Stress/annat?
Min hund juckar ofta på andra hundar när han är lös med dem. Jag säger nej och tar bort honom, sätter ner honom en stund sen släpper jag så han får leka igen, efter en stund börjar han igen och då gör jag samma sak. Har jag koppel på honom så gör han ingenting, han kan promenera brevid en annan hund utan att göra något. Hur kan jag ta reda på om det gäller stress/översexuell/dominans?
Jag vill gärna att han funkar med andra hundar så hur får jag honom att sluta?
Låter helt klart som stress (skit i dominanssnacket, fundera inte ens över något sådant), träna passivitet i stressiga situationer och träna på växling av aktivitetsnivåer, hur funkar hunden i övrigt med andra hundar?
Vi kan ta promenader med andra hundar utan problem, då bryr han sig inte ens om andra hunden utan han bara går. Är han lös så leker han och brottas ganska mycket.
Ska jag fortsätta som jag gör? (ta bort honom, sätter ner honom en stund sen släpper jag så han får leka igen)
Eftersom den andra hunden kan bli irriterad så kan det bli bråk, därför kan jag inte släppa lös honom med någon hund jag inte känner, så som jag kunde förut.
#2 Ja, avbryt genast när det händer och se till att hunden är lugn och avslappnad innan du släpper den.