Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1344 ggr
felzena
0

Vilken ras?

Har länge letat efter en ras som skulle passa mig men tycker det är så svårt, skulle därför vilja ha lite hjälp på traven. Jag har god hundvana sedan tidigare och har just nu två hundar, en jämthund och en gråhund som jag jagar med. 

Mina ''krav'': 

• Stort aktiveringsbehov (Har två hundar som kräver mycket aktivering och vill att den kommande hunden också gör det då jag är en aktiv person)
  • Lättlärd, följsam, ''will to please''. 
  • Ingen jakthund
  • Kommer hålla på med en del aktiviteter, mesta dels lydnad men även agility och spår. Sedan tar jag alltid en lång promenad varje dag (1,5-2 timmar) och massor med hjärngympa. 
  • Helst en mellanstor hund (Golden, Border collie- storlek) 
  • Inte mycket pälsvård

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Frida B
0

Låter som en Tollare tycker jag :) Eller en jaktlabbe.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hiro
0

Bruksavlad schäfer eller malle kanske?

felzena
0

Har varit inne på Tollare lite grann. Labrador faller mig inte i smaken men det är en underbar hund. 

Schäfer har jag också varit inne på och fått upp ögonen för de belgiska vallhundarna.

Hiro
0

Tollare (min åsikt) har tja, de är väldigt speciella och mycket svårt att hitta en bra uppfödare med mentalt stabila hundar som arbetar

Pennybus
0

#4 Krokasmedens tollare alla gånger, det är en riktigt bra uppfödare :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Frida B
0

#4 det är svårt att hitta, men jag rekomenderar också krokasmedens :) har varit i kontakt med dom, och några tollarägare som också rekomenderat dom.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

felzena
0

Just därför jag har tvekat mycket på tollare då jag har träffat några som har varit instabila.

Frida B
0

#7 jag tycker att du ska besöka några kennlar och kolla, tycker du om hundarna eller inte :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

felzena
0

Jo, det ska jag absolut göra! 🙂Men har fastnad lite grann för en Terv, någon som äger en sån och vill berätta lite om den? 🙂

Anna-Helga
0

Stämmer på dvärgpinscher förutom den fysiska storleken! Välkommen in på dvärgpinscher.ifokus.se och kolla in vår underbara ras!

Majken!
0

Kelpie!