Hundtårta
Är det någon som har ett recept på tårtor till hundar? Tänkte nämligen göra en om ca 3,5 vecka när tjejen här nere ska firas. Så har ni något/några recept på det så skriv det gärna här, bild uppskattas 🙂
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
jag brukar köpa en liten burk kattmat och försöka få ut det på tallriken i en burkformation liksom, men om det inte går så får dom bara kattmaten som den kommer ut. Är högt uppskattat! :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
En favorit bland många hundar är om du köper ett leverpastejpaket och tar ut den ur förpackningen och lägger den på ett fat, du kan göra "tårtan" lite extra fin genom att stoppa hundens favorit godis/kex på leverpastejen.
En annan favorit är att man köper en hundmatsburk, och lägger den uppå ner på fatet och sedan drar bort burken och då har du fått en riktigt smarrig tårta.
Om du har en hund som gillar mackor kan du göra en "smörgås tårta", ta två brödskivor, typ rost frallor och smöra så det det är smör på båda sidorna på brödskivorna, sedan kan du lägga tex köttbullar, leverpastej mellan de två brödskivorna och sedan ost på sidorna och på "tårtan" och toppa med nån god skinkskiva eller liknande.
Använd fantasin, använd godsaker som du vet att din hund gillar :)
Denna hundtårta som någon gjort till sin hund såg riktigt roligt ut :)
Nu på fredag fyller Penny år och jag har tänkt göra så att ta en förpackning leverpastej, vänta den upp och ner, skära på mitten och sedan lägga skinka runt om, sedan ett lager ost och sist en skiva kött/lövbiff(Uppskattas väääldigt mycket av vovven) på toppen :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#6 Ger ni vanlig tårta till hunden?
Tex den sista bilden ser ju ut att vara vanlig prinsesstårta?
Den premierade hunden får smaka en liten bit, som inte på något sätt utsätter hunden för fara. Resten äter matte och hennes kompisar upp.
Sista bilden Hera, ÄR en vanlig princesstårta. Alla tillfällen tas i akt i vår familj att fira, livet blir så mycket roligare då fr både hund, som träffar kompisar och för människor.
Boris
8 okey, men ts ville ha tips på hundtårtor ;) Princesstårta är ju inget man bör ge hunden ;)
Jag gjorde så att jag köpte en burk Ceasar (burkmat) och ja i en skål, toppade det med hundkex och i mitten en grissvans. Tro mig, den var uppskattad!
Dock blev min hund väldig gasig av magen utav burkmaten men det är nog väldigt individuellt.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Härligt foto!!😃
Delar av princesstårta kan man ge till hundar, förnuftsmässigt säger det mig vilka delar av den jag ger till hunden. Mina foton var enbart menade som roliga foton. Se hellre länken på #4.
Boris
#11: Om det bara är vid nåt enstaka tillfälle att hunden får äta vanlig tårta så är det inte så farligt. Har inte hört att en liten tårtbit ska skada hunden :) Bara roligt att både hund och människa kan ha en mysig stund tillsammans med nå gott att äta :) + härliga bilder!
#13: älskar Yorkies! det har varit en av mina favoritraser i många år nu. Själv har man ett litet troll med stora ögon, en Shih tzu! :)
O, vilken smarrig tårta Rista!😃
TS, visst är det din Schipperke, som fyller år. Har du varit på Vet. kontroll efter ben/fotledsskadan?
Boris
Har tyvärr ingen bild, men när våran lilla pojke fyllde ett fick han.en liten tårta. Det var skinka, leversnittar, kattmat, blodpudding och liite grädde. Dock är det nog bäst att välja bort grädden:D
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
#18 Det är inte TS hund ;)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Jag gjorde en enkel tårta av bröd, korv, leverpastej och ost. Var väldigt populärt här hemma.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#18 Nej det är inte min, jag har en Schäfer på 2 år ;)
Till er andra: Har kommit på en tårta, kan lägga upp bild och recept när jag gjort den :)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Jag brukar göra en pannkaks tårta när mina fyller år och varva med leverpastej/köttbullar och leverpastej/korv eftersom mina hundar älskar pannkakor ;)
När Hugo var yngre så brukade han få en pannkakstårta med blodpudding, leverpastej och köttbullar, var mycket uppskattad. Dom senaste åren han har fyllt har han inte fått nån speciell tårta, men nu fyller han snart 6 år så då ska jag göra en liten tårta med kattmat bland annat.