Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2437 ggr
[0tyg]
0

Hur lång är din corgi cardigan tik?

Förstår att längden varierar på olika, men tänkte ändå höra hur lång din corgi cardigan tik är från nos till svanstipp?

Jespersen
0

Mätte lite snabbt och fick det till 107cm på min. Vad ska du med dom måtten till? :)

[0tyg]
1

Tack snälla =) Och jättesöt corgi du har!
Jag får hem en corgi snart och ska ta med henne till jobbet, men får att åka gratis med en hund så måste den vara i bur (eller väska). Hittade en transportbur som är ihopfällbar och tänkte att det skulle ha varit perfekt, men längsta var 80 cm så det gick tyvärr inte =P

[Murvel]
0

#2. Eftersom du frågade "från nos till svanstipp" och inte "från nos till svansrot" så kanske det är några decimeter extra som hunden inte "behöver" i en bur. När svansen inte viftar kan den ju ligga invid hunden.

baloo44
0

#2 Vad kul att du ska skaffa en Corgi :)

En liten fundering bara … är det inte en lite väl tung hundras att bära i en transportbur ?

Som vuxen då alltså :)

Lycka till med hunden !

Jespersen
0

Vad roligt med en corgivalp :)

När jag hämtade Humla hos uppfödaren så gick hon knappt in i en "katt-transportbur", och det var tungt att bära henne. Då var hon knappt nio veckor.
Idag hade det aldrig gått att bära runt henne i transportbur, hon väger 14 kg nu. 

Alternativet är ju att du köper en sån bur i canvas som går att fälla ihop, så kan du bara fälla upp den när du ska åka med hunden. Fast man kanske inte får ha hur stor bur som helst när man åker?

Annars borde ju den på 80 cm funka ganska länge iaf. Humla hade typ 30 cm svans, och den behöver dom ju inte ligga med utfälld ;)

[0tyg]
0

Murvel: Bussresan kommer vara sammanlagt 40 min med ett stopp, så det är ju rätt nära förstås =)

baloo44: Det är bara under resan jag ska ha hunden i buren och då behöver jag tack och lov inte bära den =P bara till och från bussen.

Jespersen: Jag vet inte hur stor bur man får ha inne på bussen, men kan ju kolla upp =)
Borde finnas transportburar till för "korv"-hundar tycker jag =P

Driva
0

in pojkväns arbetskollega hade en hund av modellstörre och hade honom i väska modell-hockeytrunk på bussen :D

Besök min blogg: http://bumpi.se