Favoritras ?
Hejsan. Jag undrar vilken ras ni tycker mest om. Själv är jag helt fast i Huskys och jag vet faktiskt inte riktigt varför 🙂
Kan inte säga ngn speciell, ändrar mig ofta. Just nu vill jag ha en Basenji. Gillar dock många raser.
Grand Danois och engelsk Cocker Spaniel :) Det är de hundar jag kommer ha i framtiden, men gillar även bordercollies och shelties
Kelpie och malle, älskar motorerna de ruvar på i det dolda i sina ursnygga förpackningar 😃
Alla verkar ha helt olika 😃
Pudel❤️
Kooikerhondje
Shetland Sheepdog
Berger des pyrenees a face rase
Lagotto Romagnolo
Eurasier
Det är mina favoritraser, men kooikern är min absoluta favorit!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Shetland sheepdog är favoriten här!😍 Har själv en så det kanske inte är så konstigt 😃Självklart har rasen nackdelar men det har nog alla.
Hälsningar Klara :)
Aussien är en stor favorit här, men sen finns det andra raser som jag gillar också :).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Berger des pyrénées à poil long ❤️
Gillar även kooikerhondje, papillon och border collie.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Siberian Husky Alaskan Malamute Scandinavian Hound Alaskan Husky Faraohund Welsh Corgi Pembroke Korthårig Vorsteh Bullterrier Riesenschnauzer Rhodesian Ridgeback Kort och gott gillar jag mest skarpa och energi rika hundar. Gillar hundar med mycket motor och vilja som är lite av en utmaning.
Tervueren och Malinois
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Favoritrasen sen ett par år tillbaka är Basenji ❤️
Olika, beroende på utseende och om jag skulle ha en själv. Men jag skulle väl valt Chihuahua, Schäfer och Husky :)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Jag tycker mycket om flattar, en underbar ras. Generellt sett gillar jag retriever-, setter- och spanielraserna. Finns många andra fina raser också.
Tollare ❤️
Långhårig collie har varit min favoritras så länge jag kan minnas <3 Har dock aldrig haft en. Har nyss fått upp ögonen för Coton de tulear eftersom jag har en sådan blandning hemma. Vill i framtiden ha en renrasig sådan 😃
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Schäfer
doberman! ❤️
Boxer, Staffe, Amstaff och Cane Corso.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Berner Sennen, Rottweiler, Schäfer, Shih-tzu, Mops, Fralla, Staffordshire Bullterrier, Tibbe.
Amstaff, aussie, kooiker, shiba och tollare ligger nära hjärtat :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Mopsar och frallor och Petit brabancon :D När det gäller stora hundar så älskar jag golden retrievers, jag hade en goldenblandning när jag var liten och alla goldens jag träffat har varit ljuvliga.
Oj svår fråga :P Finns en sån himla massa härliga hundraser som jag hade velat ha. Dock så passar kanske inte alla mitt och sambons liv :/ En ras jag är helt såld på är iallafall bichon havanais :) Vi skaffade våran (första) tidigare i höstas och jag kan inte annat säga än att vi tycks ha prickat helt rätt ;)) Härligare, socialare, smartare, charmigare, gosigare hundras får man leta efter :D
Många, främst vallisar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Oj, här kom många raser 😃
Bedlington terrier ♡ Wheaten terrier Pudel Sen gillar jag även: Korthårig vorsteh eng. cocker spaniel Bearded Collie Kromfohrländer Dessa fyra sista fäller ju dock så det är tveksamt om jag kommer att äga någon av dessa då jag starkt ogillar att ha hundhår överallt.. Hade dock väldigt gärna haft en vorsteh att köra drag med ♡ Men nja… Framtiden får utvisa vad som händer. Man ska aldrig säga aldrig!
Chinese Crested Hairless!
Folk som inte varit omkring en nakenhund i något dygn förstår inte hur speciella dom är, hur personliga och underbara hundar det verkligen är. Kanske ful utsida (inte enligt mig dock) men desto mer underbarare insida.
Här gäller det att få tag på en bra valp. De flesta är osäkra och rädda, så det gäller som sagt att få tag på en bra valp :).
Min tjej är endast osäker kring andra hundar hon inte känner och är rädd för larviga saker som en stor snöboll eller en plastpåse som flyger runt på marken. Men människor älskar hon, hon piper och härjar när vi får besök. Hon är så lättlärd också. En väldigt härlig hund att vara i närheten av och man blir alltid så glad av hennes påhitt :).
Jag kommer aldrig byta ras och jag kan inte heller pga allergiker :).
Pembroke!
Fast sen så finns det massor med raser jag skulle kunna tänka mig att ha.
Kelpie. 🙂
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Många olika :)
- Sankt bernhard
- Leonberger
- New foundland
- Schäfer (helst svart eller långhårig)
- Mops
- Fransk bulldog
- Siberian husky
Mfl :) Men vissa raser kommer jag aldrig skaffa pga felavel och även pga aktivering, t.ex husky är för krävande, med att behöva dra, mycket motion, iregel svåra att få in på bra inkallning mm:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Såklart Staffordshire bullterrier! En annan favorit är Ca de bou.
Afghan, basenji, whippet och borzoi :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
Har nu googlat på de flesta raser och alla är ju helt underbara både till utseende men även till personligheten ❤️
Shetland sheepdog (ska köpa till sommaren)
Finsk lapphund
Pomeranian
Belgisk vallhund
Australian Shepherd
Nova scotia duck tolling retriever
Papillon
Edit: ser nu att TS frågade efter RAS och inte RASER. Men jag har nog ingen enskild favorit, bara olika favoritraser som passar mig och mitt liv mer eller mindre :)
😃
Min hund är en blandras mellan Tibetansk spaniel och Lhasa Apso så därav hör de raserna till mina favoriter.
Älskar även Border collies (brukar gå ut och gå med grannens två hundar) och i framtiden vill jag skaffa en Border collie eller någon annan typ av hund.
Älskar dessa hundrasers sätt att vara på! :D
Ha en trevlig dag!
Huskys är även dem en stor favorit! :)
Ha en trevlig dag!
🙂
#36 Genom att se hundraserna på bild ser man ju inte personligheterna?:) Märker man genom att träffa individen hur dem är i personlighet ;)
#42 Jo, men läste lite om raserna och tyckte att dom verkade som bra i ''personligheten'' 🙂
Dom som är högst upp på min lista är amstaff, finsk lapphund, eurasier och Bearded Collie. 😍
// Lise
When nothing goes right, go left!
Norwichterrier, labrador & akita är några favoriter 🙂 Om något år ska jag skaffa norwichterrier.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#43 Personlighet är dock hur hunden är om man ska vara noga :)
Du menar kanske rasegenskaperna? :) Tycker det är bra att skilja på det :)
#46 Ja, det kanske är lite bättre ord, tack 😃
Är helt fast för Lagotto Romagnolo, en helt perfekt ras för mig och är helt klart min favorit. Har ingen nu men kommer att skaffa i sommar. Annars gillar jag Spansk vattenhund, Tollare, Huskys, Varghundar och många fler..
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Chihuahua, långhår.
Verkligen en pigg liten sällskapshund som är vaken och förstår mer än du tror.. Signalkänslig, lättlärd, charmig vovve uppskattar att hänga med på det mesta. De formas efter ägaren. Bra on/off-knapp, lugnet själv inne (aldrig något gnäll eller så) och ute är det fullrulle! Mysig päls, alldeles lagom som bara borstas igenom nån gång ibland.
Annars gillar jag de flesta hundraser och försöker att inte ha fördomar. Vissa tycker jag är så vackra, t.ex. Saluki, Husky och andra skulle jag verkligen kunna tänka mig att skaffa i framtiden t.ex. Eurasier.
Welsh Corgi Cardigan, såklart! 😃
Annars älskar jag Collies; huvudsakligen korthåriga sådana.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
😃
Måste även tillägga strävhårig tax… så vacker.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Kelpie utan tvekan.
Mina favoriter är nog:
- Pudel :3
- Bichon Havanais
- Eurasier
Min mormor har en mellanpudel som är så otroligt fin. Lättlärd, snäll, barnvänlig, öppen osv. Otroligt söt!
Ifall jag skulle skaffa hund så skulle jag nog skaffa Bichon Havanais, då de verkar ha alla dem egenskaper jag söker hos en hund, pudeln kräver lite mycket aktivering för mig.
Svårt det där..
Just nu är jag mest inne på Bostonterrier, så jag antar att det är lite av en favorit.
Jack russell & Storpudel är också två favoriter.
Min favorit är rasen som jag har, Chinese crested. Men jag har också alltid älskat akita.
🙂

Pudel (stor).
Hade jag varit klok hade jag nog köpt en pudel först. Men när Aska (Korthårig vorsteh) blir jobbig ska jag tänka på att jag åtminstone slipper pyssla med hennes päls en massa. 😉
Siberian husky och Alaskan Malamute hade jag inte heller sagt nej till.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Tempelhundarna (shih tzu, lhasa apso, tibbe) och lapphundarna (finsk&svensk lapphund + lapsk vallhund) kommer alltid ha första platsen i mitt hundhjärta <3
Jag har en massa favoritraser, men flera utav dem kommer jag aldrig ha möjlighet att kunna äga, två utav dem är BC och Siberian Husky. Men mina absoluta favoritraser och som jag kan äga är:
Toy/dvärg pudel
Papillon
Yorkshire terrier
Japanese chin
Sen har vi bichon frisé och havanais på ett hörn, men tror inte jag kommer att äga någon utav dessa två raser :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Gillar väldigt många; Siberian Huskey, Finsk spets, alla stövarraser, de engelska fårhundarna+ australian shepherd, vit herdehund, schäfer, bichon havanaise… Nu på senare tid har också "kamphundar" hamnat på listan, däribland dobermann, pitbull och tosa, men dessa har jag bara sett på bild och läst som så jag ska nog ändå inte säga så mycket😃
engels springer spaniel, shetlie och tollare! <3
Lydia & Tindra 
Golden retriever utan tvekan. 🙂
Så kul att läsa allas favoritras(er).
Min absoluta favoritras är Yorkshire Terrier. Och jag vet exakt varför: Jag är präglad på rasen. Men sen är jag inoff. domare för terrier och sällskapshundar och utbildad ringsekreterare. Min käre make och jag har Schäfer, Dandie, Softies, Schipperke, Schnauzer, Chihuahua LH,Malteser, Lhasa Apso. Men Yorkies är min ras.
Leonberger & Kaukasisk ovtjarka.
Självklart rasen jag själv har, Chihuahua. Är även jättekär i Rottweiler och Dobermann.
Dobbis & min lilla blandis är mina favoriter.
Chinese crested powder puff ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Norrbottenspets, Schäfer och Boerboel. Tre helt olika men helt underbara raser ♥
Schäfer (eller schäferblandingar) har jag en förkärlek till eftersom vi alltid ägt olika schäferblandningar. Sen är BC och Retriever-raser också väldigt fina hundar. Grand Danois och American Staffordshireterrier hade jag också nån gång velat äga :-)
(Bruks schäfer)
border collie! ❤️
Kelpie!
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
chinese crested hariless helt klart.
Har kollat runt på så många olika raser som jag trott har passat mig perfekt, men i slutändan så har det inte känts rätt ändå. Och då kom jag in på CCH och blev helt fast. Läste mer och mer om rasen samt pratat med uppfödare och träffat vuxna CCH och blev mer och mer fast. Rasen passar mig perfekt och jag är så glad över min lilla bebis jag har här hemma. ❤️
Dobermann
Schäfer (bruks)
Malle
Amstaff
Kooikerhondje
Är väl favoriterna, gillar de flesta malle/schäfer liknande raserna men skulle jag tagit med alla skulle nog listan bli väldigt lång :P
Tollare, kelpie och malle, utan tvekan. Älskar deras motor och attityd!
Medarbetare på brukshundraser.