Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2741 ggr
[Camia7]
0

Godis?

Det finns ju massor av godis till hundar men vad är bäst? 

Vad är bäst som "tränings godis"?

Vad är bäst för mindre hundar?

🙂

[LinaP.]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar använda Korv,ost,skinka och lite training mix :)

Har själv en sheltie och tycker det jag använder funkar jätte bra. Det beror ju också på vad din hund gillar som belöning,vad ser den som en belöning :)

Swadika
0

Brukar torka blodpudding, dock har de tagit bort den enda sort som inte har lök i vår butik. Förutom det så tar vi ofta något vi har hemma, köttbullar, korv, leverpastej ibland torrfoder. 

Om vi köper godis så köper vi ofta planet pet godis :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

IngaTrnqvist
0

Brukar använda Let's Bite som jag skär i små bitar, och blodpudding. Ibland får han även torrfoderkulor som godis. 🙂

CHARMEN
0

Jag brukar använda Torkad blodpudding Falukorv Torrfoder Cheesy bites eller vad det heter;) Någon slags yoghurt pluttar med köttsmak Köttbullar Torkad lever Mjukost på tub Ja jag har säkert missat något då jag varvar mellan olika godisar eftersom min vovve är väldigt kräsen och tröttnar lätt på godiset.

Hälsningar Lovisa & Chester❤

Maja2
1

Vad som är "bäst" just för DIN hund …. det kan bara DIN hund avgöra. När det handlar om belöning, gäller det att lära sig vad just DIN hund SER som belöning.

[Camia7]
0

#5 ja absolut men trevligt att få lite tips på vad man kan locka med:)

Jetaime
0

Jag brukar använda hjortpinnar till Zuki när vi spårar och tränar, absolut det som funkar bäst. Annars kör vi planet pet's olika sorter och klipper i småbitar :) Ziwi peak brukar också funka rätt bra.

Delar bara allt i väldigt små bitar :)

mingman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan ju också få en hund som inte alls är så matmotiverad. Vill man ha uppmärksamhet från Fidel kommer du mycket längre med en leksak.

I alla fall, vi gillar allt godis som är mycket kött. Vi köper faktiskt en del kattgodis, köper man torkat kött brukar det var ungefär samma för hundar och katter, men till katterna är det mindre bitar. Givetvis bör man hålla koll på innehållet, men det ska man alltid. ^^

Här är vad vi använt på sistone (ursäkta för en otydlig bild, men bättre än ingenting);

Längst till vänster är frystorkad lever. Lukten är väldigt trevlig tycker Fidel, hemsk tycker jag. De ska inte äta för mycket lever åt gången, och de smular sönder om man försöker dela, men brukar blanda i ett par-tre stycken bland dagens godisranson.

I mitten är torkad kyckling. 100% kött. I små kuber som jag delade i ännu mindre bitar (varje bit fick bli fyra delar).

Längst till vänster är Antos Trainbones som är de enda vars storlek är okej. Rätt dyra och innehåller en del knas, men räcker länge, och hunden tycker det är helt ok.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Frosstis
0

Vi använder levergodis, och så på ex MyDog så får man olika tester och dom små påsarna använder vi också som godis:) Alfons gillar allting. Om man tränar med ex köttbullar eller korv blir han extremt glad och exalterad och gör allt för att få, och börjar gnälla efter bara några tricks.

Pennybus
0

Jag använder sockerfria leversnittar, ost och torkad blodpudding, när vi har hemma, färskt kött! :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

semenius95
0

Jag använder till min hund: 

- falukorv
- köttbullar
- beef stick 
- torrfoder
- ostbågar (IBLAND) 
- leverpastej

Sofy
0

Jag använder överblivet torrfoder från en provpåse jag fick med när jag köpte honom samt beröm som träningsmotivation men min hund är ju väldigt matglad så det spelar ingen roll om det är gurka eller oxfilé jag mutar honom med, båda slinker ner lika glatt.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Karmatarerskanise
0

Kom bara ihåg att använda korv och köttbullar utan lök om ni ska använda det.

Mina hundar har fått sitt vanliga torrfoder som godis utan problem 😃

[Camia7]
0

Okej tack för alla tips:) #8 vad ska jag kolla efter i innehållet som inte är bra då? Jag vet inte vad som är dåligt eller bra. Jag vet ju sånna saker som choklad och lök m,m

Smullis
0

Alfons brukar få kyckling eller kalkon som godis, vilket han tycker är oerhört smaskigt :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

mingman
0

#14 Jag brukar framförallt titta på proteinhalten. Vill gärna ha stor del protein, ofta mer välsmakande och mindre skit. Jag är verkligen ingen expert på innehåll, utan kör mer på magkänsla. Finns det väldigt mycket i blir jag också tveksam.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Camia7]
0

Okej:) men har hört att många hundar är allergiska för protein?

Fenix_Chicci
0

Brukar köra med Planet Pets torkade ankkött som jag klipper i små bitar. Superenkelt att ha med, jättegott och innehåller inte en massa krimskrams. Sen har jag blandat riven morot med blodmjöl och torkat och sen brytit i småbitar. Det gillas starkt men använder bara det när vi tränar inomhus för det smular så.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Karmatarerskanise
0

#17 Allergiska? Det är ju det som är det bästa att ge?

Sofy
0

Det finns hundar som blir allergiska för en del kött men det är inget vanligt. Animaliska protein är det bästa du kan ge!

Fenix_Chicci
0

Mja, det finns väl hundar som blir allergiska mot för mycket protein i torrfoder, har jag för mig att jag hört. Men att dessa hundar kan äta protein fast i tex. rått kött istället.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Camia7]
0

okej för min kompis hund har haft klåda sen han va valp och nu är han väl några år och fick precis veta av veterinären att han är allergisk mot protein så dom testar olika foder nu med mindre protein i och enligt veterinären va det vanligt

Karmatarerskanise
0

#22 Det var nytt för mig. Mycket konstigt eftersom dom behöver protein.
Däremot vet jag att dom kan vara allergiska mot vissa TYPER av protein.

Men jag har svårt att se hur en hund som inte får protein kan överleva. Det är som om vi skulle utesluta allt protein ur kosten, det går inte.

Sofy
0

Min mammas fd hund var allergisk mot protein. Det är inget vanligt men inget jätte ovanligt heller. Nej, en hund som är allergisk mot protein klarar inte av rått kött heller men allergier är rätt individuella vad de klarar och inte klarar från individ till individ. Mammas hund pallade foder med lågt protein innehåll och blev sjuk direkt om hon fick rått kött , kattmat eller foder och godis med högt protein innehåll mest av nöt och gris men annat animaliskt protein i större mängd gav utslag i form av dålig mage, kräkningar, klåda m.m.

Maxborder
0

#13 Finns det ens korv/köttbullar att köpa som inte innehåller lök??

Jag har själv letat efter det på affären men hittar inte nån…

Nån som har tips på vilken korv man kan köpa utan lök?

Är det lök i kyckling korven??

Karmatarerskanise
0

25 man kan ju lätt göra köttbullar själv, så slipper man alla onödiga tillsatser. Det finns några få korvar som är utan lök, dock inte alla affärer som har det. Fråga i butiken.

[Camia7]
0

Ja nu skulle dom kolla vilket protein han va allergisk mot men mindre skulle det också vara

LostMySelf
2

Blodpudding (både torkad och som den är), skivbar leverpastej, ost, mjukost, köttbullar, falukorv. Sen köper jag massa olika sorter från märkena Let's Bite och Planet Pet, väldigt bra märken. En ny favorit just nu är "Training Mix" från Nobby, det är små hjärtan i en hink på 500g.

[Camia7]
0

Kollade på en planet pet påse och där står det att man bara får ge hunden max 2-10st bitar om dagen beroende på storlek på hund, kanske räcker till en liten valp vid träning eftersom man bara tränar så korta stunder?

[Camia7]
0

Jag ska beställa massa saker till valpen nu och undrar hur lång hållbarhet det är på en godis påse starSnack och planet pet ?🙂