Hahaha klockren, men samtidigt. Vad tycker du man ska göra om man fÄr ett barn nÄgra Är efter hunden och barnet Àr allergisk? Klart man ska kolla om det gÄr att ha kvar hunden men vad ska man göra om det inte gÄr. Det funkar ju inte att behÄlla bÄda dÄ.
#1 Haha tÀnkte mer pÄ "helheten" i texten ;)
#2 ja absolut. MÄnga som köper hund men inte Àr beredda att lÀgga ner den tiden som behövs. :-P
Dock tycker inte jag att man kan jÀmföra en hund med ett barn. Jag Àlskar mina hundar över allt annat, missta mig inte. Men en hund Àr ett djur, ett barn Àr faktiskt av samma art som vi, och i slutÀndan viktigare en hunden. Dock skulle jag sjÀlvklart göra allt jag kan för att ha kvar hunden, men skulle nÄgonting hÀnda (till exempel byta jobb och inte ha tid för hunden) sÄ skulle jag göra vad som var bÀst för hunden. Barnen klarar Àven sig sjÀlva bÀttre, en hund Àr beroende av mÀnniskor 24/7. Min Äsikt :)
SajtvÀrd pÄ AkvarierÀkor ifokus och m_edarbetare pÄ Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4 klart man inte kan. Men jag tycker texten var lite kul. :-)
#5 Jag stör mig bara pĂ„ texten jag đ
SajtvÀrd pÄ AkvarierÀkor ifokus och m_edarbetare pÄ Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Mitt i prick. Vet att det kan uppkomma situationer dÀr omplacering Àr nödvÀndigt, men jag blir sÄdÀr arg att jag mÄste stÀnga ner internet nÀr jag ser alla dessa annonser med hundar som Àr 15 mÄnader och helt plötsligt mÄste omplaceras. Det finns sÄ mÄnga idioter i vÀrlden, och ÀndÄ har ju djuren i Sverige det bra i jÀmförelse mot andra lÀnder. Men jag gillar inte denna "slit-och-slÀngkulturen" som finns bland oseriösa hundÀgare.
#7 Kunde inte sagt det bÀttre
#6 okej det fÄr du göra ;-)
Gillar inte texten, dÄ jag har svÄrt för att jÀmföra barn och hundar.
Jag tycker det Àr oerhört tragiskt med alla omplaceringar, men hellre att en valp/unghund fÄr ett nytt hem hos nÄgon som vill och orkar ha den Àn vara kvar dÀr den bara Àr till besvÀr.
TyvÀrr Àr det mÄnga som inte förstÄr hur jobbigt det kan vara med hund och inser dom tagit sig vatten över huvudet. Det skulle givetvis vara bÀttre om folk fattade det före hundköp, men sÄ Àr inte alltid fallet.
Ja alla har ju olika Äsikter.
Det jag tyckte var bra med detta var att folk kan förstĂ„ att det inte kanske Ă€r sĂ„ bra att skaffa en hund om man inte klarar av att ta hand om den, och det Ă€r svĂ„rt för vissa folk att förstĂ„ ifall man skulle jĂ€mföra med exempel ett annat djur med en hund. En bebis skulle folk lĂ€ttare förstĂ„, tror jag. Ăven om det som ni sĂ€ger, inte Ă€r samma sak att jĂ€mföra barn och hund. För det Ă€r det ju inte. Men detta var att folk lĂ€ttare kan förstĂ„ hur det stĂ„r till..

#4 kan instÀmma till viss del, men jag tror att det som #7 skriver Àr mera vad om menar med texten, att vÀcka en tankestÀllare och att man vill Ät dom som bara skaffar ett djur pÄ impuls utan att inse hur mycket jobb det faktiskt Àr med ett djur och bara ser den lilla söta valpen. Men sen sjÀlvklart skulle barnen visa sig vara extremt allergiska och inte kan ha kvar valpen/hunden eller av andra humaniska och genomtÀnkta sjÀl sÄ Àr det en annan sak. Det Àr dom "andra" som man vill Ät med texten tror jag :-)