Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 688 ggr
Wezza
0

Mer jobb tankar ;)

Vad finns det för yrken med hund, t.ex hunddagis, hundfrisör mm. Vilket ger bäst/minst betalt?

Satt å funderade lite att om man öppnade eget, hundspa å klädbutik i ett, skulle man tjäna bäst på det här i Sverige (Gbg) eller USA (L.A elr BH)? Å tillräckligt för att ha det som heltidsjobb med bra/okej lön?

Försöker hitta nånting riktigt kul att jobba med samtidigt som det ger bra betalt då jag är allt annat än bra på att spara/inte slösa pengar ;) Å skulle ju vara bra med motivation i skolan..

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

sasha_setter
0

Hjälper till här igen!;) sök på Google på yrket och sedan 'lön' välj då "lonestatestik.se" :)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[MinIda]
0

http://hundkartan.se/index.php/Hundyrken/

Här finns olika hundyrken men vet dock inte om det står lön 😃

Ändrar lite det står nog lön om du klickar in på vilket :)

sasha_setter
0

#2 jättebra hemsida! :)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[MinIda]
0

#3 Bra att du blev nöjd, skriver om ja hittar mer 😉

reverse
0

Som hundfrisör beror din inkomst mycket på hur bra och poppis du blir och även var du öppnar i landet. I Stockholm kan man ta mer betalt än i exempelvis Kristinehamn, samtidigt är också lokalhyror generellt högre i Stockholm. Eftersom man oftast är egenföretagare tar det också ett tag att bygga upp sitt kundregister, inte som när man får en anställning någonstans och kommer in och hämtar ut en stadig check varje månad. Första tiden kommer du troligtvis inte kunna ta ut något för egen del alls, vad jag hört är en liten tumregel att det tar 2-3 år innan ett hundtrim går runt. Du ska ha runt 300 hundar i kundregistret för att kunna leva på det. Det är dessutom lite säsongsbetonat och man kan inte räkna med lika mycket pengar varje månad. Strax innan sommarsemestrarna börjar dra igång ramlar alla in och vill ha sin hund iordning OMGÅENDE till exempel. Sedan är det tomt juli och augusti, i princip. 😛Som mina lärare sagt till mig på hundinstruktör- respektive hundfrisörsutbildningen: "Don't quit your day-job". Stämmer jättebra, just för att det tar sin tid att bygga upp sitt företag. Jag öppnade mitt hundtrim i oktober förra året och det är lång väg kvar.

I USA och UK har jag förstått det som att det förekommer många fler anställningar som hundfrisör, till skillnad mot Sverige där det oftast är enskilda näringsidkare.

"Bra betalt" är en definitionsfråga. Ett bra betalt jobb för mig skulle ge mig 30000 ut i månaden. Detta kommer jag aldrig tjäna inom hundverksamhet, kan jag få ut 15000 i framtiden är jag glad.

//Lina