Hund-o-vänliga Malmö?
Är på besök i Malmö med min 9 mån Storpudel, vi har bott på hotell över natten, busat på fältet och miljötränat massor medan resten av familjen varit på konsert.
Allt har varit jätte bra bortsett från det faktum att det är stört omöjligt att som "turist" hitta en restaurang med hundvänlig uteservering och fräsch mat. Överallt får man ett bestämt nej och en lång irriterad utläggning om allergiker och hundrädda..😮
Det hela slutade med att jag fick stå utanför staketet med hunden medan min familj satt innanför och åt, när hotellrummet sedan blev tillgängligt några timmar senare fick jag köpa med mig en Sub upp på rummet.
Är det verkligen så ofantligt o-hundvänligt Malmö? Som småstadstjej förväntar jag mig faktiskt lite mer av en storstad.
Det finns säkert ställen där man får ha hunden med sig även i malmö, men jag förstår att alla inte tillåter det just pga allergier och rädsla.
Som restaurang ser man till sina kunders bästa och ärligt talat är de flesta som går ut och äter hundfria.
Har faktiskt aldrig varit med om att man blivit nekad att sitta på en uteservering med hund ( även om det självklart är restaurangens ägare som bestämmer ). Har haft mina hundar med både i större och mindre städer. Har två ganska stora hundar, en setter och en springer spaniel. Alltså inga hundar man kan stoppa i jackan eller i en väska. Det är dock alltid lugna och ligger snällt under bordet och nästan alltid kommer personalen ut med en skål med vatten utan att man behöver be om det.
Hur många ställen frågade ni på och hur uppför sig din hund?
#2 Låter som rena rama drömmen! Jag frågade om att få sitta i ett hörn (var dessutom inte så mycket folk där) med honom under bordet. Men inte ens det dög.. Vi bodde på St Jörgen så vi höll oss där omkring vid Lilla Torg bland annat. Var inne på ett tiotal olika ställen och frågade. Han är jätte lugn och snäll, uppför sig alltid fint. Det som gjorde mig mest besviken var att personalen såg att jag fick stå på andra sidan staketet jämte min familj och se på när de åt, med en sovande hund vid mina fötter. Vad hade det gjort om han låg på insidan och jag fick sitta och äta i stället..? Helt okej med folk som har stökiga ungar som flänger runt och skriker. Men en hund som knappar märks går absolut inte för sig. Tråkig attityd Malmö. :(