Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 929 ggr
[typellisch]
0

Hundfri då..

Jaha.. är hundfri fram till 15.00 då det blir en promenad till veterinären och hämta Molly.
Det känns redan tomt och bara konstigt.

Tydligen hade Molly 4 valptänder kvar, två stycken som satt som berg så dom får sitta kvar om det inte är tänder under. Sen har det vuxit en permanent tand framför en redan permanent tand, så någon av dom måste ryka.

Saknar redan min hund så himla mycket!

Men ska äta frukost, ta en dusch och fixa mig för första gången på evigheter sedan gå ner till biblioteket och hyra böcker om lydnad osv. Ska försöka ta till vara på dagen fast jag hellre velat ha min hund här 😛

Fridaaaa
0

Ibland är det lite skönt med egentid också, även fast man valt att skaffa hund 🙂
Hoppas det går bra hos veterinären 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#1 Ja, jag kommer nog kunna slappna av snart 😛
Jadå, dom såg inga problem alls! De 2 tänderna som ska ryckas går på 1-2 sekunder vardera. Sen röntgar dom hennes tänder för att se om de andra två ska få vara kvar eller inte (finns det inga tänder under så får dom såklart vara kvar).. sen den permanenta som ska bort är jag lite orolig över men det är nog ingen fara :) Den permanenta är jag orolig över men ja, det är nog ingen fara 🙂

Fridaaaa
1

#2 Ok härligt! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexandra-S
0

Hoppas att allt går bra! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[typellisch]
0

Dom ringde mig för en timme sedan :)

2 tänder behövdes rycka ut idag.. den tanden jag trodde hade vandrat hade det inte, den var så fin så!

MEN… två hörntänder är skadade och kan orsaka inflammation i framtiden så jag valde att vi rycker ut dom efter veterinärens rekommendation.. så måste boka en ny tid idag.

Annars såg Mollys mun jätte fin ut :) Efter nästa operation kommer alla tänder vara klara och inget att oroa sig över!

TUR att det går på försäkringen. Hade kostat mig 9000-10.000 annars. Nu kostar det mig cirka 5000 för båda operationerna!