Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1143 ggr
LillPom
0

Dentidog?

Någon om vet nått om detta :) Lilla Inez mun är så liten… och tandborsten kommer jag inte in med just nu… ska hitta ny men svårt att hitta :S.. Detta kan kanske annars vara nått.

Dentidog för rengöring av tänder utan tandborstning. Avlägsnar tandsten, dålig andedräkt. Dentidog skyddar tandemaljen. 

Bruksanvisning

Används med fördel på kvällen. Efter sista promenaden för dagen - är det dags att ge hunden lite av lösningen, men ta först bort dricksvattnet. Spraya Dentidog i munnen på hunden (eller katten), en gång för ett litet djur och två gånger för ett större. Under natten kommer Dentidog att verka. Tandsten är poröst, så Dentidog sugs in och gör den yttre ytan mjukare. Nästa morgon ges åter dricksvatten och lite torrfoder som mal sönder en del av den mjuka tandstenen. Varje gång du behandlar kommer en del av tandstenen att malas sönder. Så fortsätt behandla dagligen för bästa resultat.

Öppen för andra tips också!

[Raquel.asplund]
0

Jag och många andra som jag har pratat med är supernöjda med dentasticks och min hund älskar det! enkelt och hunden gillar det, sen så betalar man såklart för det =P