Vilken dålig dag
Vilken hemsk dag jag har haft..
En gemensam promenad med ett gäng hundar låter väldigt trevligt och det var det. Tills Molly vart jagad av en hund så långt att jag knappt såg henne mer, med hjärtat i halsen sprang jag och en annan kvinna mot dom, Molly vände kursen mot oss som tur var.. hade hon fortsatt någon meter till hade vi inte sett henne alls.
Några minuter senare vart hon attackerad av en staffe (och denna hund hoppade strax efteråt på en annan hund).
På allt det här har man en kvinna som säger åt mig hur jag ska vara med min egna hund, fast jag inte bett om råd eller hjälp. ''Kolla inte på henne'' ''Jag sa ju åt dig att inte kolla på henne!!!'' ''Låt min hund attackera din, dom lär sig''…..
Nå väl.. de andra cirka 5 hundarna klarade Molly av galant och det är ju skönt det.
Jag är utmattad, är på dåligt humör, ledsen och bara väldigt trött.
Har lust att gråta, lägga ner allting och bara dra något gammalt över mig.
Usch, stackars dig och Molly! Styrkekram! 🤗
Ni fixar det här, ge inte upp! 👍Det är himla oturligt att vissa människor inte kan hålla koll på sina hundar och det är väl mest dem jag i alla fall känner att jag vill dra något gammalt över.. 😉 Du har ju sett förbättring hos Molly, ni har redan lyckats en gång! Varför skulle ni inte kunna lyckas igen då? Jag säger inte att det kommer bli lätt, men det kommer bli värt det! 😃 Du får kanske vara ännu försiktigare med vilka hundar (och kanske främst människor!) du träffas och tränar med för att inte få bakslag igen, om det är möjligt.
Jag tror på er. Ge inte upp! 👍
*peptalk till max*
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#1 Tack så himla mycket! 🌺
Känns bättre idag som tur är.. men man blir lite sänkt av sådana händelser.
TACK!