Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 5629 ggr
[Camia7]
3

Tycker alla hundar om sina mattar/hussar?

Har ni vart med om att eran hund inte har tyckt om er eller så?

Tycker alla hundar om sin matte/husse?

Har ni vart oroliga över att valpen ska ty sig mer till eran partner?

Det har inte hänt mig och ingen annan jag känner? dom kanske automatiskt älskar sina mattar/hussar?

[typellisch]
1

Mamma hade en bekant som tog över en Labrador som blivit illa behandlad. Hunden hoppade seriöst upp i knät på de nya ägarna och kollade inte ens på de gamla ägarna när dom sa hejdå från hallen.

Hundar kan nog ogilla människor, det tror jag.

Det har inte hänt mig och det är jag glad för, haha.

[Camia7]
0

Okej :) ja dom kanske inte gillar en elak person men annars verkar det som dom älskar alla dom har mat och värme :)

[typellisch]
0

#2 Man kan inte misslyckas att få en hunds kärlek om du ger dom kärlek och mat :)
Sen tyr sig hundar till olika personer och fungerar olika bland olika personer. Kan förklara läget här hemma:

Jag: Molly lyssnar på mig och följer efter mig ofta.. jag är ''ledaren'' som har maten och som har sista ordet så att säga.
Mamma: Molly gillar att mysa hos mamma, men att lyssna på mamma är inte lika populärt. Varför? För mamma är inte envisare än Molly.
Min bror: Han tyckte Molly var jobbig i början, det insåg Molly så hon hälsar och blir glad sen skiter hon i han om han inte leker med henne :)

[Forest]
0

Jag har vart med om där hunden verkligen fastnar mer för annan än nya ägaren, där har ägaren valt att fråga om hunden fick flytta hem till dom han valde. Hunden både i flera år med oss 😉. (det var en omplaceringshund som komm från missär, han valde mig o vek inte trots att jag höll mig borta 2 månader)

Jag har aldrig vart med om att en hund ogillar mig, flera hundar brukar välja mig även om de är trogna sina mattar/hussar så är det ändå en värmande klapp o mys man ger. Här har man mattegrisar så nej inte hänt mej 😉

[Camia7]
0

Jag har aldrig gillat att leka med djur eller människor så är lite orolig att min kille ska bli favoriten :/ hunden är juh till mig eftersom jag inte kan jobba och han jobbar ca 15 timmar varje dag

Zvintos
0

Våra hundar gillar oss båda, men har såklart sin favorit. Hanen föredrar sin husse och tiken föredrar mig.

[Forest]
0

5  Att vara rädd att hunden ska favorisera är för mig lite dumt , jag tycker att hundarna ofta väljer den som passar för stunden. Här väljer hundarna husse för lek, mig för mat. Så länge man är trygg och visar tillit så blir hunden trygg i den de är med :)

Jag har väl haft lätt att pyssla jag behöver gå promenader och komma ut därmed så är det jag som går de långa promenaderna här. Jag gör inte bara de roliga med hunden utan gör oxå det hundarna verkligen bävar för bla rycka öronhår, bada, föna osv det är inte så kul.. Husse står för lite träning,lek och kortare promenader. Utöver detta är det mys :)

[typellisch]
2

TS, ibland är det skönt när hunden tyr sig till en annan familjemedlem :) Det är väldigt krävande att ha hund och ibland behöver man lite egentid och då är det skönt att hunden leker med någon annan eller sover på nån annan så man får vara själv.

Catta-
0

Luna tyr sin mer till mig än husse, mest pga att jag gör mer saker med henne. Tror hon saknar mig mer när hon är ensam med husse än tvärtom. 

En liten rolig grej hände för någon vecka sedan. 
Jag hade varit ute på promenad med Luna och uppfödaren som hade föräldrarna och ena brodern till Luna med. När hon lassade in sina hundar i bilen flög Luna också in och skulle med dom hem. Ska hon in i min bil vägrar hon gå fram och jag får antingen släpa fram henne eller bära henne. Detta hände två gånger innan jag fick tag på henne och satte in henne i min bil. Vet inte riktigt hur man ska tolka det då jag kände mig lite "ledsen" att hon hellre ville vara med dom än mig. Men å andra sidan var det ju mamma och pappa så man kan ju förstå 😛

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[fabienne]
1

Vår hund blir gladare när husse kommer hem jämfört mot när jag kommer hem. När vi hälsar på hemma hos mamma och hennes man fjäskar hon lite mer för honom än för mamma. Hon tycker om karlar helt enkelt. 😃Förra ägaren sade också det. Hon har ett extra gott öga för dem!

Det gör inte så mycket för min del. Bara hon inte blir ledsen när jag kommer hem är jag nöjd. ;)

semenius95
0

Till mig tror jag. Hon är min svans och hon lyssnar bra på mig. Men är mycket gladare för min pappa när han kommer hem.. Och innan skulle hon alltid vara hos min mamma men nu så kommer hon bara till henne när hon har något. 

Oh hon lyssnade på min pappa när vi var ute i skogen, men inte på mig. Men de kommer väl.

[Camia7]
0

Okej, ja det är då väldigt olika🙂

[Forest]
0

9, det ska du inte ta så utan det var oxå kullbror och vänner hon har känt sin ufd hela sin uppväxt det bådar gott tycker jag att hon väljer sin ufd med på sätt o vis.

Här väljer hundarna mej oxå framför de andra, kommer vi hem så ska de fjompa sig runt mig o hälsa sen vidare o hälsa på de andra. är jag hemma och husse kommer hem så är det inte alls säkert att de lämnar sina platser för springa o säga hej…  Sen är man inte hemma ja då duger han o de andra jätte bra :) Är vi båda hemma jag sitter så här vid datorn så har han två pudlar på sig 😉 Så självklart väljer dom den som är bäst för stunden matte är ju supertrist som sitter så här, men husse är mysfaktor framför hockytittandet 😉

tjoopa
0

Min yngsta lillasyster är Elvis favoritperson. Han kan lätt dissa både matte och husse om han får välja henne. Hon leker, tränar tricks och ger honom full uppmärksamhet jämt när vi träffas. Och vem gillar inte uppmärksamhet? ;) Tror dock han skulle välja mig om han skulle söka tröst/trygghet. Det gjorde han nämligen vid 12 v vaccinationen där också uppfödaren var med (blev ganska stolt då för han hade ju bott knappt en månad hos oss)

[Ace_]
0

Ptja, en av mina föräldrars hundar skulle aldrig se åt en annan människa än mamma. Ingen av de andra hundarna favoriserar så, även om de har en äldre tik som bara söker sig till andra om hennes matte (min syster) inte har varit hemma på ett par dygn. 

Men föräldrarnas tik är så mkt enmanshund som är möjligt. Hon bryr sig inte ens om sin husse. Tittar inte ens åt andra människor är just mamma.

Men jag tror det är ovanligt.

Fridaaaa
0

Våran hund tyr sig till båda 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.