Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 937 ggr
Reise
0

Förstörd gräsmatta

Min kära vovve har hittat på lite bus i trädgården… och jag kanske inte är ensam om problemet?

Då undrar jag, jag har funderat på att bara fylla i hålen i gräsmattan med planteringsjord - eller måste man köpa gräsmatta och täcka över hålen med?

Hur gör man liksom för att fixa till små bushål i gräsmattan?? Har ni några tips?

Alla som har gröna fingrar 😃

[amysmatte]
1

Jag hade nog planterat nytt gräs men risken är ju stor att hunden gräver nya hål haha 😂

Reise
0

Hehe, jo! Hon har inte börjat bli grävar-galen ännu, men ifall man inte ser upp så blir de ett litet hål ifall hon hittat ngt spännande att lukta på..

Så…. hur planterar man gräs 🤔🤪

SaraC
1

Kör alltid ny matta, min gubbe får det till sånt pris att det är värt istället  för att plantera gräs. Tror inte det är enorma skillnader annars heller så kolla om det är värt att lägga det istället. Lägger du bara jord blir det ogräs där istället för att gräset sprider sig skulle jag tro. Och glöm inte att ordna en sandlåda eller något där vovven får gräva 🙂Berikning för hund

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Reise
0

#3 Bra tips! En sandlåda var ingen dum idé!!

Lathundarna
1

En säck jord och frön av modellen gräsmattelagning. Kan ta några veckor, sen syns inget.

Reise
0

#5 Provar nog det till att börja med, annars får de bli en ny gräsmatta 😃 De är inga överdrivna hål, men inte snyggt direkt…

Hyresvärden ser inte så glad ut när han passerar huset och får se dessa små gömmor.. så lika bra att ta tag i.

Sandlåda hädanefter..