrymmet, där alla resväskor och så finns.

// Sofia

[Raquel.asplund]
1

Fast jag har faktiskt hört från min hunds brors ägare att sas har tydligen ett speciellt utrymme för hundar där det är värmeanpassad och ljudisolerat.

Mysisa
0

Du får ha med dig hunden som hanbagage om den är tillräckligt liten för att få plats som hanbagage, utrymmet i kabinen där man ställer sitt hanbagage är väldigt litet. Jag skulle inte med gott samvete ta med nåt större än en två kilos hund som hanbagage. Säger sig självt att man inte kan ha med en schäfer tex i kabinen om man sett hur det ser ut där

minavitas.wix.com/kennel

Roxie
0

#4 Jo så är det såklart. Men det är fortfarande i lastutrymmet och inte "inne i flygplanet" :)

// Sofia

Vizzla
0

Vi tog vår Tax i buren i kabinen. Funkade utmärkt. :)han vägde prick 8 kg då tror jag.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vizzla
0

Större hundar åker som specialbagage i stora burar i lastutrymmet.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[0tyg]
0

Hej och tack för allas svar!
Vill helst inte ha mina hundar i lastutrymmet, och jag varken vill eller vågar testa min sheltis psyke att åka flyg första gången i ett lastutrymme. Det får bli tåg eller bil helt enkelt.