VoH- Olika sorter
Ni som ger vom og hundemat, ger ni samma sort eller blandar ni mellan olika?
Just nu har jag både lax, kyckling och 100 % nötvom hemma. Idag åt han upp en korv med lax och nu har jag tagit upp en med kyckling.
Spelar det någon roll om hunden äter samma sort eller kan man blanda?
Du kan blanda mellan helfodren, vom är dock inte ett sådant.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Jag ger exklusiven eftersom vår hund reagerade på kyckling, men om jag kunde skulle jag variera mellan de olika sorterna. :)
Vi ger samma sort hela tiden.
Just nu har jag en månads mat här hemma, VoH med lax, och tror jag ska fortsätta med den :) Har ju en Nakentjej som är i behov att ''smörjas inifrån'' angående huden. Och lax är väldigt bra mot huden. Sen tillsätter jag extra laxolja också :)
Jag ger mest av nr 33 (emellanåt den med ris till ena hunden) och lägger till annat istället. Lite rött kött, rå strömming, ger revben som tugg osv.
Tack till svaren alla!
Jag är medveten att 100 % vom är ett tilläggsfoder. Han lever ju inte enbart på den. Har bara två korvar av vom i frysen som jag brukar göra lite roliga saker med. Gömma i ben och frysa om det är varmt ute osv.
Han får också köttiga ben, märgben, rått kött och annat gott. Tänker att det måste ju vara roligare för honom att få lite varierad mat.
Tycker att det är riktigt kul att ge hunden naturlig föda. Brukar ibland gömma köttben till honom och sedan låta honom söka, så himla roligt att se hans uppskattning när han hittar sin "skatt" :D
Ger samma sort hela tiden (Nr. 25)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se