Ganska ny.
Hej!
Jag har ganska ofta varit inne på hif och tittat, men jag har inte varit medlem så länge.
Jag har sett hif som ett possitivt forum, många intressanta artiklar, många intressanta inlägg.
Jag har fått mig många glada skratt.
Jag kände att detta forum kunde passa mig och fick ett varmt mottagande. Tack för det!
Men vad har hänt de senaste veckorna/månaden? Stämningen har blivit mycket dålig.
Vart tog den glädje vägen som tidigare funnits i hif?
Nu har det smugit sig in en massa konstigheter. Det märks ord. Många taggar utåt. Smått elaka kommentarer. Osv.
Skärp er så att hif får tillbaka sin vanliga glada kompisanda.
För inte är det väl så här ni vill ha ert forum?
Jag vet inte heller vad som hänt, suck.. Tycker också det är jättetråkigt. Saknar vårt glada Hif! Kan inte alla bara skaka av sig allt negativt och försöka att koncentrera sig på det vi gjorde förut - hundar, glädje och vänlighet?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ja, det har blivigt ett sånt negativ stämmning här inne då det gamla hif bara är som bortblåst…råkigt med sant…. =/
sudda, sudda……………………..*sjunger*
å så var det suddat!
Det är väl bara att alla lägger det bakom sig och vägrar skriva mer negativt. Eller om man måste tjafsa, ta det via PM. Svårare än så är det faktiskt inte.. Det kommer inte att bli positivt igen förrän vi alla går in för det och sk*ter i det negativa och detta j*kla tjafs.
Jag börjar! Tack alla underbara hundägare härinne, för att ni förgyller min tid framför datorn! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tack alla från mig osså ;)
Jag tror, att så länge folk tror att dom kan skriva vad som helst till folk utan att få en tillsägelse eller varning så kommer detta att fortsätta. Ett forum klarar sig inte utan regler, det är därför det finns moderatorer…
Tyvärr är Åsa inte här just nu, men jag önskar att det fanns någon som kunde säga till folk som är otrevliga, för det är det som jag tror förstör mest härinne.
Tyvärr är vi många som har upptäkt detsamma som du "Hunden".
Den senaste månaden har detta tidigare trevliga och glada forum förvandlats till ett otroligt gnälligt ställe.
Saker ältas till leda, människor missuppfattar, människor misstolkar, det påpekas än det ena än det andra.
"HÅLL DIG TILL TRÅDEN" - uppmaningen 9/7 glömdes mycket fort.
Visst kan vi spåra ur, glömma bort oss, både i och utanför OT-trådar (gäller även mig). Men det är mänskligt och ingen stor skada är skedd om vi blir tillrättavisade.
Men att detta "gnällande" påverkar hif negativt finns det inga tvivel om.
Synd om detta mysiga forum ska mista många deltagare pga ovanstående.
Gnälligt? Du menar att folk som tycker att medlemmar här beter sig dåligt är gnälliga? För jag ser inte att du själv säger ifrån när nån av dina polare beter sig dåligt………..
#8 förlåt om jag låter vresig nu men vad gör det för nytta att komma in o säga så.. d gör ju bara att folk surnar till ännu mer, alla har rätt att säga vad dom tycker men ibland e d bättre att bara låta d va så d dör ut.
nu kom denna tråden högst igen o jag får väl hitta nått lite possitivare o putta upp så dessa trådarna förhoppningsvis dör ut..
Jag håller med denna trådstartare.. känner inte att stämmning här är speciellt trevlig. Må hända att den var det för ett par månader sedan.. men som det är nu så skräms nya medlemmar bort.. jag är inne här ytterst sporadiskt , trots att hundar är mitt liv! Jag drar mig för att lägga upp trådar här eftersom de så ofta spårar ur och det blir en massa tjafs..
Hoppas verkligen att det återgår till den trevliga sajten som alla ni som hållt på länge talar om…
Annars är det bara att jag håller mig ifrån och lägger energin på kattsajterna istället.. där är stämningen otroligt varm och trevlig - specielt på Crx I fokus
. Det är trist att gå in och uppdatera sig på en tråd och finna att det mesta som står inte ens har med tråden att göra…
Hoppas verkligen att trevlig stämmning är på ingång igen!

Det är synd att folk ser det så. Bråk i trådanra brukar det aldrig vara. Trams brukar det finnas men inte bråk. Så ni som enbart ser bråk här inne ser nog inte samma trådar som jag gör.
Det är ytterst få trådar som urartat i bråk om ni kollar genom dem.
Det har varit en hel del delade meningar här på slutet och många har tagit illa vid sig. Om alla står för vad dom säger och gör och kanske ber om ursäkt om man gått för långt. Då kanske man kan låta det vara och gå vidare, tycker jag låter som en väldigt bra lösning.
Vi har ju trotts allt haft ett jätte bra gäng här inne som har haft sanslöst roligt även om vi ballat ur lite överallt…men vi har ju också sagt till att alla ska säga till om vi sladdar ur i en tråd så vi återgår till det den handlade om från början. Jag hoppas verkligen inte jag har skrämt bort någon för då ber jag verkligen tusen gånger om ursäkt =)
Och som sagt är det nån vi tycker beter sig dumt kan vi väl hädanefter pm den personen så slipper vi den här stämningen här ute…
Jag har också vett om ursäkt. Vill att sajten kommer vidare ju :)
Hehe självklart…..vi är ju galna om vi inte ville det =) Snacka om abstinens…