Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3736 ggr
Hiro
0

Y-sele VS H-sele

Som sagt Y-sele VS H-sele, vilken tycker du är bäst och varför? :)

Gibzon
0

Y-selen alla gånger! Iallafall Hurttas :)

Sitter stabilt och säkert och stör inte hundens rörelse!

Hurttas Ysele har också räddat min vov ifrån att ramla ner på tunnelbanespåret under tunnelbanan!

Loooove it! :)

Hiro
0

Tur för vovven att den inte ramlade ned :)

Jag kan varken säga Y eller H på grund av att jag aldrig testat Y-selen, dock så sitter H-selen på min labbe inte bra, den sitter ganska bra på norrbottenspetsen men jag tror att Y-selen är mycket, mycket bättre för båda hundarna. Jag skall åka och kolla på en Y-sele i sommar då labben har vuxit i stort sett färdigt :) Jag vill ha en hurtta y-sele. Gärna lifeguard :p

Gibzon
0

#2 Tycker att du ska införskaffa y-sele alla gånger! :)

Det känns som att y-selar passar mycket bättre och att många olika hundar kan ha samma storlek, medans H-selen lätt hamnar fel på bröstet :/

Hade min vov haft halsband eller H-sele när han höll på å åka ner på spåret så hade de åkt av och han hade åkt ner. Så de är mycket säkrare med Y-sele enligt mig!

Hiro
0

#3 Det känns som om Y-selen liksom sitter fast på hunden på ett annat sätt än vad H-selen gör. Dock vill jag inte köpa något utan att prövat den :)

Gibzon
0

#4 Precis! Nej mycket bättre att åka till butik och prova ut rätt storlek!

Det jag menade var mer att det känns som att det finns en Y-sele som passar alla hundar, medans det kan vara svårare att få en H-sele att sitta rätt!

Hiro
0

hm….

Hiro
0

Jag tycker att då hunden drar (mina hundar, eller ja. Min hund och familjens hund) får dra i selen medans de skall gå fint i halsband, det blir liksom ett glapp mellan det som sitter fram och ja.. jag vet inte riktigt hur jag skall förklara men det set inte ut som om den sitter så bra… Jag har kollat länge på en Y-sele i kanske två år åt gammel vovven, norrbottenspetsen på 9 år dock så jag aldrig fått tillfälle att ta henne till en djuraffär så jag har inte kunnat pröva. Sedan kändes det onöpdig då vi hade tre (+) H-selar som alla passade henne mer eller mindre och hon använder nästan aldirg sele. Dock nu då jag hämtade min valp efter nyår (6 mån idag) så kände jag att jag ville köpa henne något som hade en riktigt bra passform. Haha från jag fick ett ok från mina föräldrar att jag skulle äntligen få min valp så har jag bestämt mig att jag skulle köpa hurtta lifeguard halvstryp, sjukt förälskad i de halsbanden :D

Hiro
0

Ignorera mitt första inlägg där, mitt iFokus laggade xd

Gibzon
0

#7 Skulle jag ha en hund som drar i kopplet skulle jag använda halsband :) Jag gillar Hurtta, det är snygga å hållbara produkter!

Hiro
0

Va?? Båda hundarna får dra i kopplet om de vill och sniffa runt, med halsband skall de gå fint vid sidan så om jag har halsband och målet med promenaden är att de skall få möjlighet att kissa/bajsa så blir det liksom fel…

Gibzon
0

Hah va FÅR dina hundar dra i kopplet ?..

Hiro
0

Ja i selen men inte med halsband som jag sa

Gibzon
0

Jaha det uppfattade jag inte, jag låter inte mina hundar dra runt mig varelse de har sele elr halsband..

Hiro
0

Om du tror att hon drar som en galning så har du fel, grejjen är inte att hon får dra grejjen är att hon får gå och göra som hon vill. Vill hon sniffa överallt är det ok med sele.

Gibzon
0

Ja jag bryr mig inte hur du går ut med dina hundar, de får du göra precis hur du vill! ;) Men förstår inte riktigt vad de har med ditt inlägg att göra..

Hiro
0

Jag berättade vad det var för fel med H-selar?

Gibzon
0

jaha okej, förstod inte alls ditt längre inlägg så jag uppfattade inte de :)

Hiro
0

;)