Dinas ark
Jag kollar runt på olika hundhem ibland för skojsskull och hittade nu till Dinas ark. Dom är väl dom enda jag aldrig hört talas om, men vet ni något om dom? 🙂
// Lise
When nothing goes right, go left!
Ja, du kan kolla upp det här: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/lyckad-adoption-av-gatuhund
http://ica82.blogspot.se/2013/03/upplevelser-och-trotthet-over-okunskap.html
Har varit i kontakt med dem och har inget att klaga på.
Tack! 😃
// Lise
Dinas Ark är något jag kikar in på då och då ifall det finns något intressant där, dock har jag inte hittat något ännu. Vet dock inte ifall de går att "lita" på /:
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#3 Jag tycker dom verkar pålitliga 🙂
// Lise
DogRescue är en väldigt bra sida, och man får god service och mycket hjälp att hitta "rätt" hund. 😃

Lite sent att svara kanske men Dinas ark är jätte bra och det finns många jätte bra hundar de adopterar ut :)
Ang Dinas Ark….
1 Det har kommit en ny lag I Rumänien som säger att man INTE får föra ut mer än högst 5 hundar. Detta ignorerar Dinas Ark, genom att säga till transportörer att muta vid gränsen om problem uppstår. än har detta inte riktigt slagit igenom så gränsvakterna släpper igenom. Detta har man inte berättat för medlemmar eller adoptrer, utan de betalar och tror att hunden ska komma hem, vilket i dagsläget är väldigt osäkert.
2 Dinas Arks drivs som en ideell förening, ändå betalar man och erbjuder de som kör runt 5000 i ersättning Utåt säger Dinas Ark att alla arbetar ideell, men det är ju inte sant.
3 Man tar hem hundar som är osäkra inför människor, och till och med aggressiva mot nya människor.
Urvalet av hundar sker genom att man litar på unga tjejer (volontärer) som är där nere någon vecka ibland. Man har Ingen representant på plats själva. sanningen är att ingen I Dinas Arks styrelse har varit i Rumänien, eller kört en transport själva.
4 Man skickar ner helt okunniga personer att köra transporten, utan några som helst kunskaper om hundar osv.
5 Man har fortfarande Inte en aning ang papper osv, utan utnyttjar okunniga förare och tullarna i Sveriges okunnighet ang införsel av hundar. Man påstår att alla hundar har hem..Skitsnack eftersom de flesta kommer i fosterhem här I Sverige.
6 Människor som donerar tror att pengarna kommer hundarna tillgodo…60 % av alla pengar försvinner i till olika saker som "lön" till transportörerna, köpa saker som ska användas osv. Den nya bilen de säger sig ha köpt, saknar AC och redan när det är enbart runt 17-18 grader varmt ute blir det hett för hundarna. När man får lite ebb i kassan drar man Igång en storsatsning på adoptioner och varje hund Inbringar 5200 till föreningen.
Dinas Ark består av ett gäng som vill väl, men Inte kan eller vill förstå regler, hur man sköter en förening osv och i slutändan blir en massa hundar lidande. på fem månader trots stora donationer har man Inte lyckats kastrera mer än 300 hundar. En kastrering kostar 150 kr där nere och med de stora belopp de får in borde de minst kastrerat det dubbla.