OT - Ditt ifokusnamn?
Hur kom du på ditt ifokusnamn?
Har det någon särskild betydelse eller var det bara "random" för att man måste heta något? 😉
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Visste inte vad jag skulle heta och ville ha något om jag inte kommer att ångra sen.🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jga kallar Penny för Pennybus hela tiden sså det fick bli Pennybus :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
"Jetaime" heter jag här. Jag var mest inne på kanin.ifokus när jag blev medlem för 5,5 år sen ca och je t'aime var namnet på min kaninuppfödning så därför fick det bli mitt ifokusnamn :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min sambo brukade kalla mig för "Tjoopa" när vi hade nyträffats :)
Det är initialerna från vår första kattungekull.
Typellisch var mitt bloggnamn förut, så brist på fantasi fick det bli detta namn helt enkelt.
Min pappa har alltid kallat mig för Jonnson. Någonstans i högstadiet var det flera av mina kompisar som tog efter det, och sen dess har det satt sig. det är alltså inte någon felstavning av efternamnet Johnsson som många tycks tro, och det är heller inte vad mitt efternamn är. Smeknamnet kommer från en förlängning av mitt eget namn, Jonna. I början var det alltid Jonna Jonnson, men med tiden kortades det ner.
Jag kallas för jojo och mitt mellanman är Rut så det var ganska enkelt. Men jag heter jojorut på de flesta sajter.
Förut hette jag alexandrasundqvist men det blev så långt att hela namnet inte syntes innan dom gjorde om iFokus och namnet var under profilbilden. När jag sen blev Medarbetare och tyckte att det var nödvändigt att hela namnet blev med bytte jag namn.
Alexandra-s av den enkla anledningen att jag heter Alexandra Sundqvist 😃
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Egentligen har jag fel namn här, men det beror på att jag halkade in på hittekatter i fokus före jag hittade hit pga min katt. Mitt namn Lo-katt är helt enkelt det namnet min katt har🙂
På alla andra hundforum heter jag russin eller russinbulle. Skulle vilja ändra mitt namn här, men då får jag göra nytt konto och det känns onödigt krångligt.
#11 Lite OT, men maila Stefan! Han bytte mitt namn.
Aha - så man kanske kan byta namn och ha samma konto kvar. Så roligt förvirrade alla skulle bli😃

Min vavva, som ni ser här, hette Berta och själv är jag tjock så det fick bli det.
Berta är borta sen snart 4 år sen. Vackraste hunden.
>>>Malum domesticum<<<
#13 Haha ja jag vet! Det var knappt någon som fattade att det var jag först hahaha 😃
Jag har hetat mopsen12 på diverse sidor sedan jag var 12 år 😃
Gillade nämligen mopsar då med! 😉
Mitt nick betyder tindra på quenya o jag har använt det i alla år på olika forum. Så jag använder det även här.
#11 Ibland kan Niklas och Staffan byta namn åt en, vid speciella skäl eller så, så PM och hör med dem 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mitt namn har varit med mig i flera år, jag stötte på ordet sawadika för några år sedan och det betyder ungefär "Hej" på thailändska. Så när jag behövde ett namn till mitt stall på stallet.se för 5/6 år sedan så kom jag ihåg det ordet men det var upptaget, så jag tog bort ett A och det fungerade. Sen dess har Swadika hängt med mig och jag heter det på alla hemsidor jag är medlem på :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

Ett namn jag använt många år inom internetvärlden, och det är numer även mitt kattuppfödarstamnamn. Namnet är en jättinna i nordiska mytologin.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Felzena är en förkortning på jag och mina två hundar. Fel(icia)Ze(b)Na(lle). :)
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Mina tre marsvin, varav en inte lever längre.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
RMSLiners valde jag iom att jag sysslar med storskaliga modellbyggen av båtar. RMS står för Royal Mail Ship, den mest kända båten med den benämningen är RMS Titanic. Liners är taget från engelskans Ocean Liners, som betyder ocean ångare. Ocean ångare är också de båtar jag bygger i modeller som är 50cm upp till/över 1m i längd.
Brukar kalla min katt Smulle för Smullis.. ja :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Maja var ett panikval, då det kändes som att vad jag än valde, så var det upptaget :) Var till och med tvungen lägga på en 2:a … fniss
Min uppfödning heter så, efter båtmärket dock :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Min häst hette Oshibwa:)
Jag har alltid sedan jag var liten haft olika varianter av mitt förnamn (Linn) som användar namn. T.ex linn0linn, lliinn, llinn1 osv. Att det blev LLLINN med stora bokstäver var inte meningen :P
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Mitt användar namn är baserat på japanskan i från
無料烏 【むりょお・からす
som betyder Muryô Karasu vilket är fri kråka.
Skaffade det namnet i min mail första gången efter min familj hade flytt i från min mammas x, och bott på skyddat boende i två månader, så..vi behövde byta för att allt vi hade vart avlyssnat.. och spårat.
Så skrev jag p åjapanska för att han inte skulle kunna hitta min adress
så Muryo Karasu blev det :') kunde inte ha "^" över ordet i min mail dock x'D
Deviantart - Besök min deviantart, där jag brukar ha mina bilder
Jag har så dålig fantasi att jag tog mitt namn, helt enkelt. Visste inte om man kunde ha åäö eller inte, så jag plockade bort Ö:et, och skrev ihop det. IngaTrnqvist - Inga Törnqvist
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Nåt som hängt med sedan BDB :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Namnet på en numera avliden familjehund som hängt med hela "forumkarriären".
≧◔◡◔≦
Mitt fullständiga namn helt enkelt :D
Mingman är en ordlek på mitt riktiga namn, helt enkelt. Har väl hängt med i fem-åtta år eller något.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Kallar mig antingen Fejhn eller Zafej på internet. Fejhn är rent hittepå, kommer från en ordlek, typ "fin" med dialekt," fejn". med ett h i funkade det på alla sidor när jag behövde användarnamn, haha.
Zafej är en variant på mitt förnamn och fejhn.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Tja, jag har blått hår, helt enkelt.
Har fött upp kampfiskar innan och på latin heter kampfisk Betta Splendens :)
Jag heter Sara! Svårgissat 😃
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jag kom på mitt namn när jag var 10. Jag åt en bulle och läste något med 3….

Mitt ifokusnamn kommer ifrån att gubben kallade mig det, precis när vi träffades för sju år sedan och sen dess har det följt med och jag heter så överallt där jag är medlem :-)
Tror inte jag behöver förklara mitt nick. Tidigare nick har varit musse05 (mitt första marsvin Musse som föddes -05) och Mexxie, som jag kallade min hamsteruppfödning för tidigare, det är en variant av ett smeknamn jag hade (Michsi) och med en roligare stavning helt enkelt.
Under en semester på en hästgård på Gotland fick jag rida en häst som hette just Sackum. Tydligen älskade jag namnet så mycket att det blev mitt internetnick för några år (när jag gick i sexan ville jag till och med bli kallad för det av både kompisar och lärare…… 😂)
Kommer från webserien "The Guild" där den ena huvudkaraktärens Avatar heter Codex. Men ändrade C till K istället, lät mer svenskt :) Kodex funkar bra som användarnamn då det oftast inte är upptaget på andra sajter, därför jag har det :) Är kodex upptaget provar jag codex, är det upptaget tar jag kodexx.
Jag utbildar mig till journalist. Ett öknamn för journalist är "murvel", vilket tidigare betydde "en människa utan karaktär och duglighet".
Det tyckte jag var kul.
Kom först på det för ett annat hundforum, innan vi skaffat hund. Jag gillade hundrasern vizsla men ville inte ha stavningen så hittade på en egen :)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#47, jag blir alltid förvirrad av ditt namn xD. "Vizzla har vizsla" tänker jag, och blir lite förvånad varje gång Alf är en Tax.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#45 Åh. The Guild. ❤️
Jag har aldrig varit en forummänniska, men däremot en spelmänniska, och har himla svårt att komma på namn till karaktärerna i alla spel jag spelar. Min vän kom på Ruzicka åt mig för över tio år sedan, och sedan dess har jag pga dålig fantasi hetat det i alla spel, på alla forum, på alla hemsidor. Det är jag på internet, med andra ord.
Två gånger hittills har det hänt att det är upptaget. Då struntar jag i att bli medlem istället. 😃
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#48 Haha ja en dag kanske jag skaffar en vizsla :D
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf