Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5112 ggr
[jakke94]
0

igenkänd ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tar allt från början så ni förstår :P en jag känner skaffade en engelsk staffordshire bullterrier tik som han skulle ha.. och jag skulle hjälpa till med passning och såntära över vissa helger..
min kompis kunde tyvär inte ha kvar staffen senare pga av att mycket hände med hans liv så han fick lämna tillbaka den hos uppfödaren då jag ej kunde ta den eftersom jag har ju mina andra hundar.

men idag, på ett hundtrim så var där en staffe, det var Doris! så glad jag blev.. och det värkade prec. som hon kände igen mej. hon blev jätteglad och börja hoppa och så :P jag var nog där i 2 h med doris :P men min fråga är; kan hon verkligen känt igen mej efter 9 månader ?

hon ska bli mamma i januari 2010 så då ska jag hälsa på henne :)

Gingo
0

verkligen jätte fin. ja det tror jag nog om hon kan :]

[jakke94]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja det tycker man :)

visst är hon ? Oskyldig

alphinna
0

Visst kan hon känna igen dig efter den här tiden. En hund glömmer aldrig sägs det ju och visst är det så. Glad

Zandrinos
0

Hon kände säkert igen dig. Hundar glömmer aldrig en vänGlad

Bleenda
0

Helt säkert kände hon igen dej. Din doft, röst kroppsspråk mm. Roligt för dej.

Karizma
0

jag tror att djur känner igen sin vänner lång tid efter man sagt hej då.  Jätte söt  :)

Manda29
0

Jodå. Helt klart att hon kände igen dig. I alla fall om du umgåtts ganska mycket med henne när din kompis hade henne.

Morfars hundar kände igen mig varje sommar jag kom ner. Även första gången det gick 10 månader.

fredrikaa
0

Klart hon känner igen dig. En hund glömmer en aldrig!!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[Wera]
0

Ang att en hund kanner igen en…
En bekant till pappa som vi hyrde stuga av hade en Bordercollie hane, han e inte van vid barn, och da vi bodde vid han var jag 10-11ar. Och han var jamt "agressiv"/argsint och skallde mot barn, men inte vuxna, typ som pappa. Sa nar jag gick forbi mot vart hus (han var jamt uppkopplad pa garden) sa skallde ha mot mig, inte sa dar pa ett glad satt och vifta pa svansen osv.. utan mer argsint… sa jag akta mig, och gick in i huset. Pappa var ofta hos den bekanta sa om jag skulle till pappa fick jag lov att ga vid hunden, sa jag ropa pa pappa och sa kom ju hunden till dorren nar han oppna och da han jag smita in. I huset var han snall och glad, som en annan hund. Sen nar jag tog fram kopplet och skulle ut med han var han jatte glad!
Och under den veckan var han aldrig agressiv sen.

Och varje helg brukade jag aka iag hem till mamma. Sa varje sondag kvall nar jag kom hem, var hunden agressiv mot mig igen! Han visste ju vem jag var :S han skallde och jag var alltid lite radd, sen "borjades det om" och efter en prommis var han snall.

Sa jag vet inte vad det var for skumt pa den har hunden men han verkar inte komma ihag mig haha! Nu e jag 15 och han skaller alltid mot mig :P

Men jag e inte jatte hund kunnig, men jag tror anda att hundar minns! for min mosters hund kommer alltid ihag mig varje gang jag kommer till Mallorca (hon e dock avliden nu)

Ursakta stavningen jag e utomlands. Oj nu vart det langt.

fredrikaa
0

En osäker hund helt enkelt? :)  (vet inte riktigt varför den gjorde så)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[jakke94]
0

mina föreldrars kompisar hade en hund som var agressiv mot barn.. så när vi var där så va den i ett eget rum..sen märkte mina föreldrar att jag var borta och då hade jag got tin till den hunden,
när dem kom in satt jag och klappa hunden och den tyckte om mig ..

det blev så att eftersom jag är hundvan och även hundvan mot hundar jag inte känner så visa jag ingen som helst rädsla.. så hunden kännde sig inte osäker på mig men den hade bara träffat icke hundvana barn innan :P

kan tilläga att jag var 7, 8 år :P

[SusannaK]
0

Oh ja det tror jag säkert hon gjorde!Skrattande

Min man hade en schäfer en gång som var en helt fantastisk hund! Det ända var att han inte klarade av att vara ensam hemma…han fick bokstavlig panik. Vilken skapade lite problem då min var singel och var tvungen att jobba.

Men han fick ett nytt hem hos några som alltid hade någon hemma (dagmamma). Så även om det var svårt att lämna honom så gjorde han det för hans skull så han skulle få må bra.

Efter några år hälsade maken på o när han körde in på gården hörde han ett välbekant grovt skall på avstånd. Han klev ur bilen…..såg hunden komma springade skällandes emot honom…tills han plötsligt stannar upp…och verkligen stirrar på min man och sen byts skällandet till ett ylande och så sprang han fram och riktigt kramades som bara hundar kan med fortsatt ylande.

Det var ett lyckligt återseende och det var ingen snack om saken att han inte var glömd.

Gingo
0

Min pappas kompisar har också en staff. förra sommaren när jag var hos pappa han bor inte här då. så var jag mycket hundvakt åt den hunden. sist jag träffade den var det 10 11 månader sen jag såg den och den kände igen mig.

[jakke94]
0

ni som alla sagt att den kände igen mig:
ja det trodde jag med :P men ville se vad ni trodde :P

#13 jag har läst att staffarna har ett väldigt bra minne, ett bättre minne än vad tex en golden har :P

Gingo
0

14 har dom o: det visste inte jag inte :p

[jakke94]
0

jo iallafall det jag har läst :P har läst det ur en riktigt hundbok som 12 stycken hundmänniskor.. alla med någon form av utbildning av hund har skrivit :P så det borde stämma :P

Gingo
0

vad coolt att dom har det. annars säger ju alla att dom är farliga vilket är ganska synd :(

Hiro
0

Jag träffar två schäfrar några stunder i en vecka per år, de känner igen mig :D

Karmatarerskanise
0

Hiro; ännu en gammal tråd 😃 Fast här gör det ju inte så mycket mer än att TS inte längre har kvar sitt konto.

Hiro
0

Hahah ;D

LLLINN
0

En schäfer som pappa hade hand om under lumpen kände igen honom efter flera år, så absolut kan hon komma ihåg dig :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[hästtösen]
1

Varför i hela friden öppna gamla trådar?

LLLINN
0

Oj såg nu att den var gammal! Haha så kan de gå :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[schäfernronja]
1

#22 varför inte? Finns säkert någon som har gamla trådar till nytta. ;)