Oh ljuva helgdag!
Idag är det helgdag, så då behövs en sån här tråd;
Vad skall ni syssla med idag?
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag ska om en timme möta upp en kvinna med en amstaff tik, så ska vi ta en promenad i skogen tillsammans :) Det är det enda jag gör om dagarna nu: har play-dates i rastgården och/eller promenerar med olika personer och olika hundar nästan dagligen 😃
I alla fall.. direkt efter ska jag möta en tjej och sälja en bok :) Sen får vi se vad dagen har att erbjuda.
Plugga lite, hänga ut tvätt, försöka ta en längre prommis med vovven idag med och lite annat smått och gott🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har haft en lugn morgon och strax ska vi ut i trädgården. Sune ska få ett märgben och vi ska plantera lite. Sen ska jag till jobbet och Sune får vara med husse :)
Komma i gång,samla ny energi plus gå i ojämn teräng 🙂

Grått å trist väder :/ Så ska sitta hemma o måla tänkte jag. Måste väl gå på en promenad snart också. Vägrar dock gå ut innan 11, eftersom det är först då vi går på promenad när jag jobbar. Aska har dock gått o trampat i en halvtimme, men lite rutiner kan man väl få ha:)
Typiskt att det ska snöa och hålla på när man är ledig :(
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag jobbar.. som alla andra helgdagar typ :/ Sen blir det 6års kalas hos min systerson. Efter det blir det nog hem och börja packa åt hundarna och åt mig själv, åker till Luleå imorgon efter jobbet och på vägen ska vi lämna av mina älsklingar i pappas stuga :( På lördag åker jag och mamma och syrrans familj till turkiet i två veckor. Ska bli så skönt men såå jobbigt att lämna bort Nelly och Dimma :( !
Varit ute och lunkat runt, då det är väldigt varmt och kvavt här idag. Det ska bli åskoväder hela eftermiddagen/kvällen - så vi får se när det börjar mullra🙂
Här regnar det så hund är inte pigg på att gå ut precis.
Jag ska träna och sen ta hand om min dotter, annars inget annat.
Vi planerade en längremorgonpromenad med picknick och badpauser, men nu blev klockan så mycket.
Hunden har ju 4-5 tänder på väg ut, så han vill helst bara ligga och tugga, det kanske blir en lugn hemmadag trots allt.
#7 Jag undrar om åskvädret kommer dra över Stockholm också. Då blir det Fidels första åska.
Ska ta det lugnt under eftermiddagen, träna lite lydnad/freestyle och ikväll ska vi spåra :D
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Idag är det dåligt väder vilket Dexter inte tycker om, så det blir bara ut och kissa snabbt o sen busa inomhus.
För lady spelar det ingen roll, så vi ska ta en långpromenad lite senare när det slutar regna =)
Vet ej vad man ska hittar på förnåt men känner att jag har massor på hittar på med mina hundar.
Vi ska ta en långpromenad i det fina vädret, något annat har vi inte inplanterat. Det blir väl lite trickträning och rallylydnad här hemma :) debuten närmar sig så vi finslipar det sista! :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Försöka att glömma det som hänt och gå vidare… Det är det ända jag gör nuförtiden. Till hjälp har jag lille Bernhard. Sen ska vi till husvagnen i eftermiddag.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Idag har jag redan hunnit med lite pälsvård, borsta igenom hunden för att sedan bada och schamponera hund, och tillsist föna och borsta. Så nu är han snygg :) Sedan borstade jag igenom kattens päls. Ska på fika hos svägerskan och hennes lilla familj, blir trevligt. Sen ska vi kolla på hockey och äta godis ;) Hundarna ska väl få sig en tur ut också, men det får bli lite av en vilodag för dom annars. Känner mig inte hundra procent kry så.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Planera renovering, städa och rensa ur förråd, gå ut med hundarna och se film :)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Här öser regnet ner, och ska tydligen göra det hela dagen. Så mina planer för dagen är att plugga! Kanske göra bort lite pälsvård på Hugo också?
Här regnar det. Tycker det är ganska mysigt med regn men just idag hade jag planerat att gå en DW-runda med hunden. Så känns lite trist. Blir nog lite lydnadsträning inne och för min del blir det att plugga. Och ikväll blir det att kolla på hockeyn. :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vi har solat i förmiddags och bara tagit de lugnt i trädgården. Nu börjar det mullra och ser hemskt mörkt ut på himlen, så snart vräker det väl ner. Blir nog en lugn dag idag, Tyra började halta konstigt igår så det får bli lite vila för henne. Med två löpande tikar är det inte heller så roligt att ge sig ut i skogen.. Nä, vi samlar energi till helgen istället:)
Ska nog sätta in en plåt blodpudding till hundarna så vi kan träna lite trix ikväll och kanske blir det något bakat till matte också! ;)
Mvh Jenna
tänkte trotsa regnet och tvinga med den nu sovande sambon ut i skogen och lägga något spår åt hunden.
vi är med i en spårgrupp här och de hade träff vid ett. detta var något vi tänkt vara med på, men sambon la sig så pass sent att han inte skulle orka följa med plus att jag hade träning inplanerat och det hade blivit stressigt, så vi strök den planen. men då tycker jag att vi kan spåra själva istället, i eftermiddag :) vi ses inte så mycket i vaket tillstånd, alla tre, så det hade varit trevligt med en mysig skogstur :)
Vad är det för hockey ni pratar om? Är det Sverige som spelar idag igen? 😃 *Snurrig* 😃
#29 Japp, Sverige - Kanada ikväll kl 20:10 😃
#29 #30 Blir riktigt spännande!
#31 Mycket! Idag ska jag köpa lite godis, blev så sugen efter din bild på instagram 😉😃
#32 Haha ;) det gör du rätt i! Då kan man tugga på godis istället för att bita på naglarna när det blir nervöst.
#30 Tack! 😃 Hade helt missat det.. ☺️
#30 Det ska ses här med hehe ishockey-nörd till sambo när det kommer till Sverige-matcher hehe
Bara hos mig det inte är dåligt väder? :) Har varit en lugn dag. Jag har städat och grejjat lite hemma. Ska snart åka till havet med vovven och se vad hon tycker om allt vatten :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Vi har inte dåligt väder än. Solen skiner och hela Aspudden är ute i vinterviken och sitter på filtar, äter på uteserveringar och promenerar.
Jag hoppas nästan på lite sämre väder nu dock. Både jag och hunden blir dåsiga och matta av värmen. Jag släpper gärna hunden när det är färre folk ute, men såna här soliga dagar finns ingen möjlighet att låta honom springa mer än i rastgården.
Det sitter tamejtusan kärlekspar överallt på vårt berg. En mulen dag har vi det helt för oss själva.
#37 Inte hos mig heller 🙂
#37 vi har haft sol hela dagen, fram tills för fem minuter då det började ösregna från ingenstans. Det gör inte mig så mycket dock, jag älskar att sitta på altan med en bok när det regnar, tycker det låter så mysigt 🙂
Nu kom regnet, vilken tur vi har här. Jag och hunden kom preeeecis hem innan regnet började ösa ner. Det gick jättebra att miljöträna och hunden var så himla duktig.
Nu väntar vi på att regnet ska sluta och gärna att solen ska komma fram så man kan gå ut och sola :D
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Vi har varit på hundbruksklubben och försökt träna lydnad, dock var hon helt off idag iom löpet. Men till slut när jag kände att nej jag gör ett sista försök, funkar det inte så åker vi hem, då tände hon till lite mer så vi gjorde två inkallningar och en runda med spontan inkallning.
Men är nöjd ändå då det var väldigt många störningar idag, allt från husvagnar till lösa hundar, skottkärror och en livsfarligt traktor.
Nu ligger hon under sängen och sover sig egenom åskvädret som har kommit.
Idag har jag fått mycket gjort, städat massor, fått hästen hämtad (som nu är såld) ett par lång rundor med vovven, lite lydnads träning och bus.
Har även varit och handlat massa kött till hunden :)
Idag har jag inte gjort så mycket. Känns som det är många röda dagar tätt inpå just nu. Men lång promenad tog jag och vovven nyss iaf.
#44 Brukar vara så på våren 😛
#46 När får du hem valpen? 🙂
#47 Vem sa att det var en valp? ;)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#48 Jag antog det eftersom att du pratat om valp ett tag, eller jag kanske har fått för mig det bara? ☺️
Vi har cyklat till skogen och spenderat en stund där och tränat lite lydnad.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#49 Jo iof, men har börjat titta på en omplacering,moch han ska vara på prov här ett tag så :)
#51 Åh vad roligt! Vad är det för ras? 🙂
#52 Australian Shepherd (:
Har precis hämtat hem min älskade hund som varit borta i 1,5 vecka på grund av att vi har helrenoverat huset och det har inte gått att ha honom här då. Efterlängtat möte ❤️