Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4611 ggr
Luckysoul
1

Mått till bur

Hej Jag vill skaffa en bilbur till min hund men jag fattar inte hur jag ska mäta den ena biten. På Jordbruksverket står det Längd = hundens längd från nosspets till sittbensknöl när hunden står i normal ställning. gånger 1,10, Bredd = hundens bröstbredd gånger 2,5. Hunden ska kunna ligga ner och vända sig obehindrat. Höjd = hundens höjd över hjässan när hunden står i normal ställning. Den första, från nosspets till sittbensknöl, kan någon visa en bild på hur man mäter det? =)

JamieBlue
0

Det är väl längden på hunden, alltså från nosen till rumpan, rakt över. Men ta inte med svansen :)

Luckysoul
0

#1 Okej så man ska följa måttbandet ner på halsen och så också, eller ska man skita i att följ och bara mäta rakt över med ett helt spänt måttband?

JamieBlue
0

Du ska inte följa halsen utan bara mäta rakt över. Tänk dig att du använder en linjal eller tumstock som är helt stel.

Luckysoul
1

Okej, tack =)

[alfy]
0

Bra inlägg inte lätt att veta,alla vill vi åka säkert.Min lilla på 2 kilo har bälte bra lösning för mig 🙂

Luckysoul
0

#5 Precis =D Bälte är också bra, men jag vill kunna ha honom i bur så att bakluckan kan vara öppen när han är i bilen när vi är på kurs =) Bara under tiden han inte tränar då. Vill inte ha honom instängd då det lätt blir så varmt, men är bakluckan öppen så blåser det ju och cirkulerar luft =)

Karmatarerskanise
0

Sittbensklölen är väl den del av bakbenen som är som deras "knäskål".
Kolla knölen på bakbenen på bilden. Så det borde väl vara från nosspets till den knölen.

vallhund
0

Sittbensknölen är den del av bäckenet som du sitter på dvs känn på den egen rumpa. O leta sen upp motsvarande på hunden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Karmatarerskanise
0

#8 Aha, det är den knölen 👍

vallhund
0

2 st, en i varje skinka. De är en del av bäckenbenet, titta på denna bild: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skeleton_of_boiled_woman.jpg

Dom knölarna som finns lite som Coop loggan mellan höftlederna är sittbensknölarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Karmatarerskanise
0

Jag förstod vad det gällde.