Vad gör ni idag?
Ja vad har ni för er i värmen?
Här är det jätte kvavt och varmt!
Var ute en sväng med hundarna, vi gick och hälsade lite på kossorna som är här bredvid och Sigge försökte leka med dom 😃Sedan så blev han så varm så då la han sig i dammen och låg där och plaskade runt. Knashund!
Annars idag ska vi bara ta det lugnt, kolla på ishockey och eurovision song contest 🙂
Ha en bra dag allihopa!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Dagens (och veckans) projekt är att klippa gräset på min enorma tomt. 😭 Jag hatar att klippa gräs och varje år funderar jag på att skaffa ett gäng får eller getter.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Lösningen heter robotgräsklippare, vi har en sådan på gården och den är hur bra som helst. (har också stor gård)

Jag och Vidar jobbar. Han har fått vara provdocka för att visa hur nomeselar ska sitta, och sen fått sitt lördagsgodis, en kota från nötnacke.
Jag har bla sålt en kickbike cross max 20D med dragfäste, lina och nomesele och en hiskelig massa V&H.
När vi kommer hem ska kaninerna få mockat, då 2 honor kan få ungar från söndag/måndag. Sen en härlig skogsprommis med hundarna, efter det grilla med mina föräldrar. Känns som en riktigt bra dag. :-)
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Här är det jättetråkigt väder.. Fult och grått, fast det är ändå varmt och ganska kvavt här med. Vi har inget inplanerat men snart ska jag och min kompis gå och handla. Sen ska vi ut med hundarna, går väl säkert till någon äng som vanligt och låter hundarna leka. Sen kanske det blir en långpromenad själv med hunden, hoppas att det börjar småregna då, och efter det blir det bara slappa hemma och sen titta på eurovision med familjen. :)
Idag är jag bokad som chaufför på en raggarträff. Så för mig blir det att köra raggarbil hela dagen/kvällen. Hundarna kommer få vara hos en nära vän till mig och busa med hennes hundar. 🙂
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Kolla på ishockeyn snart och eurovision ikväll. Är för varmt och kvavt för att hitta på nånting ute med hunden. Så blir en lugn dag :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det blir att se hockeyn nu och sen ska jag fira min morfar och sen blir det väl eurovision :) Så hunden har fått tagit det lugnt idag (till hans stora nöje xD) Men det regnar nu och om det slutar snart så lär det bli en längre promenad om det inte är lika varmt då :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Vi ute länge imorse. Lekte våldsamma lekar (jag och hunden bara) i rastgården.
Idag tappade Fidel en av sina sista mjölktänder, en huggis. Och jag hittade den. Äntligen! Som jag försökt hitta några av hans tänder. Denna låg i mungipan och väntade på mig.
Sedan lämnade vi hunden hemma och jag och sambon åkte för att pröva ut nya glasögon. Det blev totalt en och en halv timme borta, och hunden skötte det galant. Han stod lugnt och viftade på stumpen då vi kom hem.
Nu blir det en lugn eftermiddag. Sannolikt enbart kortare kissrundor och något tugg för valpen att roa sig med. Jag måste diska och plocka ihop saker här hemma.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#2 Det är en gammal åker, så en robotgräsklippare skulle inte klara puckelmattan. Dessutom äger jag inte marken, så känns lite dumt att lägga så mycket tid och pengar på att jämna till samt gräva ner kabel.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Var ute en stund i förmiddagen, men nu är jag hos mina föräldrar och ska äta middag. sambon är hemma med hunden och tittar på ishockeyn just nu hehe
För varmt för att göra något…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Nej det förstår jag! Då hade den nog bara stått och tuggat på samma ställe :P
Åh jag vill också se på ishockeyn. 😭 Barnen är dock alldeles för högljudda och för mycket framför tvn för att det ska vara värt det och pizzan kommer vilken minut som helst…
Idag har jag sett Göteborgsvarvet och lekt i sandlådan med två av systerdöttrarna på 1,5 och 2,5 år. 😃 Ikväll blir det barnvakt åt brorsdottern på sex månader över natten också.
Här var en långpromenad inplanerad men Ronja plågades av att det var så sjukt kvavt så vid gick bara ca 5-6km. Stackarn gick bakom mig (går alltid framför/bredvid) och verkligen gav mig en plågande blick. Nytt försök imorgon! Då får vi gå förbi vatten så hon får svalka sig också :) Nu blir det stoffläge till max och bara mysa :)

Vi har det varmt och skönt här hemma även fast det är ett tjockt molntäcke, så vi ha passat på att tvätta bilen medans hundarna strosat omkring på tomten nu när dom båda börjat må bättre efter kennelhostan. Och vi får inte glömma hockeyn som pågår nu ;-)
Vi har varit ute på en promenad med hund och barnvagn. Hunden är helt däckad pga värmen men i alla fall motionerad nu.
Har jobbat, kom hem för nån timme sen och tänkte ta en längre promenad men det är sån kvav värme att varken jag eller Hugo orkar det. Han ligger hellre inne och vilar nu så ska ta en promenad senare ikväll.
Puttar i hunden i dammen så hon inte förgås av värme😉
// Nadja
Har varit ute på en promenad och låtit vovven plaska i vattnet
Ådrog mig solsting medan åbäket vattentränade, så de senaste 2 timmarna har jag legat fullt påklädd under tjockt täcke i soffan. Just kikat fram från under den blöta handduk som legat på pannan. Well, tar det nu så kanske resten av slmmaren blir fri från sånt här drygt.
Vi kasta lite frisbee under morgonen, tränade även apportering och ''Håll''.
Resten av dagen var det slapp som stod på schemat, ikväll blir det tårta både en för hund & en för oss människor framför ESC 🙂

#20 Vilken stolt goding du visar upp :D jätte söt!
Sune var med mig på jobbet. Jag jobbar på ett äldreboende och ibland får han hänga med. Han är omåttligt populär och är så himla duktig! Idag har han fått dela ostbågar med en av de boende, busat med en igelkott (och lyssnat på när matte sa nej) och suttit och pussat på de flesta. Så stolt över yrvädret❤️
Bara bus!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Idag har vi åkt ut till en skog längre bort och knallat omkring i en halvtimme, och sedan gått halvtimmespromenader runt byn. Lucy har fått sex märgben fyllda med mat idag så de har hon slickat på i någon timme… Sedan har vi tränat på tricks och haft lite dragkamp med ett mjölkpaket. Mycket mer action än så blir det inte när man är halt.
Idag har det varit så varmt att Lucy ibland andats genom munnen! Man blir så paff när hon gör det eftersom hon gör det så sällan. Hon ser så brutal ut då tycker jag, haha. Hon ser så mycket mer foglig och söt ut när hon har stängd mun. 😃
Idag har det varit så varmt så varken jag eller Lowa har gjort något vettigt. Vi lekte lite söklekar inomhus imorse. Annars har vi bara tagit det lugnt och jag är så tacksam över att Lowa är nöjd med att ibland bara ligga på soffan utan nån vidare aktivering. :)
Första gången på viltspår med min lilla pomeranian. Efter det va han jätte varm. Fyra timmar ute i värmen. Så han fick bada och leka i en liten damm tills han var nöjd innan vi åkte hem. När vi åkte hem blev det lunch och mys framför tv:n. Sen körde vi ett spår på 10m vid nio tiden hemma eftersom min hund inte va intresserad av blodet eller spåret alls, så jag fick det i läxa. Hemma gick det korta spåret jätte kul iallafall.
Idag har vi varit vid sjön. Sally badade såklart och jag badade faktiskt också, premiärdoppet för mig. Sen har vi också gått på skogspromenad.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Städat, haft visning på vår lägenhet. Målat, fixat och myst lite ute i vårt hus vi bygger :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#20 Hon/han ser så stolt ut 🙂