"Juckar"

men kerstin du får ju vad glad att hon sätter på i rätt ända i alla fall …
Mimmi juckar på huvudet på anda hundar och hon är helt tokig i mina ben så hoppas att det är någon klok en som vet hur man skall få bort det…
haha inte lätt.. =) vet inte hur ni stoppar det, det är väl hundarna som "gör upp".. men ta bort den som e överst kanske? =)

Hrm…. Den hunden som tillåts jucka är den i ledarställning…altså alfahunden. Vi hade ett problem en gång. En polishund kom upp på avelsstationen med sin hundförare och skulle betäcka några tikar (hunden inte hundföraren). Problemet var att så länge hundföraren var med så klarade den stackars hannen inte av det. Eftersom att han var så tränad och visste sin plats så var han psykiskt kastrerad….:)

men mina hundar e tikar alla har det någonbetydelse det då eller är det så att det är den som rider är ledaren???
Har för mig att vi pratade om det i en annan tråd, och där sa man att man skulle bestämt säga nej till hunden.

Säg ifrån att det inte är ok. Hur gör Du om hunden tuggar på vardagsrumsbordet? Gör samma sak i denna situation.
Det är inte alltid den ranghögste som juckar. Juckandet gör hundar av olika orsaker tex, sex, lek, stress eller dominans. Både tikar och hanar juckar.