Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1767 ggr
Pennybus
0

Canami?

Sitter och luskar på vilket foder den kommande vovven ska få äta, och funderar på Canami, vad tycker ni om det? Tycker det inte är farligt dyrt och innehållet ser helt okej ut. http://animail.se/canami-regular-gul-15kg.html

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Bolten]
0

Jag skulle inte gett de fodret, skulle inte ge ett foder överhuvudtaget med spanmål i, inte heller helt säker på att linfrö är speciellt bra att ge regelbundet, eftersom de är giftigt i större mängder och inte narutligt för en hund så skulle jag inte chansa.

Loveradio
0

Skulle aldrig ge min hund det fodret. Ett bra foder innehåller inte en massa spannmål. Den där innehåller både vete, havre och ris. Tycker du ska kolla in Standardt. Där har du ett bra torrfoder och till ett bra pris.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Pennybus
0

#2 Vart hittar man standardt?

Loveradio
0

#3 Överallt nästan. På Animail finns det men också i olika djuraffärer. Gå in på Standardts hemsida och klicka på återförsäljare så står det. Själv beställer jag från Animail då det är så smidigt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

PiganX
0

Ska du skaffa hund så borde du i första hand tänka på att fodret ska vara bra, är du orolig att pengarna inte räcker till för att ge hunden vad den behöver så ska du nog tänka om i frågan om att skaffa hund. Och jag menar inget illa med det, vill bara att du ska förstå allvaret i vilket foder man väljer, för det är oerhört viktigt! :-) 

Familjens labrador äter Eukanuba, vilket min vovve Iva också gjorde tidigare, men bytte nyligen till Canagan. Ett otroligt bra foder enligt mig!

Fridaaaa
2

#5 Huvudsaken är att man tar hand om sin hund och inte ger ett skitfoder.
Som vi t.ex. Vi ger Carrier, är ett medelfoder. Men det är för att hon gillar det plus mår prima på det.
Testat t.ex Eukanuba men det fungerade sämre.
Vill ge t.ex färskfoder men fungerar inte i dagsläget.
Men man är inte sämre hundägare för det så länge man inte ger skitfoder 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

6 håller med dig, så länge man faktist tar hand om sin hund och ger foder som hunden mår bra av så struntar jag i märket och prislappen.

Många säger att standart är ett bra foder utan en massa onödiga tillsatser.

Pennybus
0

#5 Jag ger vår pudeltik VoH men det tar för mycket plats i frysen om vi ska ha c. 40 korvar i frysen ;) Visst kollar jag på priser, jag är bara 15 år, har inte så mycket pengar att jag kan ge 1000 spänn i månaden på foder, utan ser hellre att jag köper ett bra fodernsom inte kostar farligt mycket och sedan har pengar att spara för framtids utgifter.

PiganX
0

#6 Givetvis! :-) Och vissa foder funkar bättre på vissa hundar, än andra hundar. 

Och Pennybus, hoppas du inte tog det som att jag menar att du är en dålig hundägare eller något sådant. Ville bara betona allvaret i vilket foder man väljer, för även om man kan tänka sig att det "bara är lite mat" så påverkar fodret hunden oerhört mycket.

Pennybus
0

#9 Nejdå, är inte så insatt i just torrfoder, därför frågar jag :)