Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 956 ggr
[AlexandraB]
0

Vad ska ni göra idag ?

Jag själv ska ut och storhandla både kläder och tillbehör till smådjuren här hemma. Lilla mamma får sitta för djurpassningen tills jag kommer hem. Sedan klockan 4 ska jag och titta till en kennel och kanske hitta min drömhund, men nog för mig…

Ha en trevlig dag 😃

(Lovar att lägga upp bilder på valparna) 🙂

[AlexandraB]
0

Ska och titta till en bc kennel 🙂

[typellisch]
0

Själv ska jag ta en promenad med 4 andra hundägare och deras hundar :) Bra träning för Molly som är hundrädd och den kan det bli trevligt!

[AlexandraB]
0

#2 Hoppas det går bra 😃☀️

LinaK
0

Vad roligt att besöka en kennel :) Jag ska åka och handla om en stund, vi tänkte grilla nått gott ikväll. Sen ska vi greja lite i rabatterna i trädgården, mycket som behöver göras då de som bodde här innan inte hade gjort så mycket alls. Så hundarna får väl vara med oss ute idag. Sedan tänkte vi nog ta en cykelrunda med dom. Ha en bra dag allihopa :)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[AlexandraB]
0

#4 Hoppas du får en bra dag du med 👍

IngaTrnqvist
0

Snart ska vi åka på rallydrop-in, och i eftermiddag kanske vi ska träna lite agility. 🙂

[AlexandraB]
0

#6 Låter som en fartfylld dag det, hoppas det går bra 😃

[typellisch]
0

#3 Jadå 🙂 Vi kommer stå längst bak så kommer Molly bli nyfiken på de andra hundarna.. hoppas jag får bukt på hennes rädsla i framtiden.

[AlexandraB]
0

#8 Jag håller tummarna 👍

[typellisch]
0

#9 Tack 🌺

sarae
0

Vi ska gå en "aktivpromenad" med Workingdogs i Vinterviken, sen en längre promenad hem och lite senare behöver vi fortsätta nöta lite agilitygrunder samt arbeta med självförtroendet på fröken fjant.

[AlexandraB]
0

#11 Låter som en rolig dag, lycka till 😃

Misarn
1

Idag ska vi packa iordning det sista sen åker vi till Rhodos på semester en vecka :-)

[AlexandraB]
0

#13 Åhh Rhodos nu blir jag avis, hoppas ni får en trevlig semester 😃

Vizzla
1

Kolla på ett nytt kök :)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[AlexandraB]
0

#15 Hoppas ni hittar ett som ni tycker om 😃

mikkan01
0

Njuta av söndagen 😎
Ska ut på en långis med hundarna, kanske tar dem till vattnet för årets första dopp haha, storhunden har velat hoppa i sen isen smälte så kanske, kanske. 🙂

~mikkan

Sofy
0

Grilla och umgås med familjen som jag sällan träffar och låta vovvarna leka och busa av sig ordentligt.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[AlexandraB]
0

#17 Det verkar ju som en helt underbar dag 😃

[AlexandraB]
0

#18 Det låter ju roligt, hoppas du får en bra dag 😃

LostMySelf
0

Ska precis ut på långpromenad med grannarna och deras vavvor :)

mingman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är sjuk, så jag ska väl snyta upp en 3-5 toapappersrullar, hosta ur mig lungorna och äta mat jag inte kan känna smaken av. ^^

Vi har dessutom svärföräldrarnas hund här idag. Sambon får ta hand om dem så ska jag ligga till sängs och skrika order till honom. Tror jag ska köra på "ge mig frukost" nu.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Lans
0

Nu ska vi ut på promenad så hon får springa av sig. Sen ska vi trääna lite idag och gå hem och få gratismat av mamma ;)  Och så ska jag måååla på min Aska tavla. :)

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[RMSLiners]
2

Jag har kommit på den mindre kloka iden att gå ut hela familjen inklusive hund på en lång promenad. 

Sist vi gjorde det innebar det katastrof då slädhund och barnvagn inte är en bra kombination men men… skam den som ger sig, jag har gett mig fasen på att hon kan lära sig.😃

Denna gång ska jag stoppa en fotboll i käften på hunden så kanske hon inte ylar som en idiot eller börjar leka Tarzan. Hon brukar annars ge sig efter ett tag men det är den där extra energi boosten jag ogillar hos henne var gång hon varvar upp. En energi boost som innebär att hon ylar, skriker, hoppar och leker dragkamp med allt hon får tag på, hon blir så förbannat glad att hon inte kan stå på sina tassar. Men jag ger mig inte, är bestämd på att hon går att lära.😃

Tänker motbevisa de slädhundsförare jag pratat med att det går att lära en slädis att inte kicka igång i 120 hela tiden. 👍

felzena
0

Ska strax ut på en lång skogspromenad med hundarna. Det kommer bli lite balansövningar, lydnadsträning, lägga godisspår och sen promenera i 2 timmar. Kommer nog ha två trötta busar när jag kommer hem.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Sofy
0

#24 Det går! Gick igenom helvetet-själv med min förra husky som enbart var dragavlad men det går med tålamod och rätt motivation. Lycka till!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[fabienne]
0

När husse kommer hem från jobbet ska vi åka ut till ett fornlämningsområde och traska runt lite. Det är säkert superfint där nu med en massa blommor så det blir väl antagligen lite fotografering också. :)

I övrigt ska vi väl fortsätta försöka få tiden att gå fram till tisdagen då vi ska in på uppföljning på hennes hältautredning. Ser väl ganska mörkt ut om jag ska vara ärlig.

Pennybus
0

Penny har busat runt i trädgården i 4 timmar nu, och hon är måttligt trött, fördelen med stor trädgård ;) Vi sticker nog upp till skogen, jag och mamma drar en sväng till djuraffären, sedan blir det plantagen och sist mataffären, sedan ska det griiiiillas!

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Wezza
0

Ingen aning, får se ;)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

russin
0

Vi har gått vår söndagslångis med stora hundgänget på 3 timmar. Både hundarna och jag är trötta nu och ska ta en slö söndag🙂

Det kanske blir lite trädgårdsfix för min del senare om det slutar blåsa så in i vassen, men mest av allt ska vi ta det lugnt. Lite småträning framåt kvällen när vi ändå går promenad, men det blir inga större grejer idag.

Sideshow
0

Vi ska ut på en jogging runda snart och efter det försöka fixa en hund träff :-p Sen blir det väl lite passivitets träning ute och kanske lite självförtroende övningar på kvällen.

[RMSLiners]
1

#26 Japp, precis kommit hem från långpromenad med man, hund och barnvagn. Hon yla i början men med godis i hand, lite trix träning och en gnutta bestämdhet från min sida gav hon upp till sist och vi njöt av en 2 tim promenad.

[AlexandraB]
0

Låter som alla hade eller har just nu en trevlig dag 😃

Alexandra-S
0

Jag och Gizmo sov hos MoaW och åkte hem vid två ungefär. Både jag och Moa ligger i halsfluss så vi slappade bara hela dagen.
Eftermiddagen har jag bara legat i sängen och läst agilityhandling, perfekt när man är sjuk 😃Gizmo har en vilodag så det passade bra 🙂

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[AlexandraB]
0

#34 Usch, själv har jag en hemsk förkylning att dras med men krya på dig 😃