Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1818 ggr
[Camia7]
0

vart köpa färskfoder?

Vart kan jag köpa färskfoder på nätet? Tror inte att det finns i min kommun? Har surfat min inte hittat något

Zaviie
0

vilken är din kommun då? :)

Kolla återförsäljare på färskfoder-tillverkarnas hemsida om du ej gjort det. Har köpt på arken zoo, djurmagainet, direkt i fabrik bl.a

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

sunnys
0

Fryst färskfoder lär vara svårt att få tag på online medtanke på transporten.

JamieBlue
0

Jag har sett två företag som levererar färskfoder, det ena i Stockholm och det andra i Skåne. Bor du på nåt av de ställena? Annars finns Fodax. Det är inte hemleverans utan bilen kommer till vissa avhämtningsställen. Om man har tur så är det i närheten av var man bor.

[Camia7]
0

Jag bor i mora:) okej men så vanliga djuraffärer har det?

JamieBlue
0

Jaha, jag trodde det var själva hemleveransen du var intresserad av! Ja, vissa vanliga djuraffärer har det. Ring närmsta och kolla, eller gå in på hemsidan för det färdkfoder du är intresserad av och kolla vilka återförsäljare de har.

Mischa
0

Inom vissa orter finns hemleverans av färskfoder.

Men kolla via tillverkare vad du har för återförsäljare runt dig.

ex. Fodax, Klass, Nordic, Bravo, Vom og hundemat, Priima mfl.

≧◔◡◔≦

[Camia7]
0

Tack:) jag vet ju inte ens vad som är bra eller inte:) alltså vilket märke som är bäst?:)

Mischa
0

#7 Det beror på vem du frågar :)

Generellt sett så tycker jag det är hugget som stucket om man inte har särskilda preferenser, klass är väl den som är ganska spannmålsbaserad samtidigt finns det dom som är nöjda med den. VoH saknar kolhydrater överhuvudtaget för den som tycker det är viktigt.

Bravo och fodax portionerar i "burgare", övriga har för det mesta i "korvformat".

Men alla är helfoder, en bra början kan ju vara att se vilka du har tillgång till.

≧◔◡◔≦

CelsiusT
0

Jag gillar Bravo för det är lätt att portionera eftersom det finns i hamburgare om 150g istället för korvar på 500g som man måste söla med att dela och väga osv.

Vad som är bäst beror ju på vad du har för hund och vad du är ute efter med ett foder och vad du själv tror på är nyttigt.

Medarbetare på westernridning.ifokus