Färskfoder?
Jag sitter nu och tittar på alternativ till VoH Sprint, främst för att jag tycker att VoH är lite dyrt och det hade varit trevligt att kunna ge lite mer mat till fröken-glupsk. Min plan är alltså att blanda ut nuvarande torrfodret (Standardt Normal) med färskfoder och eventuellt ha i en del grönsaker osv för att mätta lite extra.
Vad jag gillar med VoH är att det är spannmålsfritt och innehåller mycket protein. Min hund är dock inte allergisk mot något men jag vill inte ge foder som innehåller majs eller havre. Helst så få olika spannmål som möjligt.
Är det någon som har erfarenhet av de här två:
Bravo Plus Endast Med Ox. http://www.bravodjurfoder.se/inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckning/fryst-hundmat/plus-endast-med-ox-2460696
Jag vet inte alls vad det kostar, men det finns i en affär nära mig. Jag gillar att det bara innehåller kött från nöt, men det innehåller ju mindre protein än VoH Sprint.
Emmzo Nöt. http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3643&art=8256263
Även det innehåller bara kött från nöt. Spannmålsfritt och verkar vara något billigare än VoH, framförallt om man köper större förpackningar.
Finns det något annat färskfoder jag borde spana närmare på?
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Bravo har mina vägrat äta men du har glupskare hund så tror inte du behöver tänka på smaken
Kolla även nordic den gillade mina o den var fräch och blodig det tyckte mina om, igentligen mer än VoH så funderar lite på gå tillbaka till nordic.
Det trista med Bravo är att det endast innehåller 40-45% animalisk - men jag ger själv av det emellanåt (blandar/varvar lite).
kolla om Nordic finns nära dig. Dom har nyligen fixat en spannmålsfri variant som innehållet nörkött/vom morotsfliningor och lite potatisfibrer. Finns inte med på deras hemsida, men går säkert beställa via dom butiker som söljer fodret.
Ska själv prova den senare som komplement till VoH.
2 den har jag provat o ge en korv som "test" o var smaskig, nu har jag itne kollen på vad den kostar men tips är att TS ringer o kollar med dom och alla återförsäljare finns inte heller med på deras hemsida. Så även det kan man kolla lite mer om man ringer. 

Emmzo har jag hemma, efter tips av en kompis som endast ger det till sin hund (och hon är jättenöjd med fodret). Har testat det på Muffin och hon gillar det helt klart, och det positiva är ju att jag kan ge en större mängd än VoH eftersom fetthalten är så betydligt mindre i Emmzo vilket var anledningen till att jag valde det samt att fodret är spanmållsfritt. VoH gick inte på min tjej, hon blev fet som en gris trots att jag gav mindre än rekomenderat samt att hon var hungrig jämt då mängden mat var så lite.
Jag har köpt mina korvar hos Mälarö Färskfoder, betalade väl 50-60;- för 4-5 korvar. Mycket billiagre än jag väntat mig, men så hämtade jag dem själv och då kostar det mindre också.
Emmzo är spannmålsfritt men innehåller enbart 66% kött och sen potatisfibrer och betfibrer. Vom og Hundemat innehåller upp till 100% kött, vilket kan vara viktigt att tänka på när man räknar ut kilopris.
Titta också på t.ex Musch färskfoder utan spannmål som baseras på färska kött- och benråvaror. Finns med många olika proteinkällor som t.ex Ren, Kalkon, Kyckling och Lax.
Foderboxen.se har hemleverans av Musch färskfoder.
Felpostat
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Hej, jag kan rekommendera nordic, gå in i deras hemsida så finns det ett dokument om hundfoder i helhet i det tas upp om torr och färskfoder och foder i olika märken och ämnen som man aldrig tänkt på. Jag rekommenderar att du läser den!
Jag ger nordic spannmålsfritt och är nöjd med den.
Tråden är från augusti förra året… Och förmodligen ganska inaktuell.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤