Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1305 ggr
felzena
0

Smuggelvalp?

Kom nyss in en annons på blocket med rubriken "japanese chin". Det står att valpen är 4 månader och har stamtavla. I annonsen var det mycket stavfel. Säljaren ville ha 4000 kr för valpen. Tycker det låter väldigt lurt, har hittat liknande annonser tidigare. Någon annan som brukar se några skumma hundannonser på blocket? Hittar du inte åt annonsen kan jag skicka länken på ett PM.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

sasha_setter
0

Kan du skicka länk? :)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Swadika
1

Ah ja jag såg det den med, väldigt mycket stavfel, är något ord rättstavat? Det kan ju alltid vara någon som har köpt den som valp men nu säljer den igen, i alla fall hoppas jag det, så det inte är någon smuggelhund :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Loveradio
1

Ja verkar helt klart vara en smuggelhund eller något liknande det är frågan om. Lät iallafall oseriöst. Anmälde annonsen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Swadika
2

Jag anmälde annonsen nu

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

sasha_setter
0

Hur hittar ni den?

Swadika
0

Jag kan PM:a dig :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

russin
2

Tror inte det är en smuggelvalp, utan snarare en annons där det inte finns någon valp alls. Ser ut som en text som är översatt med översättningsprogram.

felzena
4

Jag mejlade till hon/han som skulle sälja valpen och låtsades att jag hade intresse.

Det här var svaret jag fick tillbaka: 

''Hej

_Tack för ditt intresse. Valparna är mycket roligt och intressant, bramed barn och andra djur. toalett utbildad och har bra sanitäravanor. de är 3 månader gammal.
_

_Jag är för närvarande i Tyskland med valparna, reste jag för akademisk forskning och tog valparna med mig. Jag är alltidupptagen med skolan och valparna är alltid ensam. Det är därför jag letar efter ett nytt hem för dem.
_

_De är vaccinerade, Reg SKK, avmaskade, stamtavla och registrerade, så kommer demed sina handlingar och pass.
_

_Jag kan ordna transport för er.
_

Hur kommer att vilja veta din erfarenhet med husdjur? Har du husdjur? Synd om frågorna, är allt jag vill ha det bästa hem för den. Jag har bifogat några bilder.''

Jag har också anmält annonsen.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[typellisch]
0

#8 Jag blir så förbannad på såna här s.k uppfödare 😡 ''Valparna är alltid ensamma'' … egentligen bör jag inte reagera på sånt litet då hela situationen i sig är så hemsk. Hoppas denna inte ens har valpar, för valparnas skull.

sarae
2

Låter som en klassisk scam där man får betala för transport… och sen dyker det aldrig upp nån valp. Tror inte det finns några/någon valp alls. Hade däremot vart intressant att veta vad de svarar om man ber att få regg nr. från SKK eller se en inscannad kopia av stamtavlan. Det har ju tyvärr funnits smuggelvalpar som med hjälp av reggade uppfödare blivit registrerade i SKK och sålts med stamtavla (från en kull de inte alls är födda ur) senaste tiden. Så de uppfödarna skulle man ju gärna vilja komma åt. Men som sagt, i det här fallet finns det nog ingen valp.

isblixt
0

#8 Nästan exakt det svaret fick jag när jag skrev på en annons om engelska cocker spaniel valpar som var till salu. Hon/han skickade också flera bilder på dessa valpar.

Svaret jag fick var:
Hej

Tack för ditt intresse. Valparna är mycket roligt och intressant,
bramed barn och andra djur. toalett utbildad och har bra
sanitäravanor. de är 3 månader  gammal.
Jag är för närvarande i Tyskland med valparna, reste jag för akademisk
forskning och tog valpar med mig. Jag är alltidupptagen med skolan och
valpar är alltid ensam. Det är därför jag letar efter ett nytt hem för dem.
De är vaccinerade, Reg skk, chippade, avmaskade, stamtavla och registrerade, så kommer demed sina handlingar och pass.
Jag kan ordna transport för er.
Jag kommer att vilja veta din erfarenhet med husdjur? Har du husdjur?
synd om frågorna, är allt jag vill ha det bästa hem för dem.
Jag har bifogat några bilder.
Jag ber om ursäkt för dåligt språk, jag talar engelska bättre.
Mvh

sasha_setter
0

#11 Haha det är ju nästan ingen skillnad alls! hoppas verkligen att denna människa inte har några levande varelser under sitt ansvar!

isblixt
0

#12 Nä svaren är ju i stort sett identiska… Det som skiljer är namnen, på den annonsen jag skickade min fråga till var det ett helt annat namn, det var det även i svaret jag fick. Hoppas att ingen går på det :(