Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 488 ggr
[typellisch]
0

Nästan kastad burk på Molly..

Idag passade jag på att ta med Molly på en timmes promenad innan regnet kom. Så gick vi förbi affären och en unge på kanske 5 år sitter med sin storebror och jag ser denna unge höja sin Coca Cola burk, små le och fokusera blicken på Molly och samtidigt hörde jag storebrodern säga ''Nej'' och då fokuserade jag blicken på ungen och han sänkte handen och slutade le.
Tur för ungen att han var så pass liten att han inte visste bättre men det hindrade inte mig från att blänga ner han eller att bli förbannad.

Tänk om ungen hade kastat burken på Molly? För det första är Molly redan osäker och små rädd och tänk om hon hade fått en burk på sig i överraskning? Jag kokar så fort jag tänker på det. Säger bara det, tur att ungen var så pass liten annars hade han hört det ena och det andra.

Måste säga att jag blivit bättre på att slutat bry mig.. förut kunde jag seriöst gå runt och koka pga sådant en hel dag. Jag glömde händelsen rätt fort och nu kom jag och tänka på det och vart lika förbannad igen, haha.

Pennybus
0

Vet hur det känns, var med om folk som inte tänker igår när vi på hemvägen stannade vid en ruin med Opsis, och så kommer några stora killar och stirrar ut Opsis och lockar på honom, och det slutar med att jag ryter "Han ska INTE hälsa på någon", killarn såg inte trevliga ut alls ):

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
1

#1 Respektlöshet alltså 😕 Jag blir så arg!
Sen tänker jag på att vi som arbetat hårt med våra hundar, som jag med Mollys rädsla, kan få ännu mer att arbeta med pga andras dumheter. Det gör mig så arg! Att folk vill förstöra för andra (nu syftar jag allmänt och inte på detta barn i min situation)..

Pennybus
0

#2 Små hjärnor säger jag bara, för övrigt tror jag att min prins avskräckte de med sitt dova skall, hehe ;) Han tyckte nog att de gick för nära

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
2

#3 Härligt att han kan säga ifrån :)

[Grön]
0

Jag blir fortfarande lika förvånad när jag hör att människor stora som små gör illa andras eller sina egna djur eller ens försöker 😮

[typellisch]
0

#5 Samma här 😕 Sen när jag insåg vad som höll på att hända så vart jag chockad och ledsen och väldigt förbannad.
Jag har en rädd hund.. skrämmande ljud som när bussar åker på brunnslockar, motorcyklar gasar så dom pruttar iväg (haha) är bara några ljud hon reagerar på. Samt andra hundar.. och vi arbetar för fullt på det här! Tänk om han hade kastat burken? Då hade Molly säkert blivit ännu mer rädd och då hade jag fått mer att arbeta på.. det känns så elakt att folk inte tänker längre än näsan når. Nu vill jag inte smutskasta ungen för han var så liten och vet inte bättre.. men menar rent allmänt. Det är ju bara hemskt! Det kan ju göra så himla mycket skada på hunden… om inte fysiskt så psykiskt.