Berätta om din hund!
Berätta om din hund och lägga upp en bild!
Du kan till exempel berätta vad du och din hund gör tillsammans :D
Min hund är just nu 9 månader och världens härligaste hund. Kontakten mellan oss är oslagbar och jag älskar henne över allt annat! Det är jag och Molly, helt enkelt. Ett perfekt team!
Vi gör allt tillsammans. Är ute i flera timmar dagligen, sover ihop, hon följer med mig på det hon kan följa med på.
Jag är otroligt tom utan min hund :)
Gizmo är 2.5 år och min bästa vän! Han charmar alla han träffar och är väldigt trygg i sig själv. Han tar allt med bravur och älskar människor och hundar mer än något annat.
Vi tränar agility, lydnad och rallylydnad tillsammans, och ska göra debut i samtliga sporter i sommar 😃
Jag bloggar om vår träning på www.gizmo.webdon.nu 🙂
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Detta är min underbara hund Hugo. Han är en otroligt lätt hund, lätt att ta med sig överallt, lätt att hantera osv. Han väcker ofta folks intresse och nyfikenhet, får ofta kommentarer som "vad lugn och snäll han är".
Dock så är han en hund med MYCKET energi och springer gärna i skogen. Vi tränar bland annat lydnad, agility, vattenapportering, spår, freestyle och lite andra trix såsom att städa och liknande.
Hugo betyder otroligt mycket för mig ❤️
Detta är min hund Akira. Hon blir 6 månader den 21 maj.
Hon är mitt allt, skulle inte klarat en dag utan henne nu.. Hon följer med överallt. på möten, skolan, kompisar & kalas osv. Hon är min lilla svans. Följer med exakt överallt här hemma.. Oh står och gnäller nedanför trappan när jag går ner för hon kan inte gå upp.
Jag har jobbat mycket med henne, hon är en "stark" hund. Vi har nyss gått klart valpkursen som gått jättebra. Oh just nu håller jag på att lära in: sitt fint. Hon kan en massa redan. Oh hon är ett riktigt matvrak, äter allt hon kommer åt.
På onsdag ska vi upp till stugan, och då ska vi öva inkallning. Då hon ska få vara lös med dom andra hundarna där :)
Oh jag hämtade henne när hon var 8 veckor och 5 dagar. Tingade utan att ha träffat henne irl. Och första bilden jag såg på henne, då hon endast var 17 dagar.. Så sa jag: De är hon jag vill ha., Ingen tvekan om saken!
(fulsöt bild på oss)
4 tycker ni var jätte söta ihop :)
#5 Tackar :)
Valentin är 2 år och är en Boxer.
Kör en del tävlingslydnad, trickträning, spårar, cyklar, simmar, promenader med klövjeväska, balansövningar, springpole och dragweight. Kör även lite sökövningar och uppletande.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Apache, 1 årig border collie/corgi. En omplacering och vildbatting som jag just nu bara försöker lära att bli rumsren, inte skälla så förb.. och kommer då allt flyter på bra träna honom i freestyle och förhoppningsvis kunna tävla lite med. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Namn: Lillan
Född: 17 november 2007
Ras: Sankt bernhard, långhårig
Kön: Tik
Uppfödare: Maria Svensson (min svärmor)
**Favorit:
** - Godis/tuggsaker: Tjurmuskel, vita tuggrullar, tuggrullar med kyckling på, grisöron (lättrökta), Megabone
- Lekkompis: Chili, Lillans papillonkompis
- Lek: Pipleksaker som blir kastade och att bli "jagad" av matte/husse eller Chili.
- Aktivitet: Promenader, busa i skogen, spåra, viss vardagslydnad/lydnad.
- Plats i huset: Där matte eller husse är. Men mest sängen.
Aktiviteter vi gör:
Promenerar, vardagslydnad. Spårning när vi kan (hon gillar blodspår bäst).
Har testat på: Agility, rallylydnad, lydnadsklass1, spårning
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Luna är 2 år och är en Scandinavian Hound. Hon är en renodlad slädhund med draget i blodet. Tillsammans sysslar vi mycket med drag, något jag själv hållit på med i många år. Vi både tränar och tävlar med målet att starta i SM, men har lite träning kvar på henne innan dess. Som friluftsfamilj får hund även följa med på diverse äventyr som tex olika vandringar där jag har som dröm att vandra Kungsleden med henne. Utöver detta tränar vi freestyle, spår, sök och lydnad. Ska börja nosa på rallylydnad så snart jag får tid över. Luna är en snäll hund med ett mycket gott hjärta. Lättlärd och arbetsvillig. Lite sprallig och energiknippe vilket är sidor jag älskar hos henne. Pratglad och nyfiken men reserverad mot andra. Hon är en hund som kräver mycket från sin ägare både fysiskt och psykiskt men det har mer med rasen att göra än henne som individ. Alltså en väldigt krävande hund. Har ingen bild då jag skriver från mobil men gör det lätt för mig. Besök gärna www.polardrag.se
Först ut är Aros 8 månader. Vit schäfer :)
Vi har börjat smått med Lydnad och apportering.
Han är mitt sällskap också, en väldigt tillgiven men ändå självständig hund.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Sist men inte minst Melwin, Bearded Collie 5½ år. Har tävlat i agility tidigare med stora framgångar. Nu mera "pensionerad", mest till sällskap. Men vi tränar väldigt mycket lydnad, agility på "hemma nivå", & sök. :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Vilka fina hundar alla har :)
Detta är min Nelson, eller Carddicted It's Magic som han egentligen heter. Han är en 6 månader gammal Welsh Corgi Cardigan. Han älskar allt och alla, livet är underbart och det finns inget bättre än hundkompisar… Nej, vänta, än att jaga kråkor… nej, nej, än att vara med matte på jobbet, nej, just det, än att kampa med repleksak. 😉
Vi valptränar mest. Miljö och passivitet. Koppelträning. Enkel vardagslydnad. Men jag har planer för oss i lydnad, rallylydnad och freestyle. Vi är också ute vid sjöar mycket, då jag har bestämt mig för att göra Nelson till vattenhund. 😃 Men mest myser vi ihop och jag älskar honom så mycket att jag nästan exploderar. ❤️
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#18 men så söt! älskar corgis! 😍
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Vi har Alf och Theo.
Alf är 3 år och vi skaffade honom för 2,5 år sedan. Han kommer från skåne och vi bor i norrbotten. Det var husse som ville ha Tax, jag var skeptisk men gick med på att träffa taxar. Sen var jag kär, det var precis det vi ville ha i en hund.
Alf är osäker bland hundar så vi skvallertränar. Han har även fått prova på harjakt, dock utan så mycket harar då det är harpest här. Annars har vi gått massor av kurser, bland annat i viltspår och rallylydnad. Alf är snäll följsam och lättlärd. Vi gör massor av trick också. Folk brukar skratta när han visar sina bästa trick, då de inte tror att taxar kan lära sig.
Sen kom Theo i februari. En då 8 månders taxvalp som hamnat i fel händer och varit utsatt för hemska saker innan uppfödaren lyckades köpa tillbaka honom. Han var då mager och rädd. Theo är en vänlig och glad vovve. Han hälsar gärna på människor och bryr sig inte om andra hundar. Theo är busig och har hur mycket enerig som helst. Om han inte lugnar ner sig när han blir äldre så får vi väl börja med agility eller nån annan fartsport! Han är världens snällaste och uppskattar mer och mer att vara i famnen.
Vi startade en blogg för att uppfödarna ska kunna följa hundarna - Historien om Alf - www.echosierra.se
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Hade varit kul om alla kunde skriva vad det är för ras/raser då det inte är lätt att se alltid..
Här är min tjej på snart 7 ½ år! Tog henne som omplacering när hon var 1 ½ år. Blandras mellan Rottweiler och Beardedcollie.
Hon har ingen som helst arbetslust utan tröttnar efter 1 minut, spelar ingen roll hur man gör. Var LITE lättare när hon va yngre men nu tittar hon bara på mig, suckar och går och lägger sig. ;)
Dock har hon alltid fått vara med i stallet, och i och med att hon har vall i sig så blev detta snabbt hennes favorit hobby. Och hon var såå duktig med hästarna. Behövde aldrig ha koll utan hon fanns alltid där. Nu får hon dock inte vara med länge på grund av artros så nu går hon bara hemma och tar lugna promenader.
Lady är en blandrashund, collie, Tax, Pudel och irish soft coated wheaten terrier, hon fyller 5 år till sommaren.
Lady är den snällaste hunden jag någonsin mött, älskar att mysa och sover gärna länge på morgonen. Hon är inte så speciellt busig av sig och det är sällan man kan leka med henne, det enda hon vill göra är att gosa med matte eller husse. Glad i människor och hundar, även katter.
Dexter är en renrasig Chinese crested på 10v. Han är min lilla bebis har inte haft honom så länge men har är helt underbar! Sover med mig i sängen och då ska han ligga så nära en som möjligt och flyttar man lite på sig så flyttar han efter. En väldigt busig hund som gärna gör allt som han inte får göra. (inte konstigt, han är ju en valp).
Han har hittat sin bästa kompis, vilket är våran svartvita katt, de är väldigt lika varandra, båda är svartvita och har svart svans med vit svanstip.