Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 721 ggr
[typellisch]
0

God dag :)

Hoppas ni alla får en bra dag ☀️

Själv blir det en lugn dag för oss som annars varit bland andra hundar dagligen. Ikväll är det grillning och Molly följer såklart med :) Får se om jag inviger den nya overallen (som är en aning liten men den funkar) eller om hon får nöja sig med en t-shirt. Leka med andra hundar får hon också göra, så helt hundfria är vi inte.

Alexandra-S
0

Vi ska åka iväg en stund på Kumlamarknaden och köpa marknadsgodis 😃 Men då får Gizmo stanna hemma..

I eftermiddag ska vi grilla hela familjen och ett par kompisar till mina föräldrar med familj kommer hit också och är med 🙂

Hoppar ni får en bra dag allihoppa! 🌺

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

LinaK
0

Låter som att du och Molly får en härlig dag :) hoppas vädret tillåter grillning bara. Vi håller på att fixa lite här hemma, tvättar och försöker ordna lite praktiska saker. Vi åker till London imorgon och då måste vi packa till oss själva och till hundarna som ska vara hos hundvakt. Känns jätte jobbigt att lämna mina små pälsbollar, kommer sakna dem så! Men handlar bara om några dagar. Nu ska vi gå ut en sväng med dom iallafall. Ha en bra dag alla ni där ute :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#1 Låter härligt, ha en bra dag! :)

#2 Ja, hon behöver nog få lite andrum nu och inte behöva vara med främmande hundar. En eller två dagars paus i hundrädsla-träningen skadar nog aldrig :) Hundarna vi ska träffa i kväll känner hon sedan hon var valp dock.

Åh, ha så himla härligt i London! Ja, det är ju lite tufft att vara ifrån dom, men ni får se till att njuta av resan!

Swadika
0

Hoppas ni får en trevlig dag och kväll :)

Jag och hunden bestämde oss för att åka med till stugan, vi trivs båda två här för det är mitt ute på landet och finns ingenting som kan varken störa eller låta. Så här slappnar vi båda av. Jag håller på att baka cocostoppar och hunden ligger bredvid mig här i soffan. När de är klara ska vi nog ut i skogen tänkte jag, här på landet kan Kasper vara lös utan att riskera att bli överkörd av en cykel :)

Och jag hoppas alla andra också får en trevlig dag :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

#4 Tack tack :)

Låter som en härlig dag! Jag älskar verkligen landet!

Ruzicka
0

Vi skall inget annat än lata oss idag! 😃 Vi var ute i skogen och gick vid midnatt igår, så vi har gjort oss förtjänta av det. Dessutom kommer vi vara jätteupptagna resten av helgen - valpkurs, skogsutflykt och kennelträff står på schemat. Någon gång måste man ju få vila. 😉

Ikväll skall vi till mina föräldrar och snuva mat. 😇Deras dörr till trädgården är alltid öppen så Nelson kan springa fritt om han vill. Han älskar det. Och så har de såklart roliga katter att skälla på också.. -_-

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[typellisch]
0

#6 Oj, flitigt att vara ute vid midnatt ;P

Haha, låter som en härlig dag + helg!

Ruzicka
0

#7 Äsch, flitigt vet jag inte.. jag trivs på natten. Det är så härligt mörkt och så bränner man sig inte i solen. :D Och så är det inte så många människor ute, vilket är rätt skönt ibland.. >.>

[typellisch]
0

#8 Om jag vågade hade jag också varit ute mitt i natten, älskar luften då :)
Ja.. solen har jag blivit allergisk mot på senaste. Jag som är så varm som person brinner upp känns det som :( Skuggorna är mina bästa vänner!

Ruzicka
0

#9 Jag tycker inte det är det minsta läskigt. Min mor är orolig att det skall hända något, "jag gör dig arvlös om du går ut mitt i natten en gång till!", säger hon hela tiden, men jag tror att det hela är lite uppförstorat. Alla människor vill inte ont. Kanske är jag naiv, men jag har varit en nattmänniska i hela mitt liv och har aldrig råkat ut för något. ^^

Jag hör dig. 😉 Jag är rödhårig och saknar allt vad pigment heter, så jag kan inte så mycket som ens tänka på solen innan jag bränner mig. >.< Har redan solexem och är bränd över hela överkroppen. 😞

Fridaaaa
1

Strålande härlig dag här! 😃☀️

Sitter ute vid datorn, har 2 kaniner i hage bredvid varandra, för att det är tänkt att dem 2 ska gå ihop sen om det fungerar, så börjar introducera först.

Varit ute en sväng med Lillan men är för varmt. Så blir bus och så i trädgården istället 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#11 Härligt 🙂

felzena
0

Det blir ut i skogen idag med hundarna. Med oss följer några nära vänner tillsammans med deras hundar. Så det kommer bli en massa hundbus, lydnadsträning, sök och grillning! 🙂

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[typellisch]
0

#13 Vad mysigt! Ha så trevligt 🙂

Loveradio
0

Grått och tråkigt idag men ingen regn. Ska ta och lägga spår hade jag tänkt och under tiden gå en DW-runda. Hoppas regnet håller sig borta. Får se om jag tar cykeln ner till skogen, på så sätt slår jag tre flugor i samma smäll :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[typellisch]
0

#15 Jag blir alltid lika glad av att läsa hur aktiva alla är med sina hundar! Det är inte många som är det har jag märkt 🙂

Hoppas du får det trevligt!

Swadika
0

#5 Det gör jag med, det är så mysigt :) Måste ju nästan visa vår fina stuga :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

#17 Åh, stugor ska bara vara röda med vita knutar! 😃 Någon dag ska jag också äga en liten stuga :) Super mysigt ser det ut som!

Loveradio
0

#16 Tack :) ja det blev en ganska lugn dag igår då det regnade, så får passa på idag! Hoppas du också får en bra dag. Härligt med grillning

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[typellisch]
0

#19 Och jag som haft intensiva dagar i rad ett bra tag nu passar på att ta det mer lugnt :) Haha.
Tack, tack!

tjoopa
0

Hos oss bli det lugn myskväll :) Elvis har varit på dagis på morgonen/förmiddagen eftersom både jag jobbat en dagtur och sambon jobbar delat. Så Elvis har fått busa av sig lite + plus att han härjar runt som en tok med en petflaska nu ;)

Själv kom jag hem för ca en halvtimme sedan och jag är jättetrött då jag har varit vaken sedan strax efter kl 5 >_< Så jag har planerat horisontalläge och Djurakuten på tv3play :) Sedan så kommer sambon hem kring nio ikväll så då får han också mysa med oss <3

Så det blir en lugn kväll med andra ord :)

[Bolten]
0

#8 Håller med! Brukar också gå ut på en lång runda rätt sent, vid 24-02 är de som myysigast ute :D

brukshundar
0

Vi ska snart ut och träna lite balansövningar på stock och sten, samt träna lite vardagsfot på en stig.

Sen ikväll blir det tacos, fredagsgodis och film!

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

Alexandra-S
0

Istället för att gå på marknaden åkte jag hem till en kompis och träffade hennes nya hund som hon hämtade idag 😃 Mycket bättre än att gå på stan! Vet inte riktigt om jag får skriva ut vem det är då hon nog vill presentera den nya hunden själv, hon är nämligen ganska aktiv här på HiF själv 🙂

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu