Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 865 ggr
Pennybus
0

Pepptalk

Behöver ett pepptalk, jag ska ringa en uppfödare nu och har telefonskräck, och utöver det har jag ingen aning om vad jag ska säga, så någon får mer än gärna peppa mig ):

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Roxie
1

Skriv en liten lapp med saker du vill fråga, så går det säkert bra :)

// Sofia

Pennybus
0

#1 Jag har inte så mycket att säga utan det är uppfödaren som vill att jag ringer så vi kan talas vid innan jag hämtar honom i helgen, ifall det låter bra o.s.v. men har hemsk telefonskräck ):

[fabienne]
4

Å, jag vet precis hur det är med telefonskräck. Hemskt är det! Jag vet inte vad jag ska säga för att peppa dig eftersom jag vet att inget pepp biter på mig när jag sitter där kallsvettig och ska till och knappa in numret. Gör det bara, nu på en gång. Vänta inte till kvart i i sju, eller tills du ätit kvällsmat eller dammsugit. Gör det NUNUNU så att det blir överstökat! Du vet ju att det inte känns så livsfarligt när man väl börjat prata - det är nu tiden innan som är jobbigast. Se till att bli av med pinan snabbast möjligt. Man blir så glad sedan när det är gjort. Lycka till!

htt
2

Jag vet exakt hur det är!
Man får sån hemskt känsla innan, jag brukar ofta öva någon gång innan jag ringer och sen bara ta tjuren i hornen att göra det! Bättre att göra det direkt än att dra ut på det, man slösar ju då bort en hel kväll på att vara nervös! :) Och som andra har skrivit- det är mycket skönare när det väl är gjort!

Jag  brukar också tänka att det gör inget om man svamlar bort sig lite eller så- man är ju bara människa och dessutom ser ju inte den du pratar med dig :)

Hoppas allt går bra och uppdatera oss gärna :)
Vad är det för hund?

Pennybus
0

#4 Aussie på 14-15 månader det gäller, hon skrev att det passade bra med att ringa ikväll och det är ikväll nu och blä, har värsta ångesten nu):

htt
0

Jag brukar oftast sitta och surfa medans jag pratar i telefon, typ här på hundar.ifokus, men pass på att du inte helt blir inne i surfandet och säger något som står i en tråd eller liknande, haha :) Men kan vara skönt att ha något att göra medans så att man inte bara sitter och stirrar in i väggen :) Eller ta en promenad medans du pratar? :)

[fabienne]
1

#5 Sluta sitt här och fördriv tiden, det ger bara mer ont i magen och mer ångest. Du bara plågar dig själv. Ring bara! HEJA HEJA!

htt
0

Slå numret och ring! Vet hur hemskt det är under de där signalerna innan personen svarar men hey, det var ju hon som ville att du skulle ringa och förhoppningsvis är det hon som kommer att leda samtalet! :)

Pennybus
0

#7 Ringde nu och det var upptaget haha alltså när jag väl gör det är det upptaget ):

[fabienne]
0

#9 Det är alltid så, haha. Förjäkligt. Nu har du gjort det en gång, då är det bara att försöka igen om en stund. Bra gjort!

htt
0

#9- Äsch, typiskt! Men plötsligt händer det att hon svarar nästa gånd du ringer :D
Men känner verkligen med dig! Tur att det förhoppningsvis kommer vara en bra utgång av samtalet, och att du kan känna dig nöjd efteråt! :)

Pennybus
0

#10 När tycker du att jag ska ringa igen utan att vara jobbig?

htt
0

#12- Nu är det ju inte mig du ställde frågan till, men personen i fråga vet väl inte att du ringt och det pipit upptaget? Med andra ord så spelar det väl ingen roll när du ringer igen? :)

Pennybus
0

#13 Det var en röst som sa "Numret du har ringt är för tillfället upptaget" Vad barnslig jag känner mig, haha D:

[fabienne]
0

#14 Äsch då, ring om 10 minuter eller så igen. :)

Vet själv när jag varit så nervös och bara velat få det överstökat, och så har jag ringt typ varannan minut, och sedan fått ångest över att personen har typ 7 missade samtal på en kvart, haha. Stackarn kanske tror att någon dött, liksom. ;)

Frida B
0

Tänk på varför du ringer!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

htt
0

Heja heja :)

Pennybus
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Phew, 36 minuter pratade vi, och han verkar inte så hemsk som jag fick bilden, utan väldigt stadssäker med bra av och på knapp, och ett plus är ju att han gärna är uppe i knät och ska gosa :) Jag åker och hämtar Canó/Opsis på lördag :)

[Ace_]
0

Vet så väl det här med telefonskräck! Jag får sjukt adrenalinpåslag av såna samtal haha… Vad bra och vad FIN han är!!

Pennybus
0

#19 Han är superfin och verkar sjukt trevlig, så det ska bli kul att få hem honom :)

BettaSplendens
0

Kul att det blev en liten aussie ändå! 😃

htt
0

Vad kul att det gick bra! Och vad fiin han är! :)
Hade de tidigare fått honom att framstå som "hemsk" eller? :)

Pennybus
0

#22 Fick bara bilden av att han var odräglig och hemsk då han var ouppfostrad och i slyngelåldern, men han var tydligen en riktig kelgris :)