efter slagsmålet- negativt ...
jag har börjat lägga märke till att min stora tjej Cola är mycket mer försiktig när vi träffar nya hundar. detta efter att hon blev påhoppad och skadad av en ny tik och direkt efter det hoppade en ung han hund på henne
det satte sina spår och det är jobbigt. jag vet inte riktigt hur man ska träna bort detta, jag älskar att träffa nya hundmänniskor och det har cola med alltid gjort
nu vill hon knappt gå fram till dem utan vill mest bort. låter ju henne ta sin tid på sig att läsa av den andra så hon får känna sig säker
vill bara höra om det är någon som har liknade erfatenheter och om ni har tips om hur man kan få bort detta.
hon är för övrigt samma hund och såret har läkt kanon, dock inte så leksugen ännu, men det beror nog mest på värmen
Du skall låta henne träffa helt säkra, lugna hundar som inte bryr sig om andra hundar. Dvs att din hund får tid på sig att känna sig säker, lukta i baken på den andra hunden. Kan gå bort en stund för att sedan komma tillbaka. Gammalt inlägg, jag vet men men.
TS har tagit bort sin användare och tagit en kull valpar på denna tik så jag antar (och hoppas) att problemet har löst sig.🙂
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Jaha okej, hoppas problemet löste sig :)