Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 834 ggr
Neela
0

Utslag, allergi?

För 1,5 vecka sen började vår hund få utslag på magen omkring frambenen. Först små, röda utslag som sen började vätska efter 2-3 dagar. Han blev väldigt besvärad och vi åkte till veterinären där de gissade på en hudinfektion. Fick klorhexidinschampo och kortisonspray som hjälpte väldigt bra fram tills för 3 dagar sen, då upptäckte vi nya prickar. Den här gången bakpå benen, ovanför tassarna på alla benen. Nu idag har han även fått några i ljumskarna.

Någon som känner igen detta? Min tanke är att han är allergisk mot något, kanske pollen i och med att det uppkommit nu?

Vi skulle återkomma om symtomen inte gick över eller förvärrades för att kolla upp allergi bland annat så vi ska tillbaka för vidare utredning om en vecka. Han har ätit samma foder sen november (nordic spannmålsfritt+special), innan dess vet jag inte då han är en omplacering.

russin
0

Allergi på hund kliar - så kliar den sig alls ?

Neela
0

Han slickar sig på tassarna men annars märks det mest att han känner av det pga att han är besvärad.

LinaK
0

Min jack russell har haft en hudinfektion i armhålorna förut, men då behandlades han med antibiotikatabletter i 20 dagar plus schampo då. Tog dom någon odling på det?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Neela
0

#3 Nej, ingen odling. Deras misstanke var att antagligen hade det orsakats av att han var nytrimmad eller av allergi och gick det inte över med schampot skulle vi återkomma för närmare utredning.