Sköna träningskläder?
Ni som tränar mycket med era hundar, vad har ni på er för kläder? Nu har jag mjukisbyxor och en tröja med fickor men vill hitta nåt annat.
Länka gärna! :)
Dessa (?) byxor i rött: http://www.brukshundcenter.se/attachments/Image/Lundhags.jpg?template=generic +valfri t-shirt, luvtröja och väst eller jacka beroende på väder.
Sånna här byxor är populära på hundklubben http://www.engelsons.se/byxor-1/travel-byxa
Den här västen funderar jag på att köpa
http://www.engelsons.se/bobergs-hundforarvast
#1: Har tittat på sånna också men gud vad dyra dom är, blir att spara ihop isf :)
Haha oj jag har inga speciella alls 😇 Jag har de som jag varit i skolan med, orkar inte byta om liksom, men om det skulle vara så att jag har på mig nått riktigt fint (dyra jeans elr så) och det är blött ute så byter jag till mjukisdress elr ziperall. :)
Vad jag har på mig spelar inte så stor roll då jag har en godisbag där jag trycker ned alla hundgrejer i :)
#3 Jag hittade dom på hundmässa så kan vara annat märke (sitter i bilen så kan inte kolla) men svinbra är dom i alla fall. Tunna, bra med fickor och tåligt material. Maken har fiskebyxor med samma funktion.
#4: Ne det spelar ingen roll för mig heller, men de flesta går i sånna där trekkinbyxor (treckingbyxor?) och dom verkar jättesköna, kanske lite bättre om man är ute i skogen osv.

Jag har gröna haglöfsbyxor. Älskar dom :) +hööks hundförarväst. Supernöjd med den. Snygg o bra. Stör mig dock på att den är svart. Har ju en brun (o vit) hund ;D Just nu har jag haglöfsbyxorna jämt. Har jobbkläder på jobbet…så lika å ha dom annars, när man ändå bara hänger med hunden :D Så byter om för o träna hund gör jag ej. Är lite sugen på ett par lundhagsbrallor…fint med rött! O ett par fjällräven hade ju inte suttit fel..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
jaktkläder från engelsons har jag.
Löpartights och linne/T-shirt. Grymt skönt. Inga fickor, men det löser sig med träningsväst 🙂
Lundhagsbyxor eller svarta vattentäta byxor med foder när det är kallare (typ som mellanting mellan regnbyxor och vandringsbyxor). Fleecetröja och underställströja, har både tunnare och tjockare varianter av bägge tröjorna. Har så klart inte fleecen och underställströjan när det är varmt, då räcker det med vanlig t-shirt. Har vanligtvis bälte med godis, klicker och liknande i. Ibland ryggsäck. Måste köpa en bra väst med ryggficka! Vi är i skogen varje dag, så jag tycker det är skönt med rejäla kläder som inte går sönder eller slits jättefort.
Lundhagsbyxor eller träningstights. T-shirt + luvtröja och så träningsväst över.
Medarbetare på brukshundraser.
Synd att dom inte har Hurrta träningsväst i svart. Orange är sån jobbig färg :(
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#13: Tänkte mer på denna: http://www.jamihundsport.se/hurtta-traningsvast-rosa.html#

Jag använder jägarbyxor (Woodstock) som påminner om byxorna ovan fast i herrmodell och med fler fickor. Tycker dom är superbra, innan jag köpte dom använde jag bara vanliga jogging/jeans och en midjeväska men kan verkligen rekomendera dom byxorna :-)
#3 XXL säljer en modell av lundhagsbyxan för 499 eller däromkring… inta gratis kanske men mer än halva priset mot vad de brukar ligga på :D
Har den modellen själv och är grymt nöjd, men börjar nu fundera på vad jag ska ha till sommaren när byxor faktiskt (förhoppningsvis) blir för varmt.
Vad har ni på er i värmen när ni är ute med hunden? Vanliga sommarkläder eller nått annat?
Annars har jag Hurttas lydnadsväst (som länkats till i #13) och jag är oerhört nöjd! Super passform, praktiska fickor, bekväm som tusan och helt enkelt min bästa investering!
#16 Vanliga jeansshorts/träningsshorts brukar jag använda, funkar toppen. _____________________________ Jag brukar använda vanliga jeans och någon luvtröja/tjocktröja, nu på försommaren lite längre shorts och en tunnare luvtröja med ärmarna uppkavlade, och på sommaren en t-shirt och ett par träningsshorts/jeansshorts. Funderar på att skaffa mig en väst, men vem vet (:
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
På sommaren använder jag träningstights (anpassade till sommaren) eller shorts. Shorts är inte det optimala att ha på sig när man tränar sök, vilket då innebär att man måste figga också ;)
Medarbetare på brukshundraser.
Hittade dessa tack vare #16. Verkar passa den stilen jag är ute efter, sen blir det en Hurtta väst utöver det :)
Jag har lundhagsbyxor, boberg-byxan och löpartights och tränar i. Sen hurttas lydnadsväst. Den västen är mitt bästa köp någonsin. Perfekta fickor och ryggfickan är lagom stor och djup!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#20 är hurttas lydnadsväst varm eller kan man ha den en varm sommardag? :-)
# 19 Dem var snygga :D
#21 Jag tycker att den är väldigt "allroundig" - och med ett linne under så funkar den bra även i värmen (om man inte stänger den eftersom den är vindtät). Har t.om använt den på vintern med underställ och skaljacka under.
#20 finns det fickor med "horisontell"öppning eller bara vertikal? Har kollat på västen på nätet men är inte riktigt säker.
#21 som #22 skrev fungerar västen väldigt bra även på sommaren. Kan dock bli lite varmt om man har sena rädd under en längre tid då den är vindtät. #23 nej, bara vertikala. På min andra väst har jag vertikala fickor och dom tycker jag är klumpigare.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Men tights kanske inte är så dumt heller? Börjar ju bli riktigt varmt nu och jag blir kokhet i mjukisar så kan inte tänka på hur varmt det blir i sånna där trekkingbyxor. Några tips på tights till herr? :P
Eller några andra goa byxor, allt utom mjukisar då jag hatar när det blir knän i dom
Jag föredrar långa ben när vi ska ge oss ut i skogen eller så och då tycker jag trekkingbyxorna är bra, de har ju områden med riktigt tunt tyg som svalkar. Annars kommer jag nog köra på vanliga kläder