Bra balsam eller spray
Finns det någon spray mot flygig statisk päls som är BRA som ni varit nöjda med?
Vad har du får hundras? Jag har sprya balsam från espree som vi gillar. K9 gillar många med, men jag har inte fastnat helt för K9
Det är till min cocker spaniel. Öronpälsen är helt galen, blir bara flygig och tovig hela tiden.
# 1 Vilken sort har du, ser att de har flera.
2, har två pudlar.
3 det är väl från espree den med? Inte hört något om detta men kanske man ska testa, gillar ni dessa?
Men motverkar de tovor effektivt, och har antistatisk effekt? 🙂
Aldrig använt hundbalsam, hur länge brukar effekten sitta i efter en tvätt med balsam?
5 balsam motverkar tovbildning, har hunden fetare päls vid öronen bildar det lättare tover just där. Jag får ofta tvätta med schampo två gg för att få pälsen extra ren just vid öronvecket eller vad man nu ska kalla det :) Efter schampot tar jag i balsam. Balsamspray andvänder jag knappt om jag ska vara ärlig.
Det blev den här från lokala djuraffären. http://djurmaxi.se/pcl-vitamin-silk-balsam-p-2650.html?cPath=1_33_239_240
Stod mellan den och espree rainforest som doftade ljuvligt men på den stod inget särskilt om antistateffekt. Fast tovorna kunde inte redas ut efteråt. Ska man göra det medans man har i balsam i pälsen?
Hur menar de på Espree att balsamet ska späs egentligen, ska man spä ut och skölja hunden med det eller vad?
Det blir inte så kompackta tover på Pudel iaf inte på mina eftersom jag borstar o kammar dom hyffsat ofta. Men jag kör med majsenamjöl på tova och sen kardar jag ur den. Använde ganska mycket majsenamjöl vid tovåldern (6mån ålder till 1.6 år) på Enja det underlätta mycket.
Espree-Balsam andvänder jag som man gör med vanligt balsam, allså på hunden sen maserar jag in det överallt jag snålar inte utan tar ganska rikligt, tar lite extra tid på mig så balsamen får verka sen sköljer jag av det. Schampot sköljer jag av någa mendans balsamen kan man låta vara kvar lite.
Tova ska du reda ut innan du badar hunden, annars packar man ihop tovan ännu mer. Är det svår tova(kompackt) så borstar man topparna sen klipper man lite o borstar osv. Detta funkar iaf på katt med tovor 😎
Isle of dogs sprayerna funkar riktigt bra. Även Panegenics hydration spray främst om man har använt det under längre tid.