Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 606 ggr
PetWorld
0

Intressekoll samt tips

Hejsan, jag planerar att starta en nätbutik för gnagare, hund och katt-tillbehör, inom en snar framtid. Tänkte göra en intressekoll och se vad ni här på hundar.ifokus saknar i dom nätbutiker som finns just nu. 

Ös gärna på med en massa olika produkter ni skulle vilja se i en nätbutik som har sin nisch på just gnagare, katter och hundar! :)

Ruzicka
8

Fraktfritt

Det kanske låter jättekonstigt, men fraktkostnad är det som alltid får mig att backa från att köpa över internet. Har en butik fraktfritt så handlar jag gärna, men jag hatar att slösa värdelösa pengar på frakt.

"Normalutbudet", typ matskålar, bäddar, och koppel finns det ju så mycket av i en miljon andra butiker. Däremot lite roligare och annorlunda produkter, typ som bamsesbollars leksaker, tycker jag det saknas lite av. Halsband i knasiga färger, selar som ser lite roliga ut eller annorlunda leksaker. Det är sådant man inte hittar i många andra svenska butiker. 

Det är så jag känner i alla fall. Lycka till! 😃

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

LLLINN
1

Kvalitetsprodukter från t.ex. Back on track, Hurrta, Kong och Nina Ottosson. Hållbara kampleksaker (inte trossar) saknar jag också, samt "gott" hundgodis. Med gott menar jag typ Planet Pet, alltså mer mjuka köttbaserade godisar och inte de här vanliga kexen och leversnittarna. Saknar även praktiska vardagssaker, typ skvalpfri vattenskål som går att sätta fast i burdörren.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

mingman
3

Bra skrivet #1!

Med fraktfritt hade jag handlat betydligt mer online. Bra informationstexter tycker jag gör mycket också. Inte bara "boll, 28 cm", utan lite mer utförlig beskrivning.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Ruzicka
2

#3 Ja, utförliga beskrivningar saknar jag också ibland, det var ett bra tips. Utförliga beskrivningar och tydliga bilder på produkten.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

mingman
1

#4 ja, det är väl så. Kan man inte gå i en fysisk butik så man kan klämma och känna själv vill man ha en beskrivning med text och bilder som är "klämmande och kännande", så att säga. xD

För lite information är nog den främsta orsaken att jag avstår köp online.

Ett fulingtips som funkar super på mig är små billiga saker. Tänk typ repknutar för 10 kronor och sånt som man bara kan ta "när jag ändå håller på".

Tänk också på trovärdighet. Jag skulle inte beställa bara sådär från ett nytt/okänt onlineföretag. Fundera över hur du kan få ditt företag att verka trovärdigt. Och där kommer designen in i bilden. Jag skulle aldrig köpa från en hemsida med design som ser "billig" ut.

Ang. produkter tycker jag om organiskt och naturligt. Hade jag haft en webshop hade jag troligtvis endast sålt sånt som jag testat och själv tyckte om. Ett mindre antal produkter, men mer personligt och med ett medvetet, genomtänkt kvalitetstänk.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

tuvab
2

Jag håller med #5, små, billiga saker kan bli dyrt när jag har plockat på mig några;) kanske även recensioner av de som har köpt på sidan innan? Det finns på typ ellos, jag litar mycket på andras omdömen så det skulle kunna få mig att köpa om jag kände mig osäker:)

Hiro
0

Hurtta är ett måste ^^