Mått till bur
Hej Jag vill skaffa en bilbur till min hund men jag fattar inte hur jag ska mäta den ena biten. På Jordbruksverket står det Längd = hundens längd från nosspets till sittbensknöl när hunden står i normal ställning. gånger 1,10, Bredd = hundens bröstbredd gånger 2,5. Hunden ska kunna ligga ner och vända sig obehindrat. Höjd = hundens höjd över hjässan när hunden står i normal ställning. Den första, från nosspets till sittbensknöl, kan någon visa en bild på hur man mäter det? =)
Det är väl längden på hunden, alltså från nosen till rumpan, rakt över. Men ta inte med svansen :)
#1 Okej så man ska följa måttbandet ner på halsen och så också, eller ska man skita i att följ och bara mäta rakt över med ett helt spänt måttband?
Du ska inte följa halsen utan bara mäta rakt över. Tänk dig att du använder en linjal eller tumstock som är helt stel.
Okej, tack =)
Bra inlägg inte lätt att veta,alla vill vi åka säkert.Min lilla på 2 kilo har bälte bra lösning för mig 🙂
#5 Precis =D Bälte är också bra, men jag vill kunna ha honom i bur så att bakluckan kan vara öppen när han är i bilen när vi är på kurs =) Bara under tiden han inte tränar då. Vill inte ha honom instängd då det lätt blir så varmt, men är bakluckan öppen så blåser det ju och cirkulerar luft =)
Sittbensklölen är väl den del av bakbenen som är som deras "knäskål".
Kolla knölen på bakbenen på bilden. Så det borde väl vara från nosspets till den knölen.
Sittbensknölen är den del av bäckenet som du sitter på dvs känn på den egen rumpa. O leta sen upp motsvarande på hunden.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 Aha, det är den knölen 👍
2 st, en i varje skinka. De är en del av bäckenbenet, titta på denna bild: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skeleton_of_boiled_woman.jpg
Dom knölarna som finns lite som Coop loggan mellan höftlederna är sittbensknölarna.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag förstod vad det gällde.