Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 4015 ggr
CarroF91
0

Tax tillsammans med katt?

Vi har bestämt oss för att skaffa Tax, och om allt passar så får vi hem en långhårig dvärgtax i slutet på juli. Är det någon som vet hur dom fungerar ihop med katter? Jag hoppas ju på att det gå bra om valpen vänjer sig redan som liten. Samtidigt så vet jag ju att taxen i grund och botten är en jakthund. Är det någon här som kanske redan har både katt och Tax tillsammans och vill dela med sig? Tror ni att det går, eller borde vi tänka om?

CarroF91
0

Ingen? :)

Vizzla
0

Vi har Tax.

Alf är uppväxt med Tax så är det en valp med katt tror jag de kan lära sig respektera varandra. En vuxen hund som träffar katt blir nog svårare…

Dock brukar hundar (oftast) bara gilla det katter dom bor med = andra katter jagas gärna.

Lycka till!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Bolten]
0

Vår granne har en Tax tillsammans med höns utan problem och han flyttade till henne när han var runt 4-5 år =)

CarroF91
0

Skönt att höra. :) Det ska bli spännande med Tax. Helt nytt för mig med liten hund, då vi bara haft stora raser som rottweiler och schäfer.

Michaela-N
0

felpost

[Nalle-]
0

En bekant till mig föder upp taxar, och hon hade även två katter :) Var inga problem, de kom bra överens!