Olika priser djuraffärer
Vilken skillnad det är på priser i djuraffärerna!
Jag har alltid tänkt att de stora affärerna har billigare produkter, men ofta är faktiskt min lilla lokala djuraffär billigare.
En jättesnabb prisjämförelse med det jag memorerat i huvudet;
Planet Pet Dog Chicken Fillet;
Pixies djurshop 39, Arken zoo 49
Vom og hundemat valp 500 gr
Pixies djurshop 19, Arken zoo 20 (köp 10 för 190)
Planet pet Chicken fillet chips (till katt)
Sofo Pets 20, Bromma zoo 39
Det är ganska markanta skillnadet. Det lönar sig verkligen att jämföra. Och jag är glad att min lilla lokala djuraffär håller konkurenskraftiga priser. Jag vill verkligen stötta småbutikerna så vi inte enbart har kvar storkedjorna.
Idag tänkte jag åka till Arken Zoo för att jag tänkte att det måste vara billigare att köpa mycket färskfoder där, men nej. Då köper jag hellre i lilla butiken tre minuter hemifrån.
Tänker ni på priser när ni köper saker till huden? Om ni vill köpa en viss produkt, gör ni ordentliga prisjämförelser eller köper första bästa?
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Ska jag handla mycket så kollar jag upp olika sidor. Oftast blir det det zooplus, sen kollar dock deras olika landsidor, tex .se .com osv.
Ska jag bara ha nåt litet, mat eller så så åker jag till min Arken Zoo. Handlar dock inte till hund, utan har bara hamster, men tänkte att det spelar ingen roll. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Vi har en lite butik som har roliga grejer till hund och ofta utbud som dom stora kedjorna inte har. Dyrast här är Arken Zoo …