Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3291 ggr
LillPom
14

Tokfia!! Inez!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inez är en riktigt lite energi paket!! HEHE! :D 

Hon har ju växt så ''mycket'' stora tjejen! Kan inte fatta att hon är 5 månader!! Snart  6 månader! Tiden går så fort! Snart ska hon ställas ut också min lilla clown! Men vinner hon inget så gör de inget ;) Hon kommer alltid vara min BÌH( Best in Home istället för Best in Show)

LillPom
4
LillPom
2
LillPom
3
LillPom
7
LillPom
10

I am cool OKEY?!

LillPom
2
LillPom
4
LillPom
4
LillPom
11
LinaK
1

Men hon är väl för söt alltså 😃 Gillar verkligen bild #5!

Var och när ska du ställa henne? 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LillPom
0

Ja visst är den för bra :D 

Ja vi ska ställa den 6 april Ludvika och sen den 13 april Mjölby :)

Josse5233
1

LillPom: Så underbart söt!! :D

Ha en trevlig dag! 

Mantissa
1

lilla trollet😘

[Bullen300]
1

sötnöten :3

LillPom
2

Nu är Inez nybadad och klar inför utställningen imorgon ! :D Ska posta en video på de hela sen .Men de är inte jag som kommer ställa ut🥵. Min uppföddare ska göra de första gången så jag kan se och lära mig inför nästa helg 🤔

[typellisch]
1

#15 Åh, lycka till 😃🌺

[Bullen300]
1

lycka till :)

LillPom
1

HP och BIM ! :) Visste att hon inte skulle bli BIR då hon tävlade i samma  en grupp med allt från 4-12 mån så hanen på 11 mån är ju lite snyggare än Inez i ''fulåldern'' ;) Men vi är glada! Hon skötte sig över all förväntan!

joheck
1

Hon är sååå söt!❤️Du tar verkligen helt fantastiska bilder på henne!

Grattis till bra resultat på utställningen också! Va det en officiell?

LillPom
0

Nej en inoff :) Vi ska på en till nu till helgen då de är en officiel dommare som dömmer pommar men på en inoff utställning. Sen ska hon ha debut på officel :)

[Forest]
1

Men åh vad hon är söt, jag gillar dina bilder starkt men bild 5,8 och 9 ser man en tuff söt liten glad hund som de ska vara 😍

Mantissa
1

älskar lejon-posen i #9❤️

joheck
0

#20 Ok, det är ju bra att träna på inoffare först, där kraven inte är lika höga och det är lite mer på låtsas. Jag har bara hunnit med inoffare med mina än sålänge också, går bättre och bättre för varje gång måste jag säga. Lilla Inez har dock redan lyckats spurta om båda mina små i prislistan^^.

LillPom
0

Ja de är ju helt suveränt att träna på :D Ja men hon har jag ju fusket att jag hade ju min uppföddare som borsta och klippte XD hade jag klippt och gjort allt själv hade de nog inte blivit lika bra :P

LillPom
15

Seger bild! Så stolt hon ser ut ;) Trötta gumman.

Driva
1

Grattis! Och hon är SÅÅÅ Söt!!!

Ser verklige superstolt ut :D

Besök min blogg: http://bumpi.se

Mantissa
0

grattis🎈🥳

[Forest]
0

Grattis till fin debut :) får man fråga hur löd kritiken 😉

LillPom
8

Kritik.

Vackert femint huvud. Härligt uttryck. Väl placerade öron. Bra nosparti. Bra kropps proportioner. välburen svans. Bra ben och vinklar. Rör sig för åldern väl. Bra päls.

:)

[Forest]
0

29 härlig kritik 🙂

[Bullen300]
0

grattis :)

LillPom
2

Inez ger er alla ett slick för att fina ord :D!

Driva
0

Jag tycker Inez ser så genuint snäll och go ut på alla bilder :)

Besök min blogg: http://bumpi.se

Nathalie-G
0

Jag kan säga att alla bilder på Inez har gjort mig sugen på en Pomme, innan har jag bara träffat ouppfostrade och skälliga små såna som inte kunnat träffa andra hundar, men lillfian har gjort att jag fått upp ögonen för rasen, urgullig och ser så glad ut!

LillPom
1

Ja Inez är helt annorlunda enligt alla :) Hon är inte skälig vid dörren osv.. älskar alla och andra hundar XD…  Men de är ju mycket uppfostran XD Jag uppfostran henne precis som våran schäfer :) Men tror där är misstaget många gör med söta små hundar de får komma undan med mer :P Men inte här inte XD

Nathalie-G
0

#35, jo så är det nog! Det är samma som min bonushund, en liten yorkshireterrier, hon behandlas som min golden inprincip! Visst, henne kan jag bära dom gångerna det blir mycket folk för att hon inte ska bli trampad på, och hon är tyvärr rädd för många andra hundar men det tränar vi på när jag har henne! Men mycket ligger nog i uppfostran, små hundar är ju "söta" när dom gör hyss medans en stor vovve som hoppar, skäller och drar genast blir aggressiv enligt många! *suck*

LillPom
0

Ja de är en ond cirkel och just med pommar är de så himla viktigt! De är ju spetsar så sätter man inte ner foten från början så får man en stressad skäll maskin…. trotts att de är söta så får man se bort de ibland och tänka med förnuft :) Men jag kan inte säga att de har varit lätt heller… man har ju gärna liksom velat ursäkta ett beteende nån gång… 

Men sen var ju Inez helt otrolig redan från början… jag har sätt att man ska verkligen fokusera mer på tiken när man väljer en hund.

Tik linjerna är viktigaste!! De är ju lätt att se en snygg hane och vilja ha en valp efter men de är så små saker i längden.

Inez mamma är ju tex en väldigt lugn och harmonisk hund och de syns garanterat på Inez att hon hade en lugn mor under början av uppfostran. Inte rädd för ljud alls.. raketer, bilar m.m inget… men hennes mamma är inte de heller så de påverkar mycket i mina ögon.

Nathalie-G
0

#37, låter jättehärligt! Önskar att tiden fanns för en liten valpis nu, det är så härligt!

LillPom
2

Inez invigde mattan!! Vi har inte haft en matta här på flera månader… Men nu är hon så torr så då är de dags !! :D

Hon blev helt överlycklig…. mjuk och mysigt XD

LillPom
0
LillPom
0

Inez ute i skogen! :D

LillPom
1
LillPom
5

Skulle aldrig byta ut henne ;) Hon är så go! Men hon har sin stunder ibland när man undrar hur fan ? Men de går så fort bort ;)

[Bullen300]
0

hon är så sööt :)

[[Boris Sager]]
0

Stort GRATTIS!!!😃 Hon är jättesöt! Alla valpar ställs ju ut inofficiellt.

Det är jättebra att träna både för hund och matte.

Domare ser så olika på hundar och även hundarna har sina bra och mindre bra dagar. Liksom mattar o hussar. Du kommer säkert att ställa ut henne på fler utställningar. Hoppas du visar många foton!

Boris/Celia

LillPom
0

Ja de kommer flera utställningar hela våren sommaren! :D

LillPom
1

Alltså ibland blir jag väldigt imponerad av Inez! Hur lär sig så fort… på både gott och ont ibland ;)

LillPom
4

Ny tvättade sängkläder är mysigt enligt Inez :D

LillPom
11

Utställnings redo kan man inte vara varje dag… Men man kan vara söt varje dag!

LillPom
0
LillPom
0
LillPom
3
LillPom
2

That smile :)

LillPom
1

Springa!! De bästa som finns :)

sasha_setter
0

Gud sicken gooing! Otroligt söt och hon verkar så glad! :) #52 Är hon helsvart?

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

LillPom
0

Gladare tjej får man leta efter ! :D Full med livsglädje! 

Ja men hon har lite färg förändringar med fällning så hon har en intressant mix av färger … de börjar bli mörka går som sticker upp under nu igen :)

LillPom
1

Inez har fått börja smaka färskfoder! Hon älskar det! Men de krävs lite för att dela upp… så lite som man ska ha…. mamma fick hjälpa till.. när inte de funkade… så skaffade hon hjälp också… ser lite roligt ut ;)

Roxie
0

Hon är helt galet söt! Nästan så man dör lite 😍

// Sofia

Alexandra-S
0

Åh vilken fin tjej du har! Underbart söt :D

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Catta-
2

#57 Tina upp hela korven istället och frys om i mindre förpackningar ;) Ser lite jobbigt ut dedär.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

LillPom
0

Jo de är alltid tanken sen blir de inte av XD…. Lättare nu när jag är hemma har en speciall kniv mammas var så slöa ;)

lodjuret
0

Otroligt söt vovve😍 Glad att du ger färskfoder, det får min vovve också!
#35 Gillar resonemanget om uppfostran 🙂

russin
1

#61 - jag låter korvarna ligga på diskbänken ca 30 minuter. Då går dom att dela med en sågtandad brödkniv, men hinner ändå inte tina helt🙂

LillPom
0

Ska försöka göra det en dag! :) Varit så rädd att de skulle bli dåligt.

Pomklubbens utställning gick mycket bra tyckte jag ! Inez van inget men fick bra kritik!! Min egna BIS ❤️ älskling (inte jag som ställer ut)
_Small bitch puppie with excellent proportions. Beautiful expression super nice eyes. Little bit light body good bone. Nice tailset. woolly puppy coat. moves well great temperament!
_
Så riktigt glad! Hon är ju fin för att vara i ''fulåldern'' de kan verkligen se ut som den fula ankungen XD

Princesseen
0

Lillpom: din är så fluffig jämfört med min. Jätte söt måste jag säga.

LillPom
0

Hur gammal är din  ? :)

felzena
0

#50 Tycker det ser exakt ut som en kanin. 😊Men hon är underbart söt!

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Princesseen
0

#66 blev två år i januari. :-) han har jätte lite päls mot alla andra.

LillPom
0

Jasså D: hanarna som brukar ha så mycket päls.

Sofy
0

Jag dör!! Hon är sååå söt! Jag som redan vill ha en pomeranian i framtiden🤫

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Princesseen
0

#69 ja men han ser inte riktigt ut som en "fin" pomme enligt rasstandard. Han är för hög, mycket för lite päls, den ligger typ på ryggen :-P, lite för lite täckning för att vara black and tan. Men han är lika älskad för det.

LillPom
0

Ja de spelar ingen roll ;) De alla förtjänar att bli älskade!