Hände oss med...
Nu har det hänt även oss, idag blev Smiley ''påhoppad'' av en Rottweiler.
Vi hade hunnit ca 7-11m utanför dörren, Smiley stod och snuffade vid buskarna. Jag hörde tassar slå mot asfalten, när jag vände mig om såg jag Bella (rottweilern) komma i full fart rakt emot min Smiley (hon vara bara 5-6m bort) helt plötsligt är hon framme och hälsar på Smiley, båda var glada å allt Bella ville va att leka, vi stod kvar medans dom snuffa på varann å viftade på svansarna medans Bellas ägare (våra grannar, hundarna har hälsat innan) kom å tog henne. Då fortsatte jag å Smiley gå vår kisserunda. När vi kommer tillbaka har Bella och ena grannen (hon som ''höll'' Bella innan, hon har anorexia) gått in men han var kvar där ute (dom hade loppis) så snackade vi lite typ å så, sen gick jag å Smiley in igen.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Inte så farligt då, men lite obehagligt såklart :)
#1 Ja precis, man blev ju så chockad också så blev lite handlingsförlamad ;) Tur att båda e så snälla 🙂
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Just sånna lägen är svåra, när dom kommer från buskar eller direkt runt hörn. Jag har superkoll annars när min är lös, som tur är har aldrig en hund sprungit fram lös till min =)